Hey, ik ga rond 15 maart, mits alles goed gaat, verhuizen naar Curacao. Ik ga daar werken voor een reclame buro. Minimaal een half jaar en als alles goed gaat langer. Daarom ben ik op zoek naar een woning. Het liefst wil ik een woning delen met mensen die daar ook werken. Ik ben een relaxte dude, een aardige gast en een zeer nette en beschaafde jongen dus…
Wie heeft er zin om een woning te delen of weet iemand iets? Ik ben benieuwd…
mmm jammer, ik kan pas gaan in september 09. Maar zoek ook een huis met anderen, wel zo gezellig. Ik ga naar curacao om te werken. Er worden hier wel kamers en huizen aangeboden?..miss moet je daar dan ff kijken.
Ik heb op dit moment al een woning gevonden op Curacao. Maar de persoon waar ik het mee deel heeft ook nog een andere aanbieding gekregen. In dat geval is het mogelijk dat ik hetzelfde appartement deel met iemand anders. Dus voor nu ben voorzien maar laten we contact houden je weet het nooit. En als ik je kan helpen met iets let me know!!
ok dan ga ik verder zoeken maar als je iets weet kwa horecawerk of een woning hoor ik het graag!! delen vind ik ook niet erg kzal tog meer buiten zijn …!!
Ik weet voor de rest niet hoe of wat want ik ben nog nooit op curacao geweest maar wel op aruba en heb 4 jaar geleden op bonaire gewoond!
dus alles wat met tips over curacao te maken heeft is mooi meegenomen!!
Ik doe een marketing/salesstage in Willemstad en zoek 3 toffe roommates (m/v) voor een appartement op de Kaya Piano, ongeveer 10 minuten rijden van centrum. Lekker rustige, nette buurt.
In totaal zijn er 2 kamers beschikbaar: een 2-persoonskamer en **een 1- persoonskamer. **
Grote eet/zitkamer met TV, achtertuintje, overdekt buitenterras, wasmachine, gasstel, magnetron, wireless internet, mogelijkheid tot autohuur v.a. 30 NAF per dag.
Huurprijs 550 NAF / maand.
-Min. leeftijd 21 jr.
-Voorkeur voor mensen die marketing/sales stage lopen.
Laat snel wat horen op mijn nummer (+5999) 516-5958of email [EMAIL=“manoahklaasse@hotmail.com”]manoahklaasse@hotmail.com
Wat ga jij doen op het eiland en voor hoelang/wanneer ga je? Waar woont iedereen hier trouwens in NL? Ik begrijp van rusteloos dat ze alles al heeft opgezegd? Spannend !
Ik ga over 2 weken, 7 maart, voor onbepaalde tijd. Geen idee wanneer ik weer terug naar Nederland wil. Ik ga daar werken voor een reclame buro. Dat is ook niet echt een tijdelijk baantje. Wanneer ga jij?
Tjee Glen je gaat dus echt voor onbepaalde tijd, wow … Een baan bij een reclameburo, dat is ook wel echt te gek zeg! Hoe kom je daar aan? Of word je gewoon uitgezonden via je baan uit NL. Ik ga eens naar de site kijken Gizz. Ik zie soms door de bomen het bos niemeer qua woningen want er worden echt veel woningen aangeboden. Maar we hebben dus al woonruimte besproken en ik ben daar ook heel blij mee Tis alleen erg duur … maar goed we gaan voor een jaar en dus willen we wel graag goed en leuk zitten,als ik korter of langer zou gaan hadden we wel voor iets anders gegaan denk ik. We zitten nu dus op een park en das niet echt iets om voor altijd te gaan wonen denk ik, want je kunt er niet echt een eigen huisje van maken. Maar voor een jaartje vind ik het prima en is het wel luxe (en vooral ook veilig) op een park. Wat voor soort woningen zoek jij?
ja er word echt ontzettend veel aangeboden…vind het ook best duur allemaal…
op dit moment weet ik het nog niet zo goed zou best een appartementje voor mij alleen willen,
aangezien ik het niet op delen heb zoals in studentenhuizen. van de andere kant studentenhuis is een stuk goedkoper en ik leer meteen mensen kennen dus ik weet nog niet zo goed wat ik wil. maar heb ook nog een jaar de tijd
als je inderdaad zo lang gaat wil je wel iets fatsoenlijks dat begrijp ik wel… wat voor iets heb jij dan nu en wat betaal je daar voor?
Wij hebben een klein bungalowtje op een resort, met eigen badkamer, woonkamer, slaapkamer en redelijk grote keuken. We betalen er omgerekend ongeveer 550 euro, excl gas/licht/water. Dus wel een hoge prijs. Ik ben vorige week bij een bijeenkomst geweest en die bieden studentenhuisvesting aan maar als ik dat hoor dan wil ik daar niet graag zitten. Aan de andere kant heb je idd wel aanspraak en ook een soort van sociale controle. Maar ik denk wel dat je het moet treffen met de mensen met wie je alles deelt. Op de website van www.casacama.nl staan ook veel leuke woningen die redelijk goedkoop zijn. Klein maar fijn zullen we maar zeggen
heb even gekeken op de site daar staan ook wel aardige dingen tussen…
de appartementen liggen rond 300,- per maand incl dus dat is wel te doen…
alleen moet ik dan kijken welke buurt ik dan weer het beste kan gaan zitten vooral
als ik daar helemaal alleen zit is dat toch wel een beetje eng…
Op deze website kun je ook wat info vinden over wijken. Ik weet er inmiddels ook wel iets van dus laat maar even weten als je wat leuks hebt gevonden. Wij hadden eerst de woning op het oog in Kaminda Amatista, das een goede buurt en de woning staat samen met 3 andere woningen op het terrein van de eigenaar die daar ook woont. Dat is wel een prettig idee, zeker als je als vrouw alleen gaat want dan heb je toch een soort van controle. Die woning is ook goed betaalbaar. Je kunt een mail sturen voor meer foto’s, die heb ik gekregen en het ziet er op zich heel goed uit.
De Baaimacolaweg is ook een leuk huis en heeft prachtig uitzicht! De woning is 365 euro incl alles dus dat vind ik wel een goede prijs.
die laatste had ik gezien inderdaad dat sprak me wel al aan… ben nu meer voor ideeen aan het kijken pas tegen de tijd dat het serieus gaat worden ga ik rondmailen voor meer info. over 3 kwart jaar zal er toch een hoop andere dingen ondertussen ook weer erop staan…
ben nu bezig met kijken voor een autootje. waar wij altijd huren op cur had ik nagevraagd voor de maandkosten. het is een nederlands koppel dus dat is wel fijn.
zij vragen voor de kleine auto’s NAF 1020,- zonder airco en met airco NAF 1147,50.
dan moet je denken aan Hyundai atos, Kia pride, Suzuki swift, deawoo matiz enz
is dit de normale prijs of wat zijn de maandprijzen ongeveer?
Huh? Dat lijkt me wel erg veel geld hoor om een auto te huren! Dat is rond de 500 euro per maand! Dan kun je beter een auto kopen als je langer dan een maand wilt blijven. Al heb je nu natuurlijk wel verzekering erbij. Maar ik vind het nogal wat … wij blijven een jaar en zouden dan dus aan het huren van een auto 6000 euro kwijt zijn! Lijkt me dat dat vele malen goedkoper kan! Mss is er qua woonruimte idd volgend jaar wel weer wat nieuws. Je kunt altijd wel wat vinden denk ik!
ja vond het ook nogal prijzig maar weet natuurlijk niet wat de vraagprijzen zijn daar… denk alleen om een auto te kunnen kopen dat je ook echt ingeschreven moet zijn op het eiland, en dat ga ik dus niet doen…
met de woonruimte komt wel goed word genoeg aangeboden dus als ik tegen die tijd even wat energie erin steek lukt het me vast wel…
Ja vast en zeker:) Die auto vind ik wel erg prijzig, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat de prijs is voor het kopen van een autootje. Maar wij willen er wel eentje kopen. Ligt trouwens wel een beetje aan ons werk waar dat zal zijn, mss kunnen we makkelijk met de bus of bijvoorbeeld een scootertje. Maar een auto hebebn op Curacao is wel handig dus we kijken nog even. Ik heb hier in NL een geweldig autootje en heb gekeken naar verschepen, maar dat is echt belachelijk duur. Ik ga dus met pijn in mijn hart mijn Cinquecentootje verkopen en van dat geld daar een andere kopen.
scootertje zou ik niet doen als ik jou was… een auto is wel echt een must daar… met busje is ook wel alles goed te doen en is niet duur…2 gulden per enkeltje zeg maar…alleen met een auto kun je gaan en staan waar je wilt… maar ik wil echt een auto hebben want met een busje kom je lang niet op alle plekjes vooral westpunt heeft een hoop mooie plekjes die je echt alleen moet vinden met een autootje…dus ik ga nog even verder zoeken voor huurprijzen van de autootjes kijken of het goedkoper kan…