vrouw, 42, wil naar curacao voor lange periode maar kan er pas gaan werken als ik er ook woon, althans, dat is wat 2 uitzendburo’s daar aangeven, dat ze me aan werk konden helpen als ik dus al in curacao zou wonen.
nu ben ik dus op zoek naar een goedkoop onderkomen waar ik me ook in kan laten schrijven om van daaruit werk te kunnen gaan zoeken om zo daar een nieuw leven op te kunnen bouwen.
mag gerust een kamer zijn of tijdelijk iets delen met iemand die er al woont of die net als ik ook die kant op wil om zo de kosten laag te kunnen houden.
misschien heeft iemand interesse om samen zo snel mogelijk die kant op te gaan? een vrouw dan wel. samen is het makkelijker dan alleen. wie wil?
Woonruimte wordt nu volop aangeboden. Op marktplaats.an kun je veel aangeboden kamers/appartementen zien. Maar belangrijker is wat voor soort werk zou je willen doen? Want het is wel fijn als je in de buurt van je werk ook woont.
Ik heb veel ervaring in klantenservice en customercare. Ik kan goed met mensen overweg en ben sociaal en communicatief. Ik ben een dierenliefhebber, mag dus ook gerust ander werk zijn.
Oke… En hoe is je Papiaments? Voor een kantoorbaan is dat bijna een vereiste.
Verder kun je eens contact opnemen met het dierenasiel. Ze werken veel met vrijwilligers, maar er zijn ook betaalde functies waarvoor ze niet altijd even gemakkelijk mensen kunnen vinden. Maar ook hier is Papiaments wel een pre.
Ook zijn er veel vacatures in de horeca. In die sector moet je in principe zo aan de slag kunnen.
Als je werk wil vinden moet je echt naar het eiland toe, en actief solliciteren.
Of je moet vanaf hier bij Nederlandse bedrijven solliciteren, meestal vind het sollicitatiegesprek hier plaats.
Ik vind het knap hoor. Een vrouw alleen, een sprong in het onbekende?!
Ken je het eiland een beetje? Ben je hier eerder geweest? Wanneer kom je?
Ik zit hier al een klein jaartje met man en kids en het bevalt goed. Mocht je iets willen weten
stuur me een PB. Ik als nieuwe burger hier wil graag een andere nieuwe burger
een hand toereiken. Groetjesss
ik wil ergens anders een nieuw leven opbouwen en waar kan dat beter dan op curacao? ik kan komen als ik een tijdelijk onderkomen heb gevonden om daar achter werk aan te kunnen gaan. ik heb geprobeerd vanaf hier werk daar te vinden maar dat is heel moeilijk, moet vanaf curacao zelf dus mocht je wat weten is dat echt super. altijd leuk om nieuwe vrienden te maken. kom je ook uit nederland?
Ja, 30 jr. in Ned. gewoond maar als kleuter uit Aruba naar Ned. vertrokken. Bevalt me hier super. De kids spreken (bijna 2 en bijna 4) spreken al aardig Papiaments. Knap aangezien we thuis Ned. spreken. Heb je in de ViaVia en Marktplaats Cur. gezocht naar woningen? Wij hebben via een NORMALE makelaar hier een 3slk alleenst. woning voor Fl 800 waar we nu in zitten. Hij heeft geen site maar wel connecties. Studio´s etc. vanaf Naf. 500/600. Geen dure wijken maar gemengd. Wij wonen in Goede Hoop wat toch een goede en rustige wijk is. Hij vroeg Naf 25 inschrijven en eenmalige percentage van de huur. 75 procent of iets dergelijks wat heel redelijk is. Misschien een idee? Maar ja het is wel handig om eerst iets vakantieachtigs te huren en in de tussentijd rond te kijken naar iets permanents. Je hebt van die studentwoningen hier die als je geluk hebt niet te uitgewoond zijn en toch centraal liggen. Wel rond de 400 euro allemaal. Ik hoor het wel. Wil je graag helpen op gang te komen hier. Greetz, Marlin:vak02:
voor de mensen die nog opzoek zijn naar een woon ruimten, dan moet je bij curacao woningen kijken op hyves.
is een particuliere jonge die alles regelt met de eigenaren die daar woningen te huur hebben.
stuur een mailtje met wat je precies zoekt en waar en hij zoekt voor jou een woning, geen extra kosten dus super relaxt.
Heb je al een woning gevonden.
Ik ken iemand daar die zijn huis wilt verhuren.
Zie www.noordenservices.com/kamers.htm
Zit ook een auto bij wat ook makkelijk is daar.
zag jullie berichtje staan over woonruimte. vroeg me af @ marlin of je misschien weet of de makelaar nog iets in de verhuur heeft, wil in januari een half jaar naar curacao. @ annebelle, de link werkt niet, steeds foutmelding. Kun je het misschien nogmaals sturen?
thanks