Emigreren naar Curacao

Ik zit er aan te denken om voor langere tijd naar Curacao te verhuizen. Ik zou daar in de gezondheidszorg willen gaan werken. Ben zelf verpleegkundige. Is er iemand die hier ervaring mee heeft. Mogelijk weet waar ik terecht kan voor vacatures. Is het handig om naar Curacao te vertrekken zonder nog een vaste baan te hebben. Hoe is de arbeidsmarkt op dit moment. Oftelwel alle info is welkom.

Hoi

Kijk eens op www.traha.com
Een heel handige vacature site waar ze geregeld oproepen plaatsen voor verschillende beroepenvelden vanuit Curacao. Je kan ook zelf een advertentie zetten.
Ik zou verder beginnen met (open)-vacatures te schrijven, mocht je daar geen reactie op krijgen (wat nogal eens gebeurd) het betreffende bedrijf bellen. In elk geval veel initiatief tonen, want ze komen niet naar je toe. Ze zitten niet perse op personeel vanauit Nederland te wachten, dat zeg ik niet op je te demotiveren maar dat is een feit. Heb het zelf ook meegemaakt en er best veel energie in moeten steken. De aanhouder wint :slight_smile: .

Daisy

Dank je voor de info. Was zelf al regelmatig op die site geweest, maar tot op heden geen vacatures voor het werkveld waar ik in op zoek ben.
Ben jezelf werkzaam geweest op curacao of heb je daar gewoond?

Oke maar er komen geregeld nieuwe vacatures bij zo ook op via via.net
Zelf heb ik er gewoond en gewerkt.

Daisy

Goede dag, ik ben Nederlandse en op zoek naar een baan in de horeca op Curacao voor ongeveer 2 jaar.
Ik ben 27 heb veel ervaring in het vak en erg gemotiveerd.
Wel ben ik op zoek naar een eigen woning met een tuintje of terras want ik ben van plan mijn hondje mee te nemen.
Weet iemand hoe ik aan een huisje en/of werk kan komen zonder eerst naar Curacao te moeten.
Alsvast bedankt voor een reactie.
ingebarelds@hotmail.com

Hallo, Wij willen met ons gezin naar curacao emigreren. Volgende week vliegen we er voor een paar weekjes naartoe. Buiten een goede school voor de kinderen, heeft er iemand nog iets wat voor ons van belang is? Weet er iemand iets over nederlandstalige scholen? We hebben een afspraak op de Schroederschool, maar ik neem aan dat er ook andere scholen zijn die goed zijn, mag ev particulier zijn.

gr. Sandra

Zo wat een avontuur met je hele gezin erheen! Hoe oud zijn je kinderen? Zelf ga ik volgend jaar september voor een jaar heen, samen met mijn man. We proberen voor die tijd in elk geval een huisje te hebben daar en hopelijk een baan, anders zoeken we ter plekke. Spannend! Ik ben benieuwd hoe het je zal verlopen. Veel plezier de komende weken in elk geval en laat alles goed op je in werken en laat je goed informeren over wat wel en niet !

ja, we zijn toe aan iets nieuws. We hebben een kindje van 18 mnd en één van bijna 6 jaar… de jongste maakt het niet zo mee en de oudste vind het heel leuk. We hebben een hele lijst met punten en afspraken voor de komende weken, ik heb er echt zin in. Als ik jou was zou ik wel vanuit nederland een baan proberen te vinden. Dan kun je daar ter plekken verder kijken, ook een huis is natuurlijk erg belangrijk. Wij gaan nu kijken wat er allemaal is… leuk leuk leuk.

Maar als jullie nog geen baan of huis daar hebben, waarom september 2009?

hallo ik wil naar curacao heel graag en zo snel ook kan iemand mijn vertelen hoe ik moet beginen

Wat leuk allemaal om te lezen dat er veel mensen zijn die met het idee spelen om naar Curacao te gaan! Spannend allemaal … Ik ben zelf ook alvast een beetje aan het kijken naar vacatures, maar ga pas in september 2009 dus is nog een beetje vroeg … Zijn er eigenlijk ook uitzendbureaus in Cura zoals hier in Nederland? Dus dat je dagjes werk kan doen?

Het is best lastig om te beginnen. Als je voor jezelf nou eerst alles op papier zet, wat wil je daar gaan doen, hoe, waar wil je wonen, daarna een kijkje neemt op de site van het antillenhuis, daar staat alles over emigratie. Als je dit allemaal weet kun je actie ondernemen. Succes er mee…

Hoi Allemaal,

Mijn man en ik gaan per 01-09-09 naar Curacao, zonder te denken aan een eventuele terugkeer naar NL.

Ik ben expediteur (logistiek planner) en mijn man is vrachtwagenchauffeur.
Heeft er iemand tips m.b.t het solliciteren??

Ook zijn wij nog op zoek naar een leuke woning… waarbij alle tips welkom zijn.
ik vind dat er bij de makelaarskantoren weinig keus is aan woningen…
Wij nemen onze 4 katjes mee, dus we zoeken een huis waar dit toegestaan is…

Is er eventueel nog iemand die gaat emigreren volgend jaar rond sept?
lijkt me leuk om eens ideeen uit te wisselen.

Groetjes Sabina

Wij hebben nu 2 opties op leuke woningen op resorts. Dat is veiliger en gezelliger dan een ‘gewone’ woning vind ik. We wachten nog op foto’s van eentje en beslissen dan begin januari welke van de 2 het gaat worden. Wij hebben veel leuke woningen gezien op casacama.com, zeker als je van plan bent te blijven op Curacao zijn het leuke woningen waar je echt iets voor jezelf van kan maken. Wij gaan dus een jaar en willen dan een huisje/appartementje op een resort. Hahah beetje vakantiegevoel ook met zwembad voor de deur :slight_smile: Hebben jullie al wel wat op het oog of zijn jullie nog helemaal blanco? Wat trouwens een erg goed boek is dat je echt MOET hebben is “Praktisch Curacao” van Dos Mundos. Hier staat alles in qua werk, verzekeringen, woonruimte etc. Wij hebben er erg veel aan gehad en lezen er nog vaak in omdat er goede tips in staan die je ook zeker moet weten voor je gaat. Want het is wel een stap he … Spannend!!

hoi allemaal wij willen zomer 2010 emigreren met ons zoontje van drie ons huis is al verkocht dus als dat allemaal afgehandeld is gaan we kijken hoe we het allemaal gaan doen.weet iemand of je al werk op curacao moet hebben om daar heen te kunnen gaan en te mogen blijven
nou ik hoor het wel
groetjes wendy

Wel een stap zeg om met je zoontje te gaan! Die zit dan inmiddels op school … Waarom willen jullie emigreren?

ik heb zeven jaar geleden een half jaar op curacao gezeten en ben er gelijk verliefd opgeworden het voelt echt als mijn thuis ,gelukkig heeft mijn man precies hetzelfde gevoel dus daarom willen wij deze stap nemen ,ik werk zelf in de horeca dus kan volgens mij makkelijk aan werk komen en mijn man zit in de bouw dus daar moeten we goed voor op zoek,we gaan nu eindelijk onze droom waar maken.en ja mijn zoontje is 4 als we er heen gaan dus gaat dan naar school dus daar moeten we ook voor op zoek.we gaan in maart twee weken om te orienteren en in november willen we dan nog even gaan om spijkers met koppen te slaan,het is spannend allemaal maar we gaan ervoor!

Yeah goed zo! Als het je droom is moet je daar zeker voor gaan :slight_smile: Ik vind het een dappere stap. En je zoontje is dan 4, dus kan dan meteen naar school en leert dan veel vriendjes en vriendinnetjes kennen. Als je het nu niet doet doe je het nooit meer denk ik, want dit is wel de juiste leeftijd voor hem denk ik. Maar jullie zijn dus niet van plan om terug te komen?

dat is ons motto ook als we het nu niet doen dan doen we het nooit meer!!we komen terug voor vakantie ha ha ha nee even serieus,we zijn van plan om daar onder een palm boom oud te worden maar je weet maar nooit je moet wel realistisch blijven er bestaat ook nog zoiets als heimwee en als een van ons drieen niet kan wennen dan gaan we terug maar dan hebben we het wel gedaan en geprobeerd

Ik kan ook niet meer wachten om te vertrekken.
Moeilijk te geloven dat we er over 9 maandjes alweer bijna 10 dagen zitten :slight_smile:

Klinkt allemaal nog zo ver weg.

Maar ik weet precies hoe het voelt om verliefd te zijn op dat eiland.
Mijn man en ik zijn op Blaauw Baai Beach getrouwd op 08-08-08… en het voelt ook echt als thuis. Stom eigenlijk he…

Maar ja, nog eventjes aftellen… en dan kunnen we ervoor gaan…

Fijne avond allemaal!

Groetjes Sabina

Hai,

Dit boek heb ik besteld inderdaad en al binnen.
Is erg handig en bomvol handige tips en informatie. :slight_smile:

Groetjes Sab:dag: