Wonen/ werken op Curacao

Ik ben een 27 jarig meisje met een spw 4 diploma en heb 2 jaar orthopedagogie gedaan.
Ik wil rond augustus naar curacao vertrekken om me daar te vestigen en hoop een baan in de jeugdzorg te vinden.
Ik heb geen relevante werk-ervaring maar wel stage gelopen binnen de bjz Opvang en begeleiding van generatie kansarmen kinderen en ouders.
Onderwijsassistente in groep 3.lesgegeven aan kinderen met taal en ontwikkelingsachterstand.
ik spreek vloeiend nederlands,engels en portugees. En ik versta goed spaans, verder kan ik me aardig redden in het frans en duits en ben bereid om papiamento te leren.

Ik hoop snel iets te horen

Hoi Kirsten,

Ik wil in September een paar maanden naar curacao met een vriend van mij omdat we dan ook beide afgestudeerd zijn. Ik wil heel graag weten of het moeilijk is om daar werk te vinden. En is het echt zo geweldig als dat ze allemaal zeggen?

Groetjes
Arthur

Arthur,

In welke branche zoek je een baan?

Als het horeca is dan kan ik je het volgende mededelen.

Neem het vliegtuig, regel wel een kamer vanaf Nederland. Bij aankomst neem contact op met de onderstaande horeca bedrijven. Bij aankomst kan je ook je vergunning regelen is niet een must om het te doen voor vertrek.

Asia De Cuba
De Heeren
Omundo
Sambal
De Tropen
Cinco
Skaloko (voormalig TuTuTango)
BoatHouse
Plein cafe / Wilhelminaplein
Mundo Bizarro
Valentino’s
De Kleine Wereld
Hemingway
Nemo
Mambo
Wet & Wild
Janthiel Beach / zanzibar
Papagayo
Chogogo
De Gouverneur

Succes

Jullie komen allemaal stage lopen en zitten in de buurt van Want2Dive, als jullie een cursus willen volgen of gewoon een introductieduik willen maken is dat ook mogelijk bij ons. Wij komen jullie halen en brengen en de ophaalservice is gratis.

De persoon die een cursus of introductieduik bij ons volgt en iemand anders naar ons doorververwijzen en ook een cursus of introductie cursus komt volgen krijgt een vergoeding van 10,-- per persoon die ze naar ons doorverwijzen.

Wij geven PADI Duikcursussen, snorkelcursus, specialties en wij gaan ook met de mensen (tegen vergoeding) die een brevet hebben en willen gaan duiken ergens hier op het eiland en die geen duikgids hebben en ook niet weten waar ze kunnen gaan duiken.

Voor degene die een introductieduik of een cursus volgen als aandenken een cd met alles erop wat de persoon heeft gezien onderwater.

Neem kontakt op met Want2Dive, [EMAIL=“info@want2dive.net”]info@want2dive.net

Groet en tot ziens bij Want2Dive

hallo

ik zou graag voor 6 weken in de zomer vakantie in curacao willen werken in de horeaca. weten jullie misschien een restaurant of een cafe waar je voor zo’n korte periode kan werken?

hoop wat te horen !

kim

Hier een overzicht van horeca gelegenheden waar je kan probere. Ik kan je adviseren kom gewoon naar het eiland en ga dan langs de plaatsen. Je kan zeker een baan vinden bij een van de onderstaande bedrijven:

Asia De Cuba
De Heeren
Omundo
Sambal
De Tropen
Cinco
Skaloko (voormalig TuTuTango)
BoatHouse
Plein cafe / Wilhelminaplein
Mundo Bizarro
Valentino’s
De Kleine Wereld
Hemingway
Nemo
Mambo
Wet & Wild
Janthiel Beach / zanzibar
Papagayo
Chogogo

Hallo,

Mijn man en ik willen graag naar Curacao om daar voor een langere periode te wonen/werken. Nu hebben we 2 kids van bijna 5 en 2,5.
We hebben een koophuis in Nederland, wat we evt willen verhuren voor de tijd dat we in Curacao zijn.

Is het mogelijk om een huisje te huren in Curacao, beiden te werken (part-time beide) en dan voldoende te verdienen voor ons gezin?

Ik werk in Nederland bij de politie, op de meldkamer. Ik zou dolgraag weten of er een mogelijkheid is om in Curacao bij de meldkamer te komen werken. (die hebben ze daar ook ga ik van uit. ) Anders is horeca ook geen probleem, heb vroeger niet anders gedaan.

Mijn hubbie Is automonteur, tevens voor inbouw radio’s, car kits, navigatie en ga zo maar door.

Kan iemand ons over die eerste onzekerheden heen helpen? (mbt tot verdiensten/onderhoud/scholing kids)???

Alvast bedankt!
Gr.

wat betreft kosten enzo voor het levensonderhoud kan je hier eens kijken
http://www.curacao.nl/forum/viewtopic.php?t=84

meer info over scholen kunt u hier vinden
http://www.curacao-gov.an/extranet/government.nsf/0/33c8533ace82524004256df9005402f0!OpenDocument&AutoFramed

En de website van de polititie op curacao

http://www.korpspolitiecuracao.com/

Hannelore 1,

Begrijp ik het goed en is jouw echtgenoot automonteur?
Ik ben werkzaam bij een autobedrijf op Curacao en wij zijn op zoek naar een 1e automonteur met ervaring.
Belangstelling?

Hai Kukler,

Ik heb al een prive-bericht gestuurd, maar ik probeer het zo ook nog wel even. Je mag ons mailen op tedenhannelore@live.nl , we zijn namelijk zeer geinterresseerd in die baan!

Mijn echtgenoot is inderdaad 1e monteur, en heeft tevens 7 jaar een eigen bedrijf gehad in het inbouwen van auto electronica.

We horen graag van je! (je mag ons ook toevoegen op je MSN als je dat hebt!)

M.vr.gr. Hannelore

Hé Eddy,
Een vriend van mij en ik zijn an plan om vanaf begin april t/m eind juli naar Curacao te gaan en daar dan in de horeca te gaan werken nou zie ik dat jij dan een kamer vrij hebt, wat houd die kamer precies in?

John

…hoi ik ga in april naar curacao en wil daar gaan werken en wonen weet iemand een [tydelijke]woon en/of werk plek ben man van 36jaar… ;ervaring in horeca/boten/klussen /bouw ,vrgrjohan

Johan,

In eerdere berichten onder deze kop heb ik een aantal namen van horeca door gegeven en huisvesting. Ik zou zeggen neem kontakt met ze op en kijk wat je kan krijgen om te verblijven. Werk in de horeca zou ik zeggen boek een ticket zorg dat je wel onderdak hebt en dan ga je bij de bedrijven langs. Een van ze moet wel een plek hebben.

Bouw: er zijn heel veel kleine ondernemers die misschien mensen nodig hebben, ik zou zeggen rij over het eiland en kijk waar ze aan het bouwen zijn en vraag hun dan of ze je kunnen zeggen of er werk is of niet.

Je hebt ook een aantal bouwbedrijven. Die kan je wel vanaf Nederland mee in contact komen:
Willemstad
Jansen de Jongh

Als ik meer weet laat ik je weten.

Succes

Hallo allemaal,

Ik loop stage in Nederland en doe onderzoek naar stages op de Antillen. Mensen die stage lopen, hebben gelopen of nog moeten lopen kunnen mij helpen! Zouden jullie deze enquete voor me in willen vullen? Het duurt echt maar 1 minuut.

De link is: http://www.thesistools.com/?qid=44203&ln=ned

Succes met je stage, of je avontuur om te wonen/werken op de Antillen!

Gr Bart

Hoi Kirsten,

Ik heb ook een paar vraagjes aan jou.?
Ik en een vriendin willen in september 2008 voor 4 maanden naar curacao gaan.
We willen daar gaan werken en dan ook een beetje genieten.
Heb jij nog tips over woonruimte? En wat is wijsheid gewoon gaan en dan werk zoeken of eerst werk regelen.? Moet je nog eventuele vergunningen regelen.?
Ik hoop dat je ons een beetje verder op weg kan helpen… :-)…
Alvast bedankt.
groetjes Christel

ik ga ook binnenkort naar curacao.heb daar al werk bij een call center,die helpen mij met alle dingen die nodig zijn om daar tewonen.ik ben er al verscheidene keren geweest,was getrouwt met een antilliaanse,ken de taal en et eiland(cultuur) mijn zwager en zus wonen er ook en hebben een eigen bedrijf(dus heb altijd een vangnet mocht het niet lukken) ik ga daar niet heen om rijk teworden maar om tegenieten van et leven.

hallo kirtsten,

Ik ben van plan om in oktober voor een half jaartje naar Curacao te vertrekken voor werk. Ik ga werken bij de Jan Thiel baai. Ik ben opzoek naar een leuk en betaalbare woonruimte. Ook vroeg ik me af of je ergens een cursesje papianments kunt volgen.

Zou je mij hierover kunnen mailen naar het ocnerstaande anders?

ik hoop snel wat van je te horen.

groetjes Annelies.

[EMAIL=“anneliesbastemeijer@hotmail.com”]anneliesbastemeijer@hotmail.com

Hoi,

Ik en me vriend hebben ook al jaren plannen om richting curacao te komen! eind mei gaan we dan ook even 2 weken erheen om lvast te orienteren!

Want hij heeft scheepvaartlogistiek gestudeerd en ik kom nergens banen voor hem tegen!!

Ik vind vast wel een baan ind e horeca als ik het zo lees allemaal!

Heeft er iemand tips voor mijn vriend?

groetjes kimberly

Hoi,

Laat hem proberen bij Curacaosche Dokmaatschappij, Maritiem Museum. Ik weet niet precies wat dat inhoudt scheepvaart logistiek, wat doet hij vooral daarin?

Wat je ook kan doen is de onderstaande woonruimte bedrijven contacten en kijken of ze alvast wat voor jullie hebben voor een goedkope prijs.

Kijk ook op de site van Curliving.nl daar staan geregeld vacatures.

Succes.

Eddy [EMAIL=“edcuracao@live.nl”]edcuracao@live.nl

Scharlooweg (RITZ)

Telamonstraat 43 + 8

Penstraat 211

Villa Toscane

Terrace A la Mer

Bungalow Ederlin: [EMAIL=“ederlin@onenet.an”]ederlin@onenet.an

De Plantage: [EMAIL=“info@de-plantage.com”]info@de-plantage.com

Fun in the Sun: [EMAIL=“info@funincuracao.com”]info@funincuracao.com

Charlene: [EMAIL=“info@charleneandcharlottes.com”]info@charleneandcharlottes.com

Curacao Apartments: [EMAIL=“info@curacao-apartments.com”]info@curacao-apartments.com

Remax: [EMAIL=“kvandermeijs@remax.net”]kvandermeijs@remax.net
Toni Kunchi (pending)

Lido Hotel: [EMAIL=“lidohotel@curinfo.an”]lidohotel@curinfo.an

Manage Curacao: [EMAIL=“manege@scarlet.an”]manege@scarlet.an

Kamers op Curacao: [EMAIL=“info@kamersopcuracao.nl”]info@kamersopcuracao.nl

Anneke Maduro: [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com

A. de Windt: [EMAIL=“info@curliving.nl”]info@curliving.nl

Berg Altena

Punda, achter Citco

Nieuwstraat 3

Naast Vigilante

Casa Lulu, Oost Jongbloed Kavel V23

Bonitostraat 4-6

Lelieweg 3

Villa Toscana

Grebbelinieweg 20

Petroleumweg 8, Goede Hoop

Curasol, Kaya Kashimiri 42

Scharlooweg

Horsepower

Curasun

Eric Post Supaiweg 1, Groot Kwartier, jep360@hotmail.com

Bentaweg 3

hallo,
Een vriendin en ik hebben de wilde plannen om misschien volgend jaar met elkaar voor een jaar naar Curacao te gaan! We weten alleen eigenlijk bijna niets over evt. scholen… een appartement of kamer om te huren (wat dit ongeveer zal gaan kosten). De veiligehid van het land e.d. we willen dan in September heen gaan, en ik wil evt mijn propedeuse daar behalen, of 2 jaar wvo in 1 doen ik had iets gelezen dat dat daar ook meglijk is. (weet iemand hier meer over?)
Wij worden beide in juni 18 jaar en zijn dus wel redelijk jong, we zouden graag een bijbaantje willen in de horeca of zoiets… Is er iemand die mij misschien iets meer kan vertellen? is het uberhaupt slim om te gaan, en kun je rond komen daar van een bijbaantje? krijg je trouwens studiefinanciring als je daar studeerd? wat ook daarover kan ik weinig vinden om internet.
alvast super bedankt en ik hoop dat iemand mij vast een stukje verder kan helpen met al mijn vragen.
Gr. Liona