Wonen/ werken op Curacao

Scholen: inderdaad is er een school hier op het eiland dat je 2 in 1 jaar kan doen. Schrik niet van de prijs: Ongeveer 20.000 per jaar per persoon.
De scholen zijn even goed als in Nederland. Dus als je naar een vwo/havo school gaat moet je inschrijven in de maand juni.
De scholen zijn: Radulphus College / Peter Stuyvesant en M.I.L.

Studiefinanciering: dat is mogelijk, daar moet je bij Studie Financiering Curacao, die zit op Pietermaai. Ik kan je hier volgende week meer over vertellen.

Bijbaantje: is mogelijk. Je hebt genoeg mogelijkheden. Om na school en in het weekend te werken.
Je kan in een huis blijven waar er allerlei studenten in zitten. Lelieweg zitten heel veel stagiaires. De lijst die ik heb gegeven eerder met allerlei adressen. Neem contact met hun op.

Hier zal ik je een lijst geven waar je voor een baantje in de horeca kan werken.
Deze zijn gevestigd bij zuikertuintje/bloempots
Asia De Cuba
De Heeren
Omundo
Sambal

Deze zijn gevestigd Mahaai
De Tropen
Valentino’s

Deze is gevestigd Parera
Cinco

Deze is gevestigd Achter de Movies
Skaloko (voormalig TuTuTango)

**Deze zijn gevestigd Brakkeput **
BoatHouse
Sarifundi

Deze zijn gevestigd Punda
Plein cafe / Wilhelminaplein
Mundo Bizarro

Deze is gevestigd Caracasbaai
De Kleine Wereld
Baya Beach

Deze zijn gevestigd Lions Dive/Seaquarium
Hemingway
Nemo
Mambo
Wet & Wild

Deze zijn gevestigd Janthiel
Janthiel Beach / zanzibar
Papagayo
Chogogo

Azzuro – Blue Bay

Octupus - Boca Sami

Succes als je nog vragen hebt laat me weten.

Groet,

Hai,
Mijn naam is Delice en ik ben opzoek naar een baan in de schoonheids verzorging ik ben begin juli afgestudeerd op een particuliere opleiding schoonheidsverzorging en mij intresses liggen in een half jaar tot jaar te werken op curacao,…
Zou hier een mogelijkheid in zijn of zeg je ga beter er heen en zoek wat in een horeca bedrijf?
Alvast bedankt!
Groetjes Delice

Delice,

Je kan bij de volgende schoonheidssalons proberen:

Hilton Hotel: The Color of People Spa Cosmetics
+5999 462 2760 / fax: 462 2761

Aesthetics Solutions & Day Spa
Marsweg 13
tel: +5999 737 8910 / fax: 736 1477

Beauty Paradise Schoonheidssalon
Boy Ecuryweg 31
Tel: +5999 737 5959

Esthetic Care Schoonheidssalon
Jongbloedweg 98
Tel: +5999 736 7448

Ik heb er meerdere die krijg je vandaag nog van me.

Groet en succes

OPIZ: Jan Noorduynweg 77 / tel: +5999 868 3304 - 888 3324 / [EMAIL=“opiz_skin@hotmail.com”]opiz_skin@hotmail.com

Salon de Beauty: +5999 461 5664 / 5111 737

Leading Lady Schoonheidssalon: Kaya Charles Maduro 20 / Tel: +5999 737 7602 / fax: 747 2510

Succes

Bedankt!
Hier kan ik denk ik wel wat mee!

Groet Delice

Goedendag allemaal, mijn vrouw en ik willen ons voorgoed vestigen op Curacao. Zij is op dit moment bezig met spw en werkt en leert tegelijk. Ik werk met zware autisten en heb ervaring als docent op een MBO en als docent in het speciaal onderwijs. Kan iemand ons vertellen of er mogelijkheden zijn voor ons?
Alvast bedankt.

Ronald

hallo
pff vind t echt lastig om te beginnen met mijn zoektocht naar werk en wonen op curacao, want ik weet niet precies waar ik moet beginnen etc
ik wil graag in de hulpverlening werken maar als hier niets uitkomt wil ik inde horeca werken (ik wil daarna naar mexico en moet toch wat centjes op de bankrekening hebben)
ik ga pas in feb 2009 dus weet niet of het al handig is om nu te gaan solliciteren
kan iemand mij helpen?
ik hoor t wel
je kuntmij ook mailen: [EMAIL=“janie_moors@hotmail.com”]janie_moors@hotmail.com
thnx
grs janie

KIRSTEN opent een topic waarbij je haar vragen kan stellen maar ze heeft nog geen enkele keer wat beantwoord?

fijn dat er mensen zijn zoals want2dive die wel antwoorden WETEN en ook GEVEN.

fijne avond peepz.

Want2dive jij weet echt veel! Hoe lang woon je al op Curacao? Op elk topic zie ik reacties van jou en je weet overal antwoord op! Hahahah handig om zo iemand te hebben op dit forum :slight_smile: Ik las hier een berichtje van iemand over een telecombedrijf? Daar heb ik dus ook wel interesse in, mijn man heeft al bericht gehad dat hij daar een baan kan krijgen en dat zij eventueel ook woonruimte regelen. Ben benieuwd waar jij de info vandaan hebt en hoe dit allemaal gegaan is ?

Hi v.a. oktober komt er bij ons in het complex een nieuwbouwunit af met 2 ruime slaapkamers, met in elk 2 losse 1-persoonsbedden. Behalve dat kan men ons altijd even mailen om te vragen naar beschikbare ruimtes, zijn wij zelf vol op dat moment hebben we diverse uitwijkmogelijkheden via collegaverhuurders, waarvan we kunnen zeggen dat de plaatsten safe en schoon zijn en de eigenaren ook helemaal o.k. zijn. Zowel kamers/studio’s als appartementen.
Mail gerust voor meer info naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com

Veel succes met jullie voorbereidingen!!

m.v.g.
Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao
http://spaces.msn.com/roxsha

Iedereen die nog twijfelt om wel of niet te gaan: gewoon doen! Het is het absoluut waard.

Voor degenen die niet weten waar te beginnen. Zoek gewoon via whitepages.an een aantal bedrijven op in jouw branche en bel ze. Dan hoor je snel genoeg of je bij hen terecht kunt, en hoe ze op je over komen. Dit werkt in elk geval 100x beter als brieven schrijven.

Ook appartementen/kamers zijn via internet erg makkelijk te vinden, even googlen en dan heb je een hele lijst.

Conclusie: actie ondernemen, gewoon bellen en het regelen (makkelijk gezegd, maar is eigenlijk ook best makkelijk toch ;))

Groet en succes!
Peter

— het beste vervoer onder de zon www.studentscoot.nl

Zoek je een leuke en VEILIGE kamer / appartement op Curacao? www.home-trust.net heeft een leuk aanbod van verschillende stagiairehuizen in veilige maar centraal gelegen buurten.

Succes!

hoi,

ga je nog naar curacao of ben je in tussen tijd al geweest?

groetjes

Heyy ik weet eigelijk niet of het voor mij bedoeld was snap heir eigelijk niet zo veel van maar ik zit er nog steeds en het is heeeeeeeerlijk :zon02:

Hallo Kirsten,

Afgelopen zondag terug van 4 maanden Curacao. Pas de laatse week werk gevonden. Ben nu terug om huis te verkopen. Waar moet ik nu allemaal aan denken om Nederland officieel te verlaten en me te vestigen op Curacao?
gr.Martin

ik ga met mijn vriend mee voor maximaal jaar. Hij heeft al werk op curacoa.
kun jij tips geven waar of welke verzekering ik voor mij zelf kan afsluiten.
reisverzekering/ziektekosten verzekering.

maria

kun jij misschien ook tips geven over verzekeringen. ik ga met mijn vriend die al werk heeft op curacoa mee. waar kan ik het beste een reisverzekering voor een jaar afsluiten, ik moet ook deneken aan een ziekte kosten verzekering

Hoi,

Ik las op wereldwijzer.nl dat je van plan bent om naar Curacao te emigreren en werk zoekt als Expediteur.

Ik ben het zelfde van plan en ook werkzaam als expediteur.

Lijkt me leuk om eens gedachten uit te wisselen.

Je kunt me emailen op [EMAIL=“sabinahoek@hotmail.com”]sabinahoek@hotmail.com, of voeg me toe op msn.

Misschien dat we elkaar nog tips kunnen geven.

Bedankt alvast en wie weet tot snel

Groetjes Sabina

Ik ben vanaf direct op zoek naar een baan op Curacao.
Vorig jaar heb ik mijn HBO opleiding Tourism Management afgerond en heb ervaring met het wonen en werken in de Antillen (namelijk St. Eustatius).
Na deze ervaring wil ik graag weer terug voor een langere periode en het liefst Curacao.

Kan iemand mij tips geven over banen in de toerisme daar?

Graag hoor ik jullie reacties!

Hoi Karin,

Wat leuk dat je naar Curacao gaat om te wonen en te werken! Ik ken iemand die daar zit en bemiddelt in personeel voor het toerisme/hospitality.

Ze heet Sandra van Houwelingen en is te bereiken op 005999-560 2244 of [EMAIL=“sandra.van.houwelingen@qualitivity.com”]sandra.van.houwelingen@qualitivity.com

Succes!

Gr Bart