Wonen en werken op Curacao

Hoi iedereen!

Ik ben ook al een hele tijd aan het zoeken voor een geschikte baan! Maar het is best moeilijk om alles zo vanuit nederland te regelen. Ik heb al verschillende keren hotels ge-emaild maar helemaal geen reacties! Hoe hebben jullie dit gedaan? En waar gaan jullie werken? Mij lijkt mambo beach echt de ideale plek!

Groetjes Kim

Hoi kim!

Ja, werk zoeken blijkt idd lastig te zijn, vanuit nederland, dus de meeste zegge ook dat je daar gewoon werk moet zoeken, wel onzeker zo… maar heb je al woonruimte enz dan, ps. wanneer was je van plan te gaan!

groetjes josje…

Hoi Josje!

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb echt nog helemaal niks, het leek mij belangrijker om eerst werk te hebben en dan pas woonplek. Het is echt zoveel geregel , dat ik eigenlijk niet eens weer waar ik moet beginnen. Ik wil rond november/december gaan! Heb jij al woonplek?? En waar wil jij gaan werken?

Groetjes Kim

@kim

Nou ben nu bezig met woonruimte! planning is jan. die kant op te gaan, je kunt kijken op www.kamerverhuuropcuracao.com , villa azul hebben ze nog kamers, kosten 350,- of op www.casacama. hebben ze ook kamers voor een redelijk prijs. all-in! ja en werk, zoek ik daar wel, vind t niet erg om een maand niks te doen, haha…maar bambo beach leek me ook geweldig, zat wel in de horeca te denken, wat is jouw reden die kant op te gaan? grtzzz josje

Nou ik heb al eerder stage in buitenland gelopen enzo, maar nog nooit in Curacao geweest en ik hoor zulke gave verhalen! Nu ben ik klaar op het MBO, maar ik weet nog niet wat ik hierna wil gaan doen, dit leek mij een mooie kans om er tussenuit te gaan. Maar ik heb nu weer 2 sollicitaties gedaan, dus wie weet hoor ik wat!!

Maar ik hou je op de hoogte ! En een maand niks doen is ook niet erg ! Ik ga nu tot die tijd ff flink sparen :slight_smile:

Groetjes Kim

Ik merk ook wel dat je het beste vanuit daar kunt solliciteren, want idd krijg je vaak geen reactie terug van bedrijven. Ik heb 2x een sollicitatie gehad via skype en vervolgens niets meer gehoord … ze nemen het niet al te serieus volgens mij om het te regelen vanuit NL. Das wel jammer want ik had wel graag werk gehad voor ik wegging, maar goed…ik heb volgende week 2 sollicitatiegesprekken staan daar ter plekke. Hahah wel bizar idee hoor, ik tik dit nu vanuit de huiskamer van mijn broer waar ik 2 weekjes inwoon en volgende week dinsdag ben ik aan het solliciteren in Curacao! Spannend allemaal … ik denk dat het beste is dat je eerst woonruimte regelt en een datum hebt en dan op zoek gaat naar een baan en als dat niet lukt dan vanuit Cura solliciteren. Als je niet veeleisend bent moet dat toch zeker lukken !

Haihaii

Het is inderdaad ontzettend lastig om werk te regelen vanuit nederland…
Ik vind wel een eng idee om daar zomaar heen te gaan zonder dat ik zekerheid heb cvan werk daarzo…’
Als je bij mambo wilt gaan solliciteren is dat in principe wel lastig omdat die veel mensen via qrajobs krijgen en dan moet je dus zo`n pakket kopen daar van rond de 500 euro…
Wie gaat bij punda aan zee een kamer huren? ik denk dat ik daarzo heen ga!
Josje, ga jij bij villa azul of las ik dat verkeerd?

Succes iedereen met zoeken!!

@ aline

Nou punda aan zee, was ook mijn 1ste optie, maar is al volgeboekt tot half 2010, jammer, dus ben er nu nog niet over uit, villa azul is op zich ook wel leuk maarr350,- is best veel geld, aangezien je daar niet zoveel verdient…! grtzzz…

Hoi

Ik heb een vraagje, heeft iemand misschien ervaring met het bemiddelingsbureau wereldjob/wereldstage?

@ josje!

is inderdaad wel duur ja 350 maar wel veilig gebouw heb ik me laten vertellen door de eigenaar (die overigens erg aardig is) en dat kun je ook op fotos zien.. Beveiligingscameras enzo duss dat vind ik wel heel fijn om te horen…
In andere studentenkamers of iets dergelijks wordt wel veel ingebroken namelijk…
Ik ga denk ik bij villa azul wonen en met werk wil niet zo flotten…
Ik ben ook een bemiddelingsbureau aan het zoeken
Dus @ lauw: ik heb gemaild naar matching people en qrajobs heb ik ook nog steeds contact mee (misschien dat er wat te regelen valt zonder dat ze een huis voor je regelen)
@ josje: jij regelt werk daarzo?
Wat heb je tot nu toe allemaal al geregeld? ticket? papieren?

Groetjess x

HI josje,
Nog wat leuke woningen gevonden?
Ik vind dominguito bij cassacama wel wat hebben.
Ziet er goed uit , is ook best wel groot : 600 vierkante meter en niet duur en ligt ook niet te ver van centrum.
Met het ticket gedoe ben ik ook al iets verder want ik denk dat ik toch daar een baan gaan zoeken maar dan heb je dus het probleem dat ze moeilijk kunnen doen op het vliegveld over de datum.
Maar ik heb de vliegwinkel opgebeld en van de goedkoopste ticket kun je de retourdatum niet meer veranderen(538 euro met klm) maar als je een ticket van 60 euro meer koopt dan kan je als je in curacao bent hun bellen en je ticket tot een dag van te voren(het leifst voor hun eerder natuurlijk) veranderen voor 100 euro naar een latere datum en dit kan tot een jaar later want klm werkt alleen nog met jaartickets .
Ik wou dit even melden ,mischien heb je er wat aan.
Groetjes ,linda

Hey mensen,

vaaf 1 nov wooon ik op curacao, eerst een paar maanden bij Punda aan zee, daarna villa zul!!

Wie gaat daar nog meer wonen?

gr thieu

Yo, ik waarschijnlijk!
Tis nog niet voor de volle 100% zeker maar voor 95% sowieso;)

heey,

leuk dat je ook gaat!!! dan kom ik je dus zeker tegen! Maar je wet het voor 95% zeker, wat betekenen die 5% dan:)

gr

Tsjah ik ben nog aan t kijken of ik via een bemiddelingsbureau een goedkopere woning kan krijgen maar ik ben wel zeer tevreden over villa azul tot nu toe duss er moet dan wel een super woning tegenover staan wil ik niet in villa azul willen…
(phiew lang zin)

get it?

groetjes!

@Thieu1985
als het goed is, kom ik ook bij villa azul te wonen, 5jan is me planning, dus miss net rond die tijd als jij daar komt te wonen!

@lindis34
Nou zoals je boven ziet staan, ga ik toch waarschijnlijk bij villa azul, heb hier wel een goed gevoel bij, en lekker centraal. en met de ticket moet ik nog achteraan, maar bedankt voor de tips. hoever ben jij er nu mee qua huis enz. ben je eral uit?

@alinedevries
en… ben jij er al uit, wordt t ook villa azul? zou wel grappig zijn, als we allemaal in t zelfde huis zouden komen, nou dat scheelt alweer, kunnen we in inderval samen t eiland verkennen… haha! maar de rest heb ik nog niet geregeld, t huis vind ik t belangrijks, en dan de rest!

@KimvandeKlift
en hoever ben jij ermee, wil het een beetje lukken, om een huis enz. te zoeken?

grtzzz… josje

hoihoi!!
Ja ik ben er bijna uit maar ik zit er nog een beetje mee dat de prijs zo hoog is…
Ik heb nog op een ander huis gereageerd dies 210 p.m maar moet ik wel met iemand op een kamer!
Opzich niet erg maar ja…

Zijn jullie er al wel uit allemaal?

Heeft er ook iemand hyves of iets dergelijks… kunnen we elkaar ff opzoeken;)

Wat leuk om te lezen dat zoveel mensen de stap willen zetten om richting Curacao te gaan!
Ook ik wil deze stap gaan zetten!
Een vriendin van mij gaat per februari een half jaar stage lopen op Curacao… Nu wil ik daar ook een half jaar gaan werken! … Wil er rond maart/april heen gaan tot half augustus. Ik zou heel graag de zorg in willen omdat ik september 2010 wil beginnen met de opleiding verpleegkundige. Heb al wat handige dingen gevonden op dit forum! En leuk om te zien dat veel andere mensen de stap ook willen zetten!

Lukt het iedereen met alles regelen? Er komt toch wel een hoop bij kijken he om naar Cura te vertrekken. Op zich is werk vinden niet een groot probleem heb ik ondervonden,zeker als je niet heel kieskeurig bent en bijvoorbeeld ook telemarketing wilt doen ben je zo aan de slag!

HI!
En is leuk daar , ben je al een beetje gesetteld?
Al een beetje gefeest?
Hebben jullie al een leuke borrel gehad met elkaar?
Denk je dat een horeca baantje wel een beetje te regelen valt want ik wil echt geen telemarketing doen .
Groetjes linda!

Groetjes linda