@ Beatmartin: Wat leuk dat ik hier ook weer wat lees over Recompensa. Ik heb hier namelijk ook een optie op een appartementje vanaf september 2009. Het is alleen wel vrij aan de prijs voor de opp die je krijgt maar ik vind veiligheid toch ook wel wat waard. Ik moet nog even afwachten welk app er vrij is in die periode en dan kan ik een beslissing gaan nemen.
@ Valleke: ga je helemaal alleen naar Curacao en wat is de reden dat je naar Curacao gaat en niet naar een ander land dat dichterbij is? Je wilt er in eerste instantie voor een paar maanden heen maar misschien wel langer als het lukt … Dat klinkt wel heftig!
@ Kirsten: Ik heb het boek ‘Praktisch Curacao’ gekocht en daar staat veel in over verzekeringen, werk, vergunningen etc. Echt ontzettend handig als je van plan bent je voor een tijdje in Curacao te gaan vestigen. Er komt namelijk wel een en ander bij kijken en dan is het belangrijk dat je goed op de hoogte bent. Wel leuk om alvast deze zomer naar Curacao te gaan om een voorproefje te doen, dan ken je het een jaar later alvast een beetje !
ej,
ik wilde vooral in de zon gaan leven en omdat ze daar nederlands spreken hebben we dat eiland gekozen…ik ga samen met mijn gezin,de mama en papa 2zussen en broer…
weet er hier soms iemand of je laptop’s van hier daar kunt gebruiken?en of ze daar goedkoper zijn dan hier enzo…zou mij dringend een moete aanschaffen maar als die daar niet werken zou dat een beetje stom zijn…
Ik ben op zoek naar een tijdelijke baan in de hospitality op Curacao, voor 3 maanden, vanaf mei 2009. Reacties met tips zijn van harte welkom, en kunnen gestuurd worden naar: joellevdbos@live.nl!!
Dat zou ik ook wel willen weten … Niemand die antwoord kan geven? Ben trouwens ook benieuwd hoe het gaat met je mobieltje? Ik ben pas op vakantie geweest naar Suriname en daar kon je gewoon een Surinaams kaartje kopen voor in je simlockvrije telefoon en dan veel goedkoper bellen, wel zo handig. Bestaat zoiets in Curacao ook?
@ Beatmartin: Ik heb geboekt op Recompensa! Vanaf september heb ik daar een huisje voor een jaar
Mijn man en ik willen graag emigreren naar curacao met ons gezin.
Hier heeft hij momenteel een eigen dakdekkersbedrijf, weet iemand of het mogenlijk is omdat in curacao voort te zetten.
En anders weet iemand misschien of er anders werk is in de bouw?
We gaan sowieso naar de emigratiebeurs om het een en ander uit te zoeken, maar alle informatie is welkom over emigreren.
Je kan gewoon je europese laptop hier gebruiken, het kan zijn dat je een huis treft met 110 volt(dat is de standaard hier) dan koop je gewoon een tussenstukje.
Dus geen probleem , jullie hoeven geen nieuwe te kopen!
Oh fijn dus we kunnen hem gewoon meenemen! Weet je ook iets over internet toevallig? Wij willen graag ADSl of in elk geval een abonnement voor internet. Ik heb geen idee hoelang zoiets duurt om aan te sluiten bijvoorbeeld en of we dan dus al vanuit Nederland kunnen regelen. Een pc hebben we dan dus al
Hi Chotje,
Nee van uiit nederland kan dat niet, je moet alles hier persoonlijk doen. en dat kan best even gaan duren. Waarschijnlijk kan je het zelfs pas aanvragen als je ingeschreven bent en dat duurt even. Maar ik zou even informeren hoe dat zit op het park waar je woont. Zoals op seru coral daar hebben we een satteliet en dan kan je een prepaid kaartje kopen en dan heb je ook internet. Ik zou het even bekijken als je hier bent.
Oke dank je. Woon jij op Seru Coral begrijp ik? Daar hebben wij ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk gekozen voor Recompensa. Voor hoelang verblijf jij in Curacao en woon je er echt? Ik heb het boek ‘praktisch Curacao’ gisteren nog eens goed doorgelezen, maar tis me toch niet helemaal duidelijk hoe het zit met inschrijven. Misschien dat jij me er wat wijzer mee kunt maken? Als ik uit Nederland wegga moet ik me dus uitschrijven bij de gemeente waar ik woon met als vertrekreden ‘buitenland’ en me dan in Curacao inschrijven als inwonend? Ik ga voor een jaar heen dus moet me dan ook weer uitschrijven. Maar hoe werkt dit dan bij aankomst? Wat heb ik dan allemaal nodig om veilig en normaal het land in te kunnen komen? Je moet natuurlijk allerlei papieren invullen, ook wanneer je weer weggaat …
Zo te lezen ben ik niet de enige met het idee om naar Curacao te gaan :biggrin:
Begin september 2009 gaan mijn vriend en ik naar Curacao. We hebben een huur huisje in het Botteliertje. Verder nog geen werk maar wel contacten. (zijn 3 jaar geleden al 5 maanden op Curacao geweest)
Het liefst zou ik werken in het onderwijs of het welzijnswerk. Ik heb de opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming gedaan en de lerarenopleiding Omgangskunde. Op dit moment geef ik les op een MBO school. Maar als werk daarin niet lukt dan maar tijdelijk de horeca in. Mijn vriend heeft bij een bouwbedrijf gewerkt (NAB dacht ik…) De bedoeling is om zo’n 1,5 tot 2 jaar te gaan.
Wat gezellig nog meer mensen Hopelijk willen jullie je ook aansluiten bij de welkomstborrel (topic welkomsborrel Curacao), dan maken we er een gezellige bijeenkomst van! Je bent idd niet de enige die met het idee speelt