Wonen voor lange tijd in de Filippijnen

Via een Filippijnse vrouw in Belgie heb ik vernomen dat haar nicht wenst naar Belgie te komen. Haar 8 jarige dochter wil zij ginder bij haar moeder laten ginder. Kan ik via het gemeentehuis in Belgie bekomen dat zij invitatie van mij naar hier kan komen ! Zij heeft passport en heb haar gegevens zou dit eventueel lukken

Hallo

De beslissing ligt bij de ambassade ook vreemdelingen zaken daar een vriend ook zijn nichtje naar belgie wil komen voor haar zusje te bezoeken maar het is geweigerd !
Picard

Je hebt gelijk want moet alsnog naar Cagayan de Oro en daar de administratie proberen op te lossen. Na een maand zal dit waarschijnlijk nog niet in orde zijn en welke documenten allemaal ! En haar dochter achter laten bij haar moeder !

Hallo Hellodays

Ik begrijp u niet daar u schrijft de een keer wil u naar Cebu komen daar uwe girlfriend uit Cebu komt en de andere keer schrijft u dat uw girlfriend uit Cagayan de Oro komt !
Ik geloof dat u niet de waarheid schrijft !!
Picard

ik ben op de site van PinaLove en heb een paar kontakten maar dewelke de beste is weet ik tot nu toe niet en welke administratie staat me daar te wachten

waar wil je precies vestigen?

@Holidayss. Begrijpen we nu goed dat jij op de site van Pinalove een paar contacten hebt gelegd maar nog geen keuze hebt gemaakt?

En wat bedoel je met welke administratie je te wachten staat?

Kano,

Heb kontakt met een Filippijnse vrouw die in Thailand woont en ze heeft passport en bereid om naar Belgie te komen. Ik zou haar een invitatiebrief moeten sturen maar moet ik daarvoor niet op het gemeentehuis hier zijn om haar te inviteren !

Neem even aan dat je Belg bent en dat je de Filipijnse vriendin als toerist Belgie wilt laten bezoeken.

Kijk dan op deze site:https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/Prive-bezoek.aspx

Enige documenten:

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Documents/visumaanvraagformulierNL.pdf

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Documents/bijlage_03_02.pdf

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Documents/informatiebrochure_garanten.pdf

kan haar toch uitnodigen via het gemeentehuis als ik borg sta voor haar sta

Frank hoeveel keer moet ik het nu nog uitleggen.
Het is geen pakje dat je besteld via het internet :kus:.
Als je dat meisje naar hier wil brengen weet dat er wel wat komt bij kijken.
Je moet VIA de gemeente een bewijs van woonst hebben !
Je belastings aangifte als bewijs dat je haar kunt onderhouden de tijd dat ze hier is, want ze gaan ervan uit dat ze geen bal heeft om hier te overleven.
Dat willen ze ook wel weten.
Wat je ook moet doen is een persoonlijke uitnodigings brief sturen met de reden waarom je ze nar hier op VERLOF wenst te laten komen.
Weet dat zoiets met Filipijnse meisjes een beetje de lotto winnen is.
MEESSTAL ZAL DE AMBASADE DAT GEWOON VERTIKAAL KLASSEREN.:mad:

Zij kan wel proberen mar dat zal wat geld kosten, normaal in de ambasade zo een 50€
Je zal wel voor het vliegticke moeten zorgen nadien " als een visa kan bekomen"

Nu weet dat het niet zo gemakkelijk gaat en dat je een totaal vreemde die je nog nooit persoonlijk hebt ontmoet haast onmogelijk via toeristen visa of wat ever naar europa kunt brengen.

Ik heb je het al meer dan eens uit de doeken gedaan voor U.

JE MOET EERST EEN PAAR KEER PERSOONLIJK NAAR DAAR >>> , zo kan je bewijzen met foto’s dat je weet over wie het gaat. Dat je het meisje of de dame kent. Haar situatie kent ( kinderen of zo ! , gehuwd ? etc ):foto:
Ze zullen nooit toestaan dat je een meisje naar hier laat komen die je eigenlijk nog van pluimen of haar kent.

Nu als je er geld wilt instoppen om je zin te doen OK voor mij maar weet het kan je wel wat geld kosten met geen enekel garantie. Wie zegt dat de dame in kwestie er je gewoon wil opleggen om wat extra los te krijgen van je?
Frank ik kan het niet genoeg herhalen. GA HAAR PERSOONLIJK OPZOEKEN en liefst wat onverwacht :cheer:
Nu toch succes.

hallo Aces,ik lees net na aanmelding hier op wereldwijzer je bericht. Ik ben zelf ook bezig op het moment mijn emigratie aan het voorbereiden en bij toeval lees ik dat je je in Caloocan gaat vestigen,ik nl ook in Urduja village lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen ik ga volgende maand voor 3 weken weer daarheen misschien als je al daar bent dat we een afspraak maken gr Nico

goedenmiddag nickyboy

mag ik vragen hoeje daar de kost gaat verdienen of ben je met pensioen?
Ik ben trouwens benieuwd hoe het met aces is de laatste post is al weer een tijdje geleden
gr. klaas

Ik ben vrouw (50) en zoek een Filippijnse man of vrouw om mee samen op de Filippijnen te wonen. Ik ben al bekend met het land heb al daar gewoond gedurende 1 jaar met een Filipino, maar de relatie ging uit. Wie kan mij adviseren?

Misschien eens en Filipijnse dating site proberen ?

Wel blauwfinger, ik lees nu pas je post maar ik kan je maar voor een gedeelte gelijk geven. en dat gedeelte is:“Als je verliefd bent ok, je kunt een x bedrag geven iedere maand maar je komt er wel achterdat je de hele familie achter je aan krijgt.
Ik bedoel hier mee. papa moet een motorfiets, broer moet naar de tandarts, zusje moet schoolgeld”.

De rest is bla bla bla.
Ga jij mij eens vertellen hoe jij een vrouw kent na 1 maand op verlof geweest te zijn?
En als je koppelaar wil spelen, “Als je nog interesse hebt in een vrouw, dan weet ik nog wel een paar die serieus zijn.” ga jij danook eens uitleggen waarom “die jij kent” serieus zijn.
Nog nooit gehoord dat er agentschappen zijn die zoveel mogelijk onderzoek doen naar het verleden of zoveel mogelijk waarheid willen achterhalen voor ze een bepaalde dame in contact brengen met een “foreigner”?
En dan namen noemen van dating sites of huwelijks bureau’s, waar haal jij eigenlijk het lef vandaan?
Hoe je “Clip maar dicht” jij gaat de ware vinden op jou manier.

100% gelijk Klaas.
t’is niet omdat hij ergens wel familie heeft dat hij ook het karakter of achtergrond kent van die mensen, nog minder wat er in hun hoofd rond gaat.
Inderdaad er is direct een vrouw bereid om verliefd op je te worden, wel ja verliefd 
 tot ze in het buitenland zijn

Ik heb voordat ik een Filippijnse huwde, een 3-tal jaar een relatie gehad met haar, en ik zat niet in Belgie maar hier in de Filippijnen. Vorig jaar zijn we dan eindelijk getrouwd en alles gaat goed met ons.
Wanneer iemand een relatie wil beginnen met een Filippijnse ben dan slim en volg niet, " mijn vrouw is goed, ik zal je 1 van haar vriendinnetjes geven, of een nicht. Dan ben je pas echt dom bezig.

Ik heb een hekel aan die mannen die het wel eens zullen regelen. Het kan misschien goed gaan, maar dat is lang niet zeker.

kano, wat kan een Belg doen met je Nederlandse links?
Hij moet gewoon naar de link van de Belgische ambassade gaan en daar zijn alle inlichtingen te vinden.

http://www.diplomatie.be/manila

hallo ik zou graag in de fhilp willen gaan wonen ben gehuwd met een filipina zou graag omgeving Davao gaan eerst huisje huren en later iets kopen moet niet duur zijn gewoon huisje bv 2 slapkamers zoiets

Ok, wat houd je tegen ? genoeg te huur in Davao lijkt mijn ? huisje kopen kan je er als buitenlander niet, wel je vrouw kan als ze de filippijnse nationaliteit heeft iets kopen, Condominiums kan je als buitenlander wel kopen overigens.