Huisje huren in de Filippijnen

Hallo Iedereen,

Ik zou graag voor 1 jaartje een huisje huren ben reeds in Cagayan De Oro geweest (hotel), mag ook Cebu zijn of ergens anders.

Vraag mij af wat de huur is per maand of op jaarbasis, en de vaste kosten zoals electriciteit en gas. Kan mij ook wel indenken dat airco geen overbodige luxe zal zijn.

Ga terug voorlopig op hotel in januari 2010 om rond te kijken wat het zoal allemaal gaat kosten.

Indien mij iemand informatie kan geven altijd welkom.
Joris:dag:

Ligt helemaal aan de bouwwijze van het huis Joris of je wel of niet aircon nodig heb. Heb je een huis dat van steen (hollowbloks genoemd in Filippijnen) gebouwd is en met van die zinken golfplatendak er op , en staat het dan ook nog eens in de stad of tussen andere huizen in dan is aircon wel noodzakelijk,want zulke huizen worden loeiwarm. maar heb je bijvoorbeeld een huis dat gebouwd is van natuurlijke materialen ,hout bamboe en als dakbedekking nipa of cogon , en is het dan ook nog eens vrijstaand of vlak aan zee dan kun je wel zonder aircon. Ik heb in 2008 ongeveer een half jaar in zo,n huisje van natuurlijke materialen gewoond. Ik hou niet van aircon , als je dan weer naar buiten gaat is het net of je door de hitte een klap in je gezicht krijgt, en ik word ook verkouden door de temperatuurwisselingen. Joris voor hoeveel personen is het huis bedoeld en mag het eventueel ook op Palawan zijn ?

Superbedankt voor de snelle reactie, het mag in Palawan zijn moet dit nog wel gaan opzoeken heb geen idee waar dat is. Het idee is namelijk dat ik aan het uitkijken ben om ofwel defenitief naar ginder te gaan wonen ofwel mijn vrouwtje naar hier in Belgie te brengen. Het spijtige is dat ik pas op pensioen kan gaan binnen 3 jaar.Maar niets moet mij tegenhouden om nu al uit te kijken naar iets mooi om te huren. Op dit moment staat er nog niets vast, maar als mijn vrouwje voorlopig daar blijft dan zou ik al iets huren voor een jaar of langer om dan 3 keer per jaar nog ginder te gaan. Dit zal voor haar heerlijk zijn om daar te wonen en voor mij een stuk goedkoper.Het is dan wel op brugpensioen. Dus ik heb nog heel wat mogelijkheden vandaar dat ik hier en daar al eens informatie oprakel. In januari ga ik terug naar ’ BACLARAN CABUYAO LAGUNA en ook naar ’ A BAYAN MALOLOS BULACAN ’ ik vertrek naar deze streken vanuit Manilla, maar een bezoekje naar Palawan is geen probleem voor mij. Op 25 januari 2010 vertrek ik. Alvast bedankt voor jou reactie.

heeft er iemand een idee wat het zoal kost om een huisje te huren, voldoende met 2 slaapkamers en dit minstens voor een jaar of zelfs langer.

Wel daar kan ik ook op antwoorden
Natuurlijk hangd er veel af van de plaats waar het huis staat
Zo heb ik een huis in Tacurong City waar wij vroeger woonden
Grondoppervlakte 398 sq meter, 3/4 bebouwd, electricitet, kabel TV, internet verbinding, stadswater, pompwater, telefoon enz enz
Dit huis verhuur ik nu aan een bankdirecteur voor de som van 4.000Php per maand (55€)
Voor de huurden ingetreden was heb ik nog het dak dat uit een houten geraamte bestond volledig in ijzer gemaakt (kostprijs 85.000Php, ongeveer 1300€)
Zo dat was dan voor Mindanao
Mijn huis in Manila ligd op een berg op 6 kilometer van Ayala, (fort Bonifacio)
Dit huis heb ik op de kop kunnen tikken voor 1.100.000Php, 100 sq meter, ik heb dan naar boven gewerkt met 2 verdiepingen plus een dak terras, mooie ligging Km van domestiek en 8 kilometer van Naia, dus na emigratie en douane ben ik op minder dan 15 minuten thuis
De verbouwingen zijn wel opgelopen naar 3.500.000Php, 358000€ aankoop inbegrepen
Beste Joris, ik heb mijn adres op het forum geplaatst zodat u even kunt langskomen, mijn tel ginder kan ik spijtig genoeg niet mededelen daar mijn zwager die ginder mijn zaken beheert heeft op mijn aanvraag iedere maand 30Php load op mijn tel gezet zodat ik mijn nummer kan behouden, maar bij een van deze opload is het mis gelopen, een virus is mee gekomen en de simkaart onbruikbaar gemaakt, dus bij aankomst een nieuwe kopen
Het hutje dat ik daar bewoon heeft maar 9 slaapkamers en 6 badkamers, spijtig genoeg kan ik niks verhuren daar er een paar studenten (familie) bij mij verblijven
Zo dat was een beetje info, Ik heb ook een paar vrienden die een Beach resrt hebben in Cebu, misschien is daar wat te vinden
Subito

Maar niets moet mij tegenhouden om nu al uit te kijken naar iets mooi om te huren

Huren kunt u, kopen niet, dit zijn de filipijnse wetten, een vreemdeling kan geen grond bezitten, only filipino born
U kunt wel dual nationaliteit hebben, maar dat is voor later
SUBITO

Beste Subito, hartelijk dank voor uw informatie, nu heb ik toch al een idee, zoal ik al zei moet ik nog een paar jaar werken in Belgie en ik zal uiteindelijk moeten beslissen om mijn toekomstig vrouwke naar Belgie te laten komen of voor mijzelf ginder gaan wonen. Het zou natuurlijk beter zijn als mijn vrouwke naar hier komt en nog een 5 tal jaren kan gaan meewerken hier in belgie om geld te sparen voor ginder een fatsoenlijk huis te gaan kopen. Als ik het goed begrepen heb ben jij ook in Manila op 26/27, Januari 2010, indien dit zo is zou ik doodgraag een gesprek willen hebben met jou om goede raad terug mee naar huis te nemen. Ik verblijf in het Pan Pacific Manila Hotel, M.Adriatico corner Gen.Malvar Street, Malate, Manilla City 1004 PH.
Vanaf 28 in de namiddag ben ik beschikbaar, voordien heb ik nog een paar afspraken met het hoofd van de PH politie die ik verleden jaar leren kennen heb via een PH vrouw hun zuster, zij is inmiddels ook getrouwd met een Belg waarvan ik de documenten heb in orde gemaakt.
Nogmaals bedankt voor de info. De verhuurprijs van 55€ is echt niet veel want ik huur nu een huisje in Baclaran, Cabuyao (vlak in de buurt waardat mijn meisje woont, zij heeft dit in orde gemaakt) en ik betaal 3000 pesos (geen airco) en moet alles nog zelf in orde maken. Als ik zoiets kan te pakken krijgen zoals tacurong zou formidabel zijn, maar er zullen nogwel andere plaatsen zijn waardat mogelijkheden zijn. Ik wil alvast eerst iets huren zodat het in orde maken van onze documenten en het over en weer reizen voor mij gemakkelijker is om te verblijven en ook voor haar.Ik heb trouwens een vriend die van plan is om defenitief te vertrekken naar de PH vandaar dat deze informatie of alle info van harte welcome is.

Groetjes en bedankt, hopelijk zien we elkaar eens in de PH

Ik zou u eerder aanraden om in Belgie te trouwen voor de wet, en eventueel later in de PH te trouwen voor de kerk
Wat is het verschil ?
Trouwen in de filies is zeer gemakkelijk want u trouwd met een filipina in de filipijnen, daar verstaat men dus dat u met haar ginder gaat wonen of heen en weer vliegd om haar af en toe te bezoeken
Vervolgens moet u een gezins hereniging aanvragen en daar beginnen dikwijls de problemen zoals bvb het verschil in ouderdom is te groot dus is het denkelijk een schijnhuwelijk, uit dendermande ""er was geen enkel familielid van de groom op zijn huwelijk, dus is het denkelijk een scheinhuwelijk enz enz, ik kan daar boeken over schrijven
Wat kan het probleem worden (de wetten zijn nu sinds de laatste regularizatie van personen zonder papier moeilijker gemaakt daar er te veel vreemdelingen zouden overkomen) U bent getrouwd maar om de een of andere reden houden ze op verdenking van bvb geld aan haar te geven als mogelijk schijnhuwelijk
Dus raad ik aan iedereen aan te trouwen in Belgie, is ietsje moeilijker maar zij kan overkomen met een VISA VOOR VERLOVING (geen toeristenvisa) en hier 3 maanden verblijven, voordeel zij leert ons land kennen, zij leert u en uw familie kennen, u gaat naar ginder ok maar een gouden raad, ga nzo weinig mogelijk dit en dat gaan bezoeken, ga rond met haar bij haar familie, leer haar familie, vrienden enz enz kennen praat zoveel mogelijk over alles en nog wat zodat u beiden alles van elkaar afweet
Deze wetenschap zal u zeker helpen om met groote onderscheiding het onderhoud op de ambassade voor gezinshereniging of om te trouwen in Belgie het eventueel onderzoek bij de federale politie op bevel van het parket te doorstaan
Het is niet sporadisch dat het parket een onderzoek beveeld, West Vlaanderen bvb is altijd een onderzoek, arondismend dendermonde is wat vrijer maar toch !!! oppassen dus, arondisment Hasselt is een droom, maar Gouverneur Stayaert is afgetreden en we weten niet wat de nieuwe gouverneur zal doen, verder zoals gewoonlijk of de vijs aanspannen
Stuur mij even een persoonlijke mail zodat ik u de procedure kan doormailen, visa voor verloving of familie regroepering zijn dezelfde documenten met het enige verschil is de tijd, trouwen in Belgie is meestal in kannan en kruiken op 3 maanden en men heeft nog 3 maanden tijd om te beslissen, trouwen of niet (gewoonlijk is het trouwen, dit is een ondervinding van Subito, een kuisvrouw heeft hier ongeveer 6€ per uur, dat is 400 Php, en het inkomen van een goede werkman ligd tussen de 6 en 8000Php, een beginnen de verkoopster heeft ongeveer 10€ per maand en men beloofd haar dat zij na 6 maanden zal benoemd worden als vaste verkoopster (6000Php per maand) geloof mij, in de tijdspanne van die 6 maanden zal er wel wat gebeurd zijn om haar af te danken en een andere te nemen, het is altijd beter voor een baas om 10€ te geven dan 100€, de markt van afgestudeerde gediplomeerde potentiele personeels leden is zeer groot in de filipijnen, vandaar dan ook het verschil tussen arm en rijk, een middenklasse zoals bij ons bestaat niet)
Dus volg mijn raad, leer haar familie, vrienden en kennissen kennen, u zult veel van het land en zijn inwoners leren, ook voor haar, als u ergens naartoe gaat laat haar het vervoer regelen, zij kent de prijzen, u niet, u bent een Kano ginder, op he voorhoofd van de Putti (witte) zien ze allemaal $$$$ tekens, ook bij een huis kopen of huren, laat zij eerst gaan praten om afspraken te maken
Bvb een huis huren in cavite 3000 Php is goedkoop, cavite ligd op een kleine busrid van 15 min tot 1 uur (hangd af van de trafic) van Manila en daar zijn de huizen wegens dichtbij de grote stad wel duurder dan Tacurong dat op 900 Km van Manila ligt en met de bus bereikbaar is in 4 dagen, ik zal u mijn tel nummer doorsturen zodat wij kunnen afspreken op de een of andere plaats, ik zal u dan wel vergezellen tot bij ons thuis, zij kan praten met Telma en haar familie en wij zullen samen een beetje over het een en ander zoals koetjes, eehh sorry bakka hebben
SUBITO

Nog even dit
voordien heb ik nog een paar afspraken met het hoofd van de PH politie die ik verleden jaar leren kennen heb via een PH vrouw hun zuster,

Als hij geld vraagd voor de een of andere dienst aanvaard dit niet, 99% van de politie is corrupt, daar kan ik ook een boek over schrijven
Ook op Census en DFO laat u niet in met fixers, deze bieden u een one rusch aan en zullen de documenten klaar hebben binnen het uur, ga daar niet opin want de rusch bestaat erin dat ze met uw geld gaan lopen, 2 dat zij documenten hebben die zij kunnen gebruiken om valse documenten te maken, speciaal in Quappo worde veel handel gedreven in deze documenten
SUBITO

Subito, wat ben ik blij dat ik eindelijk een vertrouwens persoon heb leren kennen op dit forum, ik heb al 100…der …den…verhalen moetn aanhoren, zelfs een jaartje terug gaf men mij de raad om ginder te trouwen (een hoogaanstaande persoon) en ik heb hier altijd mijn twijfels over gehad. Ken iemand van Vorselaar ook een koppel man Belgisch en vrouwtje PH, zij hebben het ook geprobeert in belgie te trouwen maar is niet gelukt (waarom ?) en dan uiteindelijk nogmaals getrouwd in de PH en nu is ze hier. Ja hangt er allemaal vanaf hoe je tewerk gaat en wat je verleden is.Het zou me veel plezier doen om inderdaad een afspraak te maken zodat we elkaar eens kunnen zien om alles door te praten, ook dat je een klare kijk bekomt van mijn situatie.Mijn e mail adres is [EMAIL=“joris.de.proft@telenet.be”]joris.de.proft@telenet.be, en hopelijk tot binnenkort.

Ja Klopt Subito, heb vroeger als contracting voor Amerikaanse Ambassade gewerkt en in verschillende landen, ken dit soort wereltje, heb 4 jaar in Rusland gewerkt en de Baltische Staten. De vriend van mij die ginder is getrouwd met hun zuster heeft een ongeluk gehad en is invalied, niet dat hij niks meer kan doen of in een rolstoel zit, maar heeft toch hulp nodig.Hij heeft ook familie als minister.Ik heb hem geholpen met de ganse rompslomp en zijn vrouwtje zal een van de maanden hier zijn.Zelf is hij nooit getrouwd geweest en zijn vrouwtje heft dezelfde leeftijd nl.49 jaar. Het is zo dat ik deze mensen heb leren kennen sinds een jaar, ik zelfs een aupair hier in belgie die dringend haar singelness doc moest hebben en via een power of attorney heben zij dat in manilla in orde gemaakt, via dhl naar mij opgestuurd en ik heb niets moeten betalen omwille van het helpen van hun zuster.Ik ben ook niet van plan om geld te geven, tenzij chocolade mee te brengen van belgia, Maar het is goed dat je me de tip geeft want soms is een mens te gulzig…tot binnenkort…moet nog wel even uitzoeken waar je adres hier staat op het forum

Beste flippijnen forumvrienden ik heb slecht nieuws

Onze sympatieke en iedereen helpende vriend SUBITO is op 5 jan 2010 ziek geworden en op 6 feb 2010 overleden en op 12 feb 2010 begraven te BEERNEM
Wie daaromtrend info wil kan mij bereiken op vermang@scarlet.be
of 053 663063

Hallo iedereen,
Ik vertrek nu op 23dec naar Mati,zou daar eens willen kijken of ik daar een goedkoop huisje of appartementje kan huren voor lange tijd.(het mag ook in Davao zijn)Weet er iemand iets te huur daar.
groetjes:vak01:

Wat betreft Davao kun je wel wat vinden op internet, zie deze site

ayosdito.ph

Mati is een veel kleinere plaats , dus zul je zo snel niks vinden op internet schat ik in, als je daar perse wil iets wil huren zou ik gewoon eerst een hotelletje daar opzoeken en vanuit daar de omgeving verkennen, je komt dan altijd wel wat bordjes ,appartment for rent, tegen op straat.

1 like