Ik heb net vandaag dit forum ontdekt. Leuk.
Mijn situatie: midden 40, Nederlandse nationaliteit en woonachtig in Nederland. Mijn vrouw is geboren in Filippijnen, heeft een dubbele nationaliteit (PH en NL) en woont ook in Nederland. We zijn getrouwd en werken beiden Full-time.
Ik voel er weinig voor tot mijn 65e of 70e te blijven werken dus we zijn flink aan het sparen om over ongeveer 10 jaar met pensioen te kunnen. Mijn idee is om dan een huis / appartement in Europa te hebben en een huis in Filippijnen. We gaan niet emigreren maar willen wel een paar maanden per jaar (winter :)) in Filippijnen verblijven.
Ik ga er vanuit dat mijn vrouw (vanwege haar PH nationaliteit) onroerend goed kan kopen. Iemand enig advies waar?
Voorkeur: Aan een - mooi - strand (bij voorkeur met uitzicht), niet al te grote stad, wel voorzieningen in de buurt. Niet al te ver weg van een vliegveld, en bij voorkeur een gebied dat een gezonde mix van vaste bewoners en toeristen kent
Palawan! Ik ga binnenkort een half jaar, ik sta je graag te hulp mocht je in de buurt zijn.
Ik ben voorlopig niet in de buurt. Mijn vrouw heeft Familie wonen in Palawan, dat is een voordeel. Enig idee wat je kwijt bent voor een leuk optrekje of bekend met een website waar huizen aangeboden worden ?
Op deze facebookgroup staat heleboel huizen & grond te koop op Palawan. Redirecting...
Meeste in de hoofdstad Puerto Princesa. Daar is gron ook het duurst , verder van de stad word het goedkoper.
Via internet kun je inderdaad wel het e.e.a. vinden hoewel de prijzen op internet vaak overkill zijn.
Ik heb geen facebook account:redface:
wat is een goede website met aanbod van huizen om eens rond te neuzen?
De “marktplaats” van de Filippijnen:
http://www.olx.ph/index.php/classifieds+directory/id/2/province/Palawan/Real+Estate
of deze:
http://www.islandsproperties.com/properties/palawan.htm
Mocht je echt serieus geinteresseerd raken dan kan ik wel eens een keer een balletje opgooien bij mijn vrienden in Puerto Princesa want heb zo een aantal (hele handige) deuren om aan te kloppen.
Nou ja die hebbie toch zo gemaakt een facebook account, en als je niet met je echte naam op facebook wil verzin je een naam.
En ja klopt alles wat je via internet vind is te duur, zeker als men weet dat er een blanke of buitenander interesse heeft, gaan prijzen skyhigh.
laat daarom je vrouw overal als eerste kijken, Als er eenmaal over een prijs gesproken is en de locatie is okay , kom je zelf pas op de proppen.
belangrijk dat je vrouw ook achter haar kiezen houd dat ze in buitenland woont, en simpe gekleed gaat anders hebben ze dat gelijk in de smiezen, dat hoewel ze pinay is, niet daar woont.
Wee kent het Eiland Bohol en of Davao is dit geschikt om er te gaan wonen
Grt
Bohol lijkt mij wel geschikt ,niet al te groot eiland, dus overzichtelijk. En met redelijk goede voorzieningen in de hoofdstad Tagbilaran. Ook goed berijkbaar want Tagbilaran heeft een eigen vliegveld en ook het internationale vliegveld Op mactan eiland is dichtbij.
Wonen ook aantal Nederlanders en Belgen op Bohol. Het eiland is helaas in 2013 getroffen door een aardbeving, maar ales is weer redelijk normaal.
Wel heb je jaarlijks de diverse tyfonen die je over je krijgt.
Dan Davao. Ja bedoel je de stad davao of de provincie Davao ? Davaocity is een mijoenenstad weet niet of het daar noa zo aangenaam wonen is ?
Weet dat er een aantal nederlanders en belgen een restaurant hebben daar. Dan zou ik toch liever buiten de stad zitten.
davao is wel een van de veiligste steden in Filippijnen. dank zij het schrikbewind van burgemeester Duterte, de politie heeft instructies eerst te schiten op criminelen en dan pas vragen te stellen. Dat schrikt criminelen dus wel af.
Davao heeft veel minder kans op tyfonen.