trouwen in de fillilpijnen voor mensen uit belgie,
Hoe trouw je in de filippijnen,vanuit belgie,ik had daar graag een concreet antwoord op gehad,mijn lieve vrienden!!!Ik ken al lange tijd een meisje uit de filipijnen,ik zou met haar daar graag trouwen,aangezien ik meermaals naar belgie moet komen,en wachten op mijn pension,en nadien daar te wonen met haar,ik had ik simple vraag hoe trouw je daar,welke papieren heb je nodig hier vanuit belgie om daar te trouwen,hoe gaat dat,en hoeveel kost het me,gewoon trouwen ginds,ik denk dat mensen hier dat weten,mij meisje of vrouw komt van zambogha,nabij cebu,ik graag een simple antwoord,ik hoop de er mensen zijn die hier een antwoord hebben.
met ongeduld wacht ik op een antwoord.
vriendelijke groeten kurt
Als je lid bent of wordt van dit forum Filippijnenforum 2 - Forumindex kun je meerdere topics bekijken en vragen stellen betreffende het huwen van Belgen in de Filipijnen.
ik ben ook van belgie ,en reeds getrouwd met philipijnse
en al 2 jaar relatie
is het niet gemakklelijk om filipijnse in belgie te krijgen.
en duurd ook heel lange en veel papieren gedoe.
mijn vrouw is er nog steeds niet .
er zijn net zoals overal vrouwen dien je kan vertrouwen en niet.
leer je vrouw goed kennen,en kijk uit of ze uit is op geld.
geeft niet teveel prijs in begin .en zeker niet over bezitting je heb.
dan weet al meteen waar je aan toe bent.
to zover weet ik zeker mijn vrouw kan vertrouwen.
later will ik ook in filipijnen gaan wonen.
succes wens ik je toe .
groetjes anakin.
als je filipijnse hebt,dan moet je eerst naar manila ambassade gaan met je verloofde om toestemming te vragen om te trouwen,als goed gekeurd is
dan kan in dorp van je vrouw gaan trouwen,maar ook daar moet aanvragen in het dorp.
je moet kunnen aantonen dat je single bent .
anders kan je niet trouwen .
ik ben daar al voor geweest,en ik kazn dat in cebu,daar vertelde ze me enkel een bewijs van singel,en de colsul in cebu maakt dat in orde zodanig dat ik niet naar manilla moet!!!klopt dat?grts kurt
ik ga trouwen in november,maar hebt in mei met de consulaat geprrat,en die hebben gezegd enkel dit documents hebt je nodig en voor de rest doe we alles voor jouw,ik moet niet naar manilla,en dat ben ik blij om ,want dat is grote stad!!!zodra het in orde is trouw ik in zamboagha!!!grts kurt
het is beter dat je in de filipijnen woont,je weet toch alles wat hier delaaste tijd gebeurt,dan denk ik ik ben gelukkiger in de filipijnen,zij zegt zelf ook,begrijp je me!!!bedankt en jij ook sterkte met je vrouw van waar is die?
Dank je wel :),mij vrouw is van bohol ,daar ga ik later ook wonen.
eerst nog centjes hier verdienen samen,en haar eens mooie dingen laten zien in europa,is haar droom ook.
ik ben nog maar pas since januari getrouwd,ben al 2 keer in bohol geweest,en 1 keer in makaticity ,is wel de moeite om eens tezien .
moeten ook nog veel voorbereiding doen,kwa financiéél.
want moet uitzoeken welke bank ik ga gebruiken,om pensioen in filipijnen te krijgen elke maand. want is geen makkie ,hoe doe jij da. ?
dat is toch geen probleem,de ambassade of de colsul zullen je helpen welke bank!!!echt waar,ik er daar die hebben geen probleem hoor,je laat je pension zenden!!!ze hebben je daar ik zal eens informatie doen ,want ik ga in november voor 2 maand!!!je hebt gelijk ons droom is de filipijnen!!!
wooow,voor 2 maand,is mooie land
en dank je wel,ik zal wel wat info kunnen gebruiken voor ik daar ga wonen.
jij ben dus ook van belgie ? ,
ik ga er ook terug als mijn vrouw haar visum word geweigerd
is nu in behandeling,
ik heb me geregistreerd in filipines forum,maar aanvraag nog steeds niet goedgekeur na 2 uur
ben je verzekerd ,als er iets met je gebeurt,ziek of operatie,want je weet ma nooit. ik denk je al heel wat weet hoe het daar allemaal in elkaar zit,ik ben nog groentje
ja ik ben van belgie,voor die verzekering je betaalt 12oo php voor 1 jaar ,en zo ben je verzekert,voor ziektes,operatie,zij betalen je dat bedrag terug,de naam is PHIL HEALTH dat is daar de zoals hier ziekenkas,ik begrijp dat en een groentje,kan veel leren,dat ben ik hoor!!!maar je vraag maar!!!grts kurt
dus kan je als belg je laten verzekeren voor ziekte,zonder dat je filipijnse nationaliteit heb. das straff.
weet jij iets te horen,dat pensioen van ons zal aangepast worden zoals de nederlanders,we dan veel minder zouden overhouden in philipijnen.
want met 200 euro minder ben je niet veel.
ben jij al gepensioneerd,ik moet nog lang wachten,want ben 48jr
maar denk niet zolang zal wachten om naar philipijnen te gaan wonen.
daar mij vrouw al grond bezit,en we daar mogen bouwen.
ze verzekerd mij ,dat ik daar mag blijven zelfs als ze eerder sterft dan ik.
haar family voor mij ga zorgen
he,ik ben zo oud als jij!!!met ons toekomstige pensoin,zijn wij god de aarde,want van u pension wordt niets ingetroken,als je daar bent!!!jij kan dat meije heel gelukkig maken ,en je weet dat,dat warderen ze daar,als ik daar ben zie veel mensen die hun pensoin opsturen,mijn gebuur doet dat ook!!!hier belgie is geen toekost ,geel liefde en nog minder respect wat je de laaste tijd hoort,is waar he groetjes kurt
inderdaad,gelukkig zullen we daar ook wel zijn.
all volop plannen aan het maken voor als we daar gaan wonen.
afhankelijk of gezingsvereniging visum al of niet word goedgekeurt.
indien wel,dan wonen we hier een 10 to 15 jaar in belgie.
om dan in bohol te gaan wonen.
indien niet ,dan woon ik nog 2 jaar hier om te sparen,en ga ik daar gaan wonen.tussendoor bezoek ik haar tot zover is hihihi.
heb een goed vrouwke gevonden,om zulke dingen te plannen
dus kom wel goed
wat zijn jou plannen,gezien je ook nog moet wachten op pensioen.