Hallo,
Graag zou ik via deze weg om raad vragen.nml ik heb via internet een ph meisje leren kennen en zou in september naar de ph vliegen>>> om daar te trouwen. ikzelf ben 48 mijn '‘vriendin’'28 ik zal haar marilyn noemen en heeft een zoontje van 2 jaar.we chatten elke dag via webcam ong.3 uur!marilyn heeft nog nooit om geld gevraagd!!!we kennen elkaar nu 2mnd en heb zelf een klein bedrag opgestuurd via western union.maar zegde meteen dat ze liever woont in een klein huis met veel liefde dan in een groot huis met weinig liefde!!!ik heb een heleboel vragen en als ik dit forum bekijk zijn er hier echt prachtkerels die mensen willen helpen!
mijn vragen:
1)als ik in de ph met marilyn trouw en zegt de de dag nadien goodbey heeft zij daar baat bij?(ben heel voorzichtig man)sorry daarvoor.
2)kan marilyn (na met mij te huwen) met mij samen naar belgie reizen.
3)welke papieren heeft zij nodig om met mij af te reizen(kan hier max 3mnd blijven)
4)eens we hier in belgie zijn,zijn we verplicht te trouwen binnen de 3mnd.kan marilyn dan hier blijven?
5)hoe krijg ik haar zoontje naar hier?
dit is een oprechte advertentie en hoop dat iemand me kan helpen waarvoor mijn oprechte dank,
mvg
patjebeton
Hey Patjebeton,
ik heb 2 collega’s die ook ginder gaan trouwen zijn… bij één heeft het 2 jaar geduurd en dan nog via hoger gerechtshof om ze hier te krijgen… de tweede collega is zelf ginder gaan wonen. Brussel is zeer streng voor afleveren van een visa aan Filippijnse dames.
Ik ga het nu in november proberen om een wettelijk samenlevings visum te vragen. Wij kennen elkaar al 2 jaar, hebben al 3x samengeweest voor meer dan 70 dagen. Ik ben nu bezig alle bewijzen te verzamelen van onze chat’s op Yahoo en Skype. Dit is niet alles, is een hele papierhandel hoor. Bewijs van inkomsten, gezinssamenstelling, zij moet een bewijs hebben dat haar huwelijk ginder geannuleerd is. Alle mogelijke bewijzen meenemen zoals gestuurde mails, brieven, foto’s, hotelreservaties, vliegtickets…
ik denk het een moeilijk bevalling ga worden om ze hier te brengen .
het grote leeftijd verschil + zoontj zal je jullie parten spelen.
hoe meer complicaties,hoe moeilijker en langer het duurt.
en zullen ze meer onderzoeken.
niet ik het onmogelijk acht,veel gedult zal je nodig hebben.
misschien beter daar gaan wonen,zal je veel geld sparen in jou geval.
zoals gilbert zeg,het kan 2 jaar duren.
wens je heel veel succes patjebeton.
ik ben getrouwd met philipijnse,en ze komt weldra naar belgie
want van ons was simple 10 jaar verschill,en geen kinderen,en beiden nooit getrouwd.
na 4 maanden heeft ze haar visum,maar niet iedereen heeft da geluk
kijk maar eens naar exotische liefde ,heb je idee ,hoe moeilijk het is.
veel groetjes anakin .
Hey Anakin… ik denk dat je u wel van naam vergist hebt …
oeps kan zijn ,sorry
@ Anakin: niks ergs hé, missen is menselijk.
Wat betreft die tv uitzendingen… als je een verschil hebt van meer dan 25 jaar, dan moet je volgens mij zelf weten dat dit niet simpel zal zijn. Sorry dat ik zo mijn eigen mening heb over sommige mensen in dat programma… geld opsturen naar iemand die je nog nooit ontmoet hebt…
In mijn/ ons geval: wij hebben nu alles gedaan wat Brussel voorschrijft op hun eigen website: elkaar 2 jaar kennen ( is nu op 1 jaar gebracht ), 3x elkaar ontmoet ( zal nu de 4° keer zijn in november ) en min 45 dagen bijeen zijn geweest ( wij zitten in november dan op 75 dagen). Ik ben nu eens benieuwd wat ze gaan doen in Brussel. Ons leeftijdverschil is 13 jaar en ze is deze week haar officieel bewijs van " annulatie " gaan afhalen. Heeft 4 kinderen ( 21-18-16-12) die bij haar ex zijn, dit was zijn voorwaarde om de annulatie te tekenen. In november is het dan zover, dan gaan we naar onze ambassade in Manila om alles binnen te geven. We zijn echt benieuwd of ze nu NOG iets gaan uitvinden om het tegen te houden. Als ze zelf hun eigen reglementatie eerbiedigen en volgen, kunnen ze niet weigeren.
succes jongens,laat iets weten,ik ga in december met kerstmis naar phil
januari trouwen wij
grtjs bruno
@ Bruno: proficiat , geeft er daar maar een lap op:cheer:
Wij zijn op 10/11 laatst leden alles gaan binnenbrengen zoals alle nodige wettelijke papieren voorzien van de " red ribbons", foto’s, hotelvouchers, chatbewijzen, sms- bewijzen, stempels in paspoort… ben nu eens benieuwd wanneer we nieuws gaan krijgen ?
gilbert
bedankt zullen we doen:kus:
en hopen dat het inorde komt voor dat ik terug vertrek 21 januari>>>
je weet nooit met die papieren circus
grtjs
@ Bruno: ik hoop het ook voor jullie beiden… ik weet niet wanneer je juist vertrekt maar ik dacht ergens gelzen te hebben dat het 10 dagen moet " uithangen " …
Ik vind het nogal ingewikkeld met de papieren die je vanuit Belgie moet meenemen… ginder een papier, daar een papier… :mad:
Als je de site van Brussel leest, ivm de behandelingstermijn… daar moet ge al serieus voor gestudeerd hebben om het te begrijpen… lol2
in de kerstperiode is de ambassade gesloten
dus ik kan op 3 januari mijn papieren binnenbrengen,ik zou ze na 3 dagen terug hebben,dan naar de gemeente,10 dagen ,dan is het 16 januari gaat krap worden maar te doen als alles goed gaat natuurlijk
maar een zaal huren en dergelijke,hmm weten niet welke dag we kunnen trouwen hehehe op goed geluk:cheer:
ja ik versta er ook ni veel van,peter zal het me goe moeten uitleggen
Bruno…alle succes man, desnoods kun je misschien in een hotel terecht voor het feest… sommige hotels nemen er dit graag bij als ze een zaaltje hebben of een degelijk restaurant.
Ik lees daar Peter…is dat Peter vd Bogaert ???
Ik heb hem enkele maanden ook een mailtje gedaan maar geen antwoord gekregen. Als ik goed ben ingelicht door Belgen in Manilla, zou Peter daar niet meer zijn. Dit is wat ik gehoord heb hé, hebben zij gelogen tegen mij dan lieg ik nu ook tegen u maar dat is wat ik gehoord heb…
gilbert ja het is peter vd bogaert,hij was op vakantie in phil maar is al terug in belgie,heb er verleden week zaterdag nog geweest in deurne,en 3 december ga ik er terug heen
ben je nu in phil?
Nee Bruno, ik ben terug van 16/11…
Goed om weten ivm Peter. Zou die iets kunnen doen op Vreemdelingen zaken hier…ik dacht dat die op de Filippijnse ambassade in Brussel zat/zit ??
hij woont in deurne antwerpen,hij maakt mijn papieren en visum in ordvreemdelingen zaken ,weet ik niet,anders moet je er eens naar bellen en dan weet je meer
waar in phil heb je geweest
Nu zijn we in Cavite geweest waar zij woont, nog eens naar haar familie in Southern Leyte ( Bontoc ) en dan in de buurt van de ambassade in Manilla gebleven…
Op 11/11 zijn we dan naar de Tapella bar geweest, in Greenbelt 5 in Makati… daar is elke 2° vrijdag vd maand een bijeenkomst van Belgen met hun Filippina.
Van 19.00u tot 21.00u kun je dan aan de prijs van 550 peso eten en drinken van de lekkerste tapa’s die ze je aanbieden…
oh dat wist ik niet,misschien heb ik tijd om daar eens heen te gaan
vorige keer ben ik ook naar leyte geweest 1 dag bontoc dan naar tacloban voor een paar dagen dat viel wel tegen
is cavite de moeite ,?
Bontoc ben ik ook geweest…is haar geboorteplaatsje …niks te zien…
De 2 " hotels " daar die we gezien hebben… zijn de naam niet waardig.
Cavite… waar mijn vriendin woont in General Trias daar, is niks te zien, ik vind het persoonlijk niet zo een veilige buurt… in Dasmarinas is er dan wel een grote mall maar achter een taxi moet je daar ni zoeken…zijn er geen.
Tacloban … ook magertjes … ik noem het ginder " the middle of nowhere " …
hmmm dan is het niet de moeite waard,malls zijn er overal
ik heb al op verschillende mooie plaatsen geweest,bohol coron,en batad zijn de mooieste tot hier toe
waar mijn vriendin woont is ook niet veel te zien,wel op den buiten niet int stad dus geen verkeer daar