ik heb nu al op verschillende forums gaan zien en ik kan er ni meer aan uit:hihi:. Dus, ik kan hier in Antwerpen een visum krijgen tot 59 dagen en dan moet ik het ginder verlengen. Mijn vriendin woont in Rizal rnaar ik kan nergens vinden waar daar een immigratiedienst is. Is een retourticket echt nodig, doen ze daar lastig voor bij aankomst. Ik weet niet of mijn vriendin al dan niet mag meekomen. Als ze niet mag meekomen moet ik alleen terugkomen om daarna dan terug alles opnieuw te doen:mad:.
Als ik dat allemaal zo lees, is het dan niet simpelder dat ik gewoon daar blijf ? Weet er iemand welke papieren ik zou moeten hebben om definitief daar te blijven en niet altijd achter dat visa hier te moeten hollen en… waar zou ik die kunnen halen ?
Kijk eens op de website van de immigratiedienst van de Filipijnen, daar staan de dependences: http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=128&Itemid=72
Een retourticket is formeel nodig anders laat men u niet vertrekken naar de Filipijnen. De luchtvaartmaatschappijen willen namelijk niet het risico lopen dat u wordt geweigerd omdat u geen ticket heeft om uit de Filipijnen te geraken en dat zij dan de kosten van de retourvlucht moeten betalen.
Oplossing:
Je zou de retourvlucht na aankomst in de Filipijnen tegen geringe kosten kunnen wijzigen. Let wel goed op, dit kan alleen bij bepaalde duurdere tickets dus regel dat goed.
Je zou ook een “refundable” retourticket kunnen kopen en de retourvlucht in de Filipijnen annuleren.
Wat ook kan, dat is het allergoedkoopste “onward” ticket aanschaffen en dat niet gebruiken.
Het verkijgen vaneen Belgische verblijfsvergunning voor je vriendin bijna is beslist geen sinecure, zelfs niet als jullie gehuwd zijn.
En als je wilt gaan trouwen in de Filipijnen heb je een huwelijksbevoegdheidverklaring (Legal Capacity) van de Belgische ambassade nodig. Dat wil ook nog wel eens problemen opleveren.
Kijk bijvoorbeeld eens hier naar de topics hier Visum
Of het beter is om definitief in de Filipijnen te blijven kun je het best zelf beoordelen dat hangt namelijk ook van je persoonlijke omstandigheden af.
Als je van plan bent ongehuwd in de Filipijnen te blijven dan is een SRRV verblijfsvergunning van de PRA een oplossing. Lees wel goed de voorwaarden http://www.pra.gov.ph/
Als je gaat huwen in de Filipijnen dan is ook een een zgn 13A visum van de Filipijnse Immigratiedienst een oplossing http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=35
:dag:
Hey Kano,
Thanks voor de info… dat " Legal Capacity " moet ik dus op ons Belgische ambassade in Manila gaan halen ? Ik zal dan zeker een aantal papieren van hier moeten meenemen veronderstel ik ? ALS ik ginder trouw met haar, dan kan ik daar blijven zonder al die poespas van visums of niet ? Gebeurt dit automatisch bij/na de trouw of moet ik daar ook zelf voor lopen ?
Die ticketten is dan ook nog zo een affaire… nog nooit van gehoord maar dat zal ik dan wel naar op zoek gaan.
ALS ik ginder trouw, dan is zij mijn echtgenote, zijn er dan nog problemen als we 1 à 2/jaar naar hier of andere Europese steden willen bezoeken ?
Waarom maken ze het allemaal zoooo ingewikkeld ? Ik ben akkoord met Brussel hier dat ze daar controle op doen maar dan moeten ze het voor IEDEREEN doen. Hier zit " ander volk " dat ze beter niet toelaten hier.
Heb ondertussen ook gevonden waar de immigratiedienst zit in Rizal. Is op den duur een duur grapje …
Gilbert,
Steek je licht eens op op de site van de Belgische ambassade in Manila
Diplomatie.be Hier staat hoe je een “attest geen huwelijksbeletselen” (legal capacity to marry) kunt aanvragen. Ook de rest van die site zal je waardevolle informatie geven, zoals hier Diplomatie.be
Niets gaat automatisch. Je zult gehuwd of ongehuwd een verblijfsvergunning moeten aanvragen, tenzij je elke paar maanden het toeristenvisum wil verlengen tot max 1 jaar. Zoals eerder geschreven als je ongehuwd bent komt een SRRV of als je gehuwd bent ook een 13a visum in aanmerking.
Ook al ben je gehuwd, jouw partner zal voor het reizen naar Europa een visum moeten aanvragen. Dit wordt pas anders als zij een verblijfsvergunning/paspoort voor Belgie zou verkrijgen.
Het is inderdaad allemaal ingewikkeld en niet bepaald makkelijk. De goeden moeten helaas onder de slechten lijden. Bezint eer ge begint.
:dag:
Thanks Kano…was er al mee bezig…
Ik hoop dat mijn vriendin ginder ook " haar weg " weet en dan zal het wel in orde komen…
Gilbert,
Zoals Kano aangeeft: ga eens kijken op het forum http://www.filippijnen.org/. Daar zitten praktisch allemaal mensen die in jouw geval zitten, getrouwd of wel kennis met een Filipijnse en al/of niet wonend in de Filipijnen. Hou er ook rekening mee indien je ginds huwt en alle paperassen rond zijn , dan nog moet je u jaarlijks aanbieden op de Filipijnse ambassade (en niet in korte broek!!!). Een Belgische vriend van mij woont al 15jaar ginder, is getrouwd met een Filipijnse en is vorig jaar voor de eerste maal terug naar België gekomen samen met zijn vrouw en geloven of niet met de nodige moeilijkheden om met zijn vrouw in Belgie binnen te geraken!!!
@ Wilger: erg hé… ik heb een collega en die is naar het gerecht gestapt verleden maand met advokaat natuurlijk. Hij was ook al 2 jaar gehuwd en telkens moeten terugkomen zonder zijn vrouwke… nu is het uitgesproken: het huwelijk was wettig. Natuurlijk, nu kan Brussel zijn tijd nemen en kan het nog maanden aanslepen…
Heb zojuist een mailke gadaan naar Mr. Peter Van Bogaert in Deurne maar blijkbaar klopt er iets niet want de mail is niet afgeleverd op dat adres. Heb hem dan maar naar Mr. Guansing gestuurd.
Ik vraag me af wanneer zo’n land een retourticket vereist je dat niet kunt omzeilen met een enkeltje bangkok en een retourtje filippijnen vanuit thailand oid.
Lijkt mij goedkoper.
Heb zelf ooit bij air berlin een open retour gehad en na 6 weken terugreis aangevraagd maar kostte me 100 euro, best veel nog.
Hello ,
ben in het voorjaar via Zuid-Borneo (Sandakan)met ferry naar de Philippijnen( Zamboanga) gevaren en dan met Cebu Pacific naar Cebu-City gevlogen. Daar kun je uw visa zonder probleem verlegen in een minder dan een uur . Wat verlengingen betreft ; in alle steden is er en emmigratie buro die dat een korte tijd voor je regelt. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je precies wil logeren in de Philippijnen .
Succes Herman
Thanks allemaal… ik ben er nu een beetje uit en als ik alles zo wat lees en opzoek… een hele boel papierwerk.
Ik weet nu in Rizal waar ik moet zijn voor verlengen van mijn visa van 59 dagen dat ik hier kan halen. Eén ding is me nog ni echt duidelijk: die verlengingen ginder… zijn die telkens van één maand of kan dat voor merdere maanden ?
Ik las ook het adres van Mr. Peter Van Bogaert van het Consulaat in Deurne. Daar stond een klein foutje in en de mail is niet aangekomen. DIT is het juiste emailadres: [EMAIL=“pb.vanbogaert@skynet.be”]pb.vanbogaert@skynet.be
Hoi GIlbert
Je kan je visum steeds met maximaal 2 maanden verlengen. Dat kan tot een totaal verblijf van maximaal 24 maanden. Echter na 16 maanden is het verlengen niet meer vanzelfsprekend, en moet door het hoofd van de immigratie worden goedgekeurd. Ook zal men dan de nodige vragen hebben ,wat je precies in Filippijnen doet en wat je middelen van bestaan zijn en dergelijke. Nog 1 tip, niet te lang in de provincie Rizal blijven, t,is 1 van de lelijkste provincies in Filippijnen.
Hey Korikong, thanks voor de info, nu weet ik wat te doen.
Met het laatste puntje ben ik niet helemaal akkord hihihi. Mijn vriendin heeft haar huis daar in Cainta, een deel van Rizal. Ik heb dar een prachtig uitzicht op Manila en er is 2x controle aan de inkom van de wijk + rijdt dag en nacht een security rond …
Akkoord, zelfs daar zijn er plaatsen die vuil zijn maar wij daar zitten… knap.
Alleen… die karaoke kwelers hé hihihihhi
Ja, okay als U in een deftige subdevision zit, met volop security, dan valt het wel mee. Ik kom zelf wel eens in Binangonan, Rizal en dan in een gewone wijk waar alles dicht op elkaar is gebouwd. Als ik daar slaap doe ik geen oog dicht, lawaai van buren en karaoke, blaffende honden op straat de hele nacht en om 4 uur in de ochtend beginnen die hanen al weer te kraaien. En dan altijd de rook en stank van mensen die hun vuilnis gewoon in de tuin verbranden bij gebrek aan een ophaaldienst. Om nog maar niet te spreken van de verkeersdrukte die ieder jaar erger word. De afstand Binangonan naar Manila is ongeveer 40 kilometer ,maar daar doe je dus als het even tegen zit wel 2 uur over met de auto. Nee geef mij dan maar een van de eilanden van de Visayas of Palawan, zeker 10 keer mooier dan Rizal province.
Totaal geen probleem van… vuilnis wordt daar opgehaald …
Ben ook in Cebu en Lapu Lapu al geweest maar daar zijn ook kroten hoor. Palawan ben ik nog ni geweest maar dat komt er nog wel eens van.
Het verkeer, das idd een regelrechte ramp hé… kan er ook van meespreken doch we rijden niet elke dag naar dar, max 2x per week omdat mijn vriendin dan moet leveren maar voor de rest blijven we daar weg. Eens tot in Ortigas of een van van de andere grote malls in de buurt maar verder rijden we niet als het niet moet.
dit is het juiste mail address van peter vanbogaert
maar messchien is het bij hem welk toegekomen maar staat het in de map van ongewenste mail ik heb dit ook voorgehad bij hem en ik heb vanbogaert gevraagt om die map eens te open en inderdaad het zat daar wel mijn mail
[EMAIL=“pb.vanbogeart@skynet.be”]pb.vanbogeart@skynet.be
Gilbert
Mijn papieren voor huwelijk in Belgie waren allemaal in orde, toch wou men haar geen visum geven. Ikzelf en mijn vriendin zijn nooit gehuwd. Alleen asielzoekers en andere criminelen zijn welkom.
Ik heb de stap gezet en woon nu sinds april officieel in de Filippijnen.
Nooit wil ik terug naar Belgie !
Ik vermoed dat je in Antwerpen woont?
De beste informatie kan je verkrijgen van de consul van de Filippijnse ambassade.
Peter Van Bogaert, Venneborglaan 90, Deurne - tel.: 03/325.71.16
Hij ontvangt bij hem thuis, hij helpt, vertaald, brengt documenten in orde…
Iedere zaterdagmorgen kan je bij hem terecht voor inlichtingen en allerhande.
GRATIS !!! Een heel gemoedelijk en vriendelijk man.
Groeten. Patrick.
@ Jeugdvoetbal:yep, zo gaat da hier. Diegene die hier komen om zever te verkopen en ambras te maken, die mogen hier binnen…
Ooit komt het bij mij ook zover hoor… succes daar !!!
Als Belg ben je enkel goed om je hele leven te werken en belastingen te betalen.
Wanneer je als Belg wil huwen of samenwonen moet je zelf voor haar instaan.
Dit kost de belastingbetaler niets.
Alle asielzoekers en ander … daar moeten wij belastingen voor betalen.
Die hebben nooit gewerkt in Belgie of belastingen betaald maar die krijgen direct een woonst, geld,…
Was je vriendin moslim dan had je geen problemen…
Gezinshereniging, enz…
Ik haat mijn land… oneerlijk… Ik ben blij dat ik daar weg ben…
Wat een gel… zeg…
Lage opleiding genoten?
Is al eeuwen zo dat anderen die goedkoper willen werken mogen komen.
Het is een van de peilers van de economie.
Beste EBK
Een mening weergeven heeft niets met opleiding te maken…
Ooit gehoord van vrije meningsuiting… misschien heeft dit met opleiding te maken…
Ik geef enkel mijn eigen mening van iemand, 52 jaar in Belgie gewoond en mijn land ontvlucht, …
Ik geef mening over hoe het in Nederland gaat… Ik geef mijn persoonlijke mening als Belg.
Hoeveel Nederlanders komen er in Belgie wonen om dan te huwen met iemand van het buitenland… omdat de bewijzen van inkomen in Belgie een stuk lager liggen dan in Nederland…
Van gelul gesproken…