Scheiden op de Filippijnen

hallo,mijn meisje is filippijnse,ze is bijna 4 jaar separeded,maar nog niet gescheiden.
ik zou haar graag naar hier laten komen op vakantie,is dat mogelijk als ze nog niet gescheiden is
scheiden in de philippijnen,wat kan dat kosten?ik heb gehoord 120.000 pesos,toch veel he
kan het eenvoudiger?
reactie welkom

Sorry, maar scheiden in een Filippijns huwelijk is ONMOGELIJK. Laat je niets op de mouw spelden…

Volgens mij is echtscheiding inderdaad nog steeds niet mogelijk in Filippijnen, vandaar dat Filippijnse artiesten en rijke mensen gewoon een tripje naar Amerika maken,en dan daar bij de rechtbank hun echtscheiding aanvragen,vervolgens keert men met het echscheidingsvonnis terug naar Filippijnen en laat men het vonnis registreren bij de burgelijke stand. Zo word het verbod op echtscheiding omzeild. Voor de gewone man is dit onbetaalbaar,maar er bestaat ook nog een andere procedure een zogenaamde annulment, hier bij word het huwelijk door een filippijnse rechtbank ongeldig verklaard, en dus heeft het huwelijk nooit bestaan zo redeneerd men. Schijnt inderdaad een langdurige en kostbare procedure te zijn en het bedrag van die 120 duizend pesos zou best kunnen kloppen.Beste kan je vriendin dit navragen bij een plaatselijke advocaat,en vooral achter haar kiezen houden dat ze een buitenlandse vriend heeft,anders word het nog duurder.

bedankt voor de informatie,mijn vriendin heeft hetzelfde gezegd bruno

Hoi bruno, De vraag of het feit dat je vriendin nog niet gescheiden is , en of dat een probleem vormt om haar op vakantie hier te laten komen is nog niet beantwoord. Ik zou denken van niet, maar wellicht is het handig contact te leggen met een Nederlandse advocaat in Manila Mr. Janssen. hij is een deskundige op dit gebied , stuur hem gewoon een e-mail en leg de vraag aan hem voor misschien kan hij je verder helpen zijn website is http://www.justiceonline.netfirms.com/

bedankt allemaal voor de tips
groetjes

Als je de gronden voor een annulment eens naleest dan lijkt mij dat héél weinig perspectief te bieden. De voorwaarden zijn wel heel erg “bepaald”.

yap, als ge genoeg PESOS achterlaat, lukt het wel. Is het niet beter dat ge andere " ongetrouwde " vriendinnen leert kennen ??

Wel een beetje een erg gemakkelijke stelling “als ge genoeg PESOS achterlaat”. Het lijkt mij interessant om dan ook eens van u te vernemen hoe je dat dan precies in de stokken moet steken. Wie, wat waar en hoe…?
Ben erg nieuwsgierig naar het antwoord.

Een andere vriendin leren kennen ? Het gaat hier toch niet om een te ruilen verkeerd gekozen product toch ?

Dat bedoel ik met als je maar genoeg Pesos achterlaat. Alle instanties zijn corrupt en ge krijgt niks voor elkaar zonder " MONEY ".

Als je de advocaten tarieven en de officiele leges betaald kost het inderdaad pesos.
Zonder te betalen gebeurd er niets en nergens ter wereld.

Heeft u persoonlijk zulke slechte ervaringen of ook als zovelen “van horen zeggen”. Zoals ik ken iemand die dat meegemaakt heeft…

Ik ben echt geïnteresseerd.

Het allerbeste is dat je vriendin gaat voor annulment, maar met geen woord rept over dat ze wil gaan trouwen met een foreigner. Dat kan een pak geld schelen
Als die advocaten het woord foreigner nog maar horen dan ruiken ze meteen geld.

Het zou ongeveer een 120000 peso kosten

Het is zeker mogelijk om te scheiden als je in de Filippijnen getrouwd bent.
Het klopt dat dit het zgn. anullment is. Mijn Filipijnse vriendin was hier getrouwd en nu na ong. 1,5 jaar en 130,000.00 pesos is de zaak helemaal achter de rug en is ze weer ’ single’.
Veel advocaten op de Filipijnen weten zelf niet hoe dit moet en komen elke dag weer met andere regels en documenten (natuurlijk ook wel betalen).

WIj hebben dit nagevraagd wat nu precies de regels zijn en hebben dit zowel geverifieerd bij de Filippijnse ambassade in Den Haag als bij een gerenommeerde advokaat in Manilla. Hier door kregen we de juiste documenten en antwoorden, dit hebben we vervolgens aan onze advocaat gegeven en die heeft de procedure gevolgd die werd geadviseerd. Hierna was het alleen nog wachten totdat ons anullment bovenop de stapel terecht kwam zodat het eindelijk werd behandeld. Deze procedure is nu hier in onze plaats op Leyte een voorbeeld voor alle advocaten en rechtbank. Soms moet je zelf meer initiatief nemen in plaats van te denken dat men hier een uniform systeem heeft. Ze weten het vaak gewoon zelf niet. Ongeorganiseerd en chaotisch.

Scheiden op de Filipijnen kan niet,sinds enkele jaren is er echter wel een manier,ziehier advies ministerie buitenlandse zaken België :

In de Filippijnen is de “internetbruid”, veel voorkomend en nog steeds groeiend, meer dan een fenomeen eerder bijna een traditie aan het worden. Ook de aantallen Belgen die naar de Filippijnen komen op zoek naar een bruid nemen eerder toe dan af, onmogelijk het er hier dan ook niet even over te hebben. In de laatste decennia zijn meer dan 300.000 Filippijnse meisjes gehuwd met vreemdelingen. Gedreven door armoede en dikwijls onder zachte dwang van familie zal meestal een dochter van het gezin via internet, huwelijksbureaus of via al in het buitenland verblijvende familieleden actief op zoek gaan naar kandidaten in het Westen voor een huwelijk. Dikwijls zal de Westerse huwelijkskandidaat onder druk gezet worden financiële regelingen vast te leggen (maandelijks bedrag financiële steun aan de familie van uw toekomstige bruid, geld geven voor aankoop van een bouwperceel of een huis, een winkeltje voor de familie) vooraleer een huwelijk aangegaan wordt.
Eén en ander kan vergezeld gaan van bedreigingen, chantage of valse klachten bij de politie tegen de Belgische onderdaan, indien deze een bezoek brengt aan de familie van zijn “verloofde”, en hij zich het bedrog realiseert. De grootste voorzichtigheid is nodig als het gaat om ontmoetingen via het internet.

Als u toch ingaat op deze voorstellen en wenst te huwen dient u er bovendien rekening mee te houden dat veel van deze meisjes voordien reeds gehuwd waren met een Filippino. In dit diepgelovige land bestaat echter geen echtscheiding. Enkel nietig verklaring (annulment) van het huwelijk, een langdurige en kostelijke procedure. Veel kandidaat bruidjes zijn dan ook feitelijk nog steeds getrouwd en leggen valse attesten van burgerlijke stand voor of gaan u grote sommen geld vragen om, soms een niet bestaande “annulment” te regelen, meestal via omkoping, wat op zich al een bron van inkomsten betekent voor hen. Hoedt u als buitenlander voor omkoping van plaatselijke ambtenaren, u kunt in een onontwarbaar kluwen van chantage en gelijkaardige problemen terechtkomen. Hoed u voor de Belgische wetgeving op schijnhuwelijken.

Hoe zit het als je bewijs dat je vrouw overspel heeft gepleegd.

Hoe pak je dat aan. Want het is in de Filipijnen strafbaar als een van de gehuwde partners overspel pleegt, en zij kan de gevangenis in.

Hoe pak je dat aan?