Hallo korikong
Zit je nu in Tabuyo Beachresort
Hallo korikong
Zit je nu in Tabuyo Beachresort
Nee, was dat maar waar dat ik op Palawan zat, ik ben helaas nog in Nederland.
Wel wel, wat ik hier allemaal moet lezen
Inderdaad scheiden in de filipijnen is onmogelijk, maar er zijn middelen om weduwe te worden ??? hoe gaat dat
Wel als een echtgenoot niet meer samenleeft met zijn vrouw en niet meer in haar buurt woont dan kan zo een huwelijk ontbonden worden daar denkelijk de echtgenoot overleden is ?
Hoe kan dat ?
Heel eenvoudig, men laat door een advocaat een opzoeking opstarten naar de echtgenoot, dit moet 6 maanden (kan ook 3 zijn) in de meest gekochte kranten een opzoeking naar een bepaalde persoon gebeuren
Indien er na de tijdspanne van 3 of 6 maanden geen nieuws komt dan word de echtgenoot denkelijk dood verklaart, simpel he
Ja ja hoor ik dan zeggen, maar als die echtgenoot nu in de buurt woont en zij hem iedere dag tegenkomt, wat dan ??
Wel dan moet men doen wat men reeds eerder geplaatst heeft, wat penningen inruilen voor een belofte waarin hij ondertekend zich niet met de zaak te bemoeien, de som word vermeld en de man kan niks anders doen dan zwijgen
Dit gebeurd dikwijls in de filipijnen maar er word nergens een woord over gerept :slapen: slapende honden mag men niet wakker maken
Om je vriendin hier heen te halen staat helemaal los van scheiden. Mijn vriendin die hier nu is is nog steeds getrouwd op papier maar leeft al 18 jaar alleen. Het grootste probleem is om een visum voor haar te krijgen. Nederlandse regering is streng op dit gebied.Ze willen zekerheid dat ze terug gaat. Wij zijn in beroep gegaan na de eerste afwijzing.Na bezwaar te hebben gemaakt hier in Rijswijk ,kregen we toestemming voor 2 weken .Maar hier kan je verlenging aan vragen bij de IND tot 3 maand. Kosten 30 euro.en ziektekosten verzekering. Veel succes
bedankt vor de informatie
http://filippijnen.multiply.com/tag/the%20fam.code%20ph
Dit is de filipijnse familie code waarin men alles over huwelijk,adoptie, echtscheiding enz kan lezen
Ik had dit een tijd geleden op MSN groups filippijnen.nl geplaatst maar toen zijn al de MSN forums verdwenen, gelukkig had ik alles overgezet op multiply
Hieronder dan de link naar echtscheiding
http://filippijnen.multiply.com/journal/item/719/LEGAL_SEPARATION_Scheiding
copy en pasta in uw browser
er zijn wel middelen om deze wetten te omzelien maar wees voorzichtig dat men u niet op de vingers tikt want men ziet veel aan als denkelijk scheinhuwelijk
SUBITO
Ik heb al advies ingewonnen, ik kan eenzijdig in Nederland een scheiding aanvragen maar het wordt niet geaccepteerd op de Filipijnen ondanks het internationale verdrag dat een scheiding wordt geaccepteerd, ik zou dus op de Filipijnen ook nog een zaak moeten beginnen. Dit duurt jaren en is zeer kostbaar. Wat betreft een annulment heb ik ook geen zaak omdat wij niet voldoen aan de gronden die gesteld worden en duurt ook weer jaren als het ooit voorkomt en wordt toegewezen. Een vervelende zaak moet ik zeggen.
De 2e link zie ik niet als schijnhuwelijk. Punt is da je de juiste gronden heb. Overspel is een grond maar je moet harde bewijzen voor hebben. 1 foto en een stap e-mails is onvoldoende. Aangaande Abandonment moet er redenen zijn. Mijn vrouw heeft mij verlaten om de verkeerde redenen maar ik tracht contact met haar te houden zoals het ook in The Family Code staat omschreven. Aan mij zal het niet leggen.
Punt is dat op de Filipijnen men niet altijd de letter van de wet volgt, men zal altijd proberen het huwelijk laten bestaan, al is het scheiding van tafel en bed, je blijft getrouwd, en mocht je een andere partner vinden wordt dat gezien als overspel en / of bigamie.
Wanneer het om Filipijnse mensen betreft zal een scheiding nooit worden erkent op de Filipijnen al zijn ze in the US gescheiden op de Filipijnen blijven ze gewoon getrouwd.
Overspel lijkt me ook geen optie. Vreemdgaan en overspel is op de Filippijnen zowat volkshobby nummer1. Vrijwel iedere zichzelf respecterende zakenman (of zo) heeft wel één of meer 'vriendinnetjes".
Hallo
Heb een vraagje in verband met anulment van een huwelijk in de Filipijnen.
Mijn goeie vriendin ginder is getrouwd met een belg maar wil huwelijk laten annuleren. De belg in kwestie is met haar gehuwd toen hij zelf nog niet gescheiden was in Belgie. Is dit een reden die kan aangehaald worden om het huwelijk te laten annuleren. Het betreft hier immers een “false marriage”
Alvast bedankt voor enige reactie.
Hertrouwen als je nog niet gescheiden bent?Zonder jurist te zijn en mijn persoonlijk idee,valt dit onder de wet van bigamie,die nog altijd verboden is in België,maar hoe de Filipijnse wet daar tegenover staat weet ik niet.Gezien hun Christelijke waarden ga ik er van uit dat het daar ook niet is toegelaten.Mi is dit inderdaad een reden om een huwelijk te ontbinden,maar verwacht je wel aan een slepende en dure procedure om uw gelijk te halen en alle bewijzen te verzamelen.Ik zou eerst eens raad vragen aan een plaatselijke advokaat en zien wat je mogelijkheden zijn,alsook het kostplaatje.Veel succes!smkieksmkiek
ok alvast bedankt voor de informatie
Ik zou niet te veel geloof hechten aan het verhaal dat die Belg nog niet gescheiden was toen hij met haar trouwde. Dat kan namelijk helemaal niet.
Om te trouwen in Filippijnen moet je als belg in bezit zijn van een zogenaamde ,legal capacity to marriage, van de belgische ambassade. Je snapt wel dat die ambassade geen legal capacity gaat afgeven als de persoon in kwestie nog niet gescheiden is.
Kan een vrouw die anullment verkregen heeft opnieuw huwen met een belg.
Zij is momenteel gehuwd met een belg maar hij leeft bij een andere vrouw.
Hij was nog niet feitelijk gescheiden toen hij huwde met haar. In die tijd moest hij geen dokument afleveren van single. Mijn vraag is echter, Kan zij opnieuw huwen met een buitenlander indien annulment goedgekeurd geraakt ? dank voor jullie antwoord.
Beste Filou101,
Als ze op de Filippijnen woont, en jij kunt daar naar toe en langere tijd blijven, (visum kan 2jaar verlengd worden) zou ik niet moeilijk doen, gewoon lekker samenwonen. Die Belg woont bij een andere vrouw, dus ze heeft nog een dak boven haar hoofd. Passen ook 2 hoofden onder…