Filippijnse via internet

Hallo allemaal,

recent heb ik een filippijnse via t internet leren kennen. Kort gemaild en nu dagelijk met elkaar bellen via messenger. Het is de oudste vh gezien, heel familie gericht, brengt ook t geld binnen.

Ze werkt in een internationaal restaurant met veel vestiging gespreid in azië en t midden oosten.

Het is een huismus, religieus ingesteld. Denk dat ik er een uit duizend ben tegen gekomen. Ze heeft ook geen makkelijke jeugd en zo gehad. Ze heeft een bachelor maar laat kunnen eindigen, geld nodig voor t gezin. Nu heeft ze een bachelor maar werkt al en verdiend goed naar filippijnse normen. Ze werkt in de Malediven.

alexander

Mooi, maar het is nog wel afwachten of je er een uit duizenden bent tegengekomen, want je hebt elkaar nog niet ontmoet. . Ga eens samen op vakantie naar haar eigen omgeving in de Filipijnen om elkaar wat beter te leren kennen en wat op te snuiven van de cultuur en de gewoonten van Filipino’s. Lees ook eens wat anderen ervaren, zie bijvoorbeeld dit forum http://www.filippijnen.org

:dag:

we ontmoeten elkaar mss in februari.

ze zal naar bangkok komen en dan reizen we samen ook naar koh phangan. We betalen dan samen alle kosten. Samen dan een memorabele tijd.

we praten dagelijk 2-3u via camera, op haar vrije dagen komt er nog eens 5-6u extra bij. Het voelt allemaal heel goed. We praten al eens over wat we willen op familiaal, carrière vlak.

we sturen elkaar sms’jes als zij werkt.

ik hoop dat je werkelijk geluk hebt, het heeft mij een paar van die een op duizend gekost om de juiste tegen te komen,van welke provincie is ze en haar leeftijd?

Nu regelmatig chat ik ook met verschillende dames op een dating site,kan je alleen maar zeggen zie uit dat je niet in een avonduur stort, voordat je weet hoe de vork in de steel zit.
Tijdens mijn chat sessie’s met de mooie Filippijnse dames draait het gewoonlijk uit op geld.
Weet je dat er in de Phillippijnen van die bureaus’ zijn die speciaal profiel accounts maken voor zo’n meisjes?

Ik zie wel wat er van komt. Ik heb tenminste goede gesprekken gehad.

alexander

Nu Alexander wil je zeker niet ontmoedigen met mijn vorig berichtje,maar je kan pas zeker zijn als je deze dame ontmoet in de Phillipijnen,ofdat alles wat ze gezegd heeft wel klopt.
Dan zou ik zeggen ga ervoor,maar eerst wel ff de kat uit de bomen kijken(voor je eigen veiligheid)
Ik zit dagelijks op zo’n dating sites alsook mijn euchhh jaren ervaringen met thaise dames,heeft me waakzaam gemaakt.
In iedergeval wens ik je het allerbeste toe Alexander,maak iets van je leven.
groet:georgessiam.:chin:

Nou, ik kan het je nog sterker vertellen ,er is in Filippijnen een hele industrie van internet scammers actief, dames die de hele dag op internet aktief zijn op zoek naar zo veel mogelijk , relaties, en door het ophangen van zielige verhaaltjes of wanneer buitenlanders smoorverliefd op hen worden, probeeren ze geld los te krijgen. Sommigen zijn daar zo succesvol in dat ze daar mee ruimschoots in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Er is zelf een website opgezet over deze scammers http://dragonladies.org/bbs/index.php?sid=a5c759eadb4a211a056034a200d779d7

Nou dat heb je ook met Nigeriaanse vrouwen alsook de Amerikaanse fotomodellen hebben een handje van weg om de mensen in de maling te nemen.
Het zijn gewoonlijk profiles zonder foto’s alsook men krijg ze soms zelden tezien in de webcam.
Overlaatst kreeg ik een email van zo’n dame(2 pagina’s vol)haar vader werkte in de koperindustrie ergens in Afrika,de zaak was aan te slabbakken,ik kon als ik dat wou aandelen kopen.Ook zou deze vrouw mij komen opzoeken,als ik voor haar een vliegticket kocht.(daar trap ik niet in)

dit is off topic. Graag enkel input met gelijkaardige verhalen. Gelieve een eigen topic betreft scammers plaatsen.

Ik heb haar dagelijks gezien dus ik heb wel een beeld dat iets klopt met de waarheid.

alexander

Alexander355,
Ik ken je wel niet maar wil je wel uitleg geven als je vragen hebt.
Ik ben voor het ogenblik in de Filipijnen samen met mijn asawa(Filipijnse vrouw) en dit reeds van September 2011 en blijf hier tot half mei 2012.
Onze bijna 4 jarige dochter is hier ook bij ons.
Ja hoor en mijn echtgenote is ook een zogezegde internet bruid.

Ik moet wel zeggen dat ik ze niet ben tegen gekomen op de gebruikelijke sites zoals PinaLove; Philipina harts etc, er zijn er zo een pak wees daar mar zeker van.
Eenmaal je daar een profiel op gemaakt hebt krijg je dagelijks honderden mails en verzoeken of je hun witte ridder wilt zijn. Ik ben hier al een tijdje aan het uitkijken wat er zoal gaande is en ik moet zeggen het is erger dan vroeger, jonge meiden die beweren 18 te zijn maar uiteindelijk maar 16 zijn proberen zo hun dagelijkse load voor de gsm te verdienen. IK ben namelijk een boek aan het schrijven " Living in the Philippines" daar zal ook een deel uit de doeken gedan worden.

Nu als raad kan ik je meegeven kontroleer alles dubbel en dubbel. Het zou niet de eerste keer zijn als je met haar in het huwelijk stapt er plots ook nog wat kinderen op de proppen komen. Meestal komt dat boven als de visa voor imigratie tersprake komt.

Wat ze zeker moet weten en war heel belangrijk is.
Als je met een filipijnse huwt, huw je niet enkel haar maar de gehele family.
Weet dat de nichten en kozijns er ook bijlkomen als er een ziek is of er nog eens een blijde geboorte bijkomt en een huwelijk. Men zal je als sponcer aanduiden. Men vraagt je dat niet men wijst je aan en wijgeren bestaat er niet in dit geval.

Wat ook nog wel durft te gebeuren is als je de dame gaat bezoeken in het huis meestal dan van de ouders wel veel volk aanwezig is, broeders, zusters, nichten en kozijn en al wat je maar bedenken kan. Het meest schookende kwam ik te weten via mijn echtgenote. Ze had een vriendin die gehuwd was met een japanner. Toen die op bezoek kwam en goed sponserde was de echtenoot tijdelijk gedegradeerd tot broer. Ja dat zijn dingen die gebeuren.

Nu ik wil je zeker geen schrik aanjagen maar ga zoals er hier ook wel schrijven een op bezoek bij haar THUIS niet in maliesie ofzo. Misschien kan je daar de eerste keer wel naartoe maar beperk het niet tot één bezokje voor je beslist te huwen. Ga als het kan drie tot vier keer. Stel haar een beetje op de proef. Laat ze wat wachten en loop niet dolverliefd van stapel. Het is zoals ze zeggen de kat uit de boom kijken.
Zie hoe ze zal reageren als je niet direct JA zegt. wees geduldig en kijk vooral goed uit je doppen. Ga na wie haar vrienden zijn, hoe buren reageren. Weet in de filipijnen rodddelen ze ook van elkaar als is het wel met een lach maar ondertussen weet je wel iets meer.

Nu ik hoop dat je veel succes mag hebben. Ik kan niet klagen moet ik zeggen. Als je je vrouw met respect en niet als je YAYA ( huishoudhulp en kok ) enkel aanziet maar wel als je echtgenote komt het wel goed.

Veel geluk
willy

Na bijna 5 maanden afwezig te zijn geweest wil ik toch even reageren op de veiligheid.
In november 2010 ben ik voor het eerst naar Mindanao gegaan voor vakantie van 1 maand en dat was me super goed bevallen. Ik verbleef in het " veilige" gebied in de plaats Gingoog.
Ik had al plannen om naar de Philippijnen te emigreren en heb dat dan ook gedaan. Samen met mijn Philippijnse vriendin heb ik een farm gekocht om daar ons huis te gaan bouwen.
Ik had 2 vaste werkers die ik goed betaalde op de farm en goed behandelde en dacht een hele goede band met ze te hebben.
We hadden aan de rivier een gezellige maar eenvoudige cottage laten bouwen waar we graag verbleven met de kinderen. Op 7 oktober 2011 waren we weer in de cottage en zaten we te wachten op wat werkers die een dijk aan gingen leggen. Toen plots 3 totaal gemaskerde mannen , 2 met een mes en een met een revolver uit het niets ons overvielen op onze eigen farm. Bij mijn vriendin hadden ze het mes op de keel en de andere 2 stonden nog buiten. Ik was bang dat ze mijn vriendin iets aan zouden doen en probeerde met hen te praten. Ik kreeg haar uit handen maar op datzelfde moment werd ik neergeschoten en beroofd van al mijn geld, bankpassen en id en rijbewijs.

Ik ben vrij nuchter en in een mum van tijd wist ik dat alleen mijn bovenbeen was gebroken en er geen vitale delen als aders en zenuwen waren geraakt.
Het blijkt een inside job te zijn geweest en mensen die rond de farm wonen weten precies wie het zijn maar houden hun kaken op elkaar.

Ik ben vanaf dat moment toch anders naar de Philippijnen gaan kijken. Achter die vriendelijke lach zitten vaak moordmachines en er zijn weinig mensen die je werkelijk kunt vertrouwen.
Het is een heel gelovig volk maar ze moorden met het grootste gemak. Ik kreeg aanbiedingen om voor 5000pesos dat is iets minder dan 100 euro de daders te vermoorden. Ben daar natuurlijk niet op in gegaan.
Ook als je de tv bekijkt dan is het of enorme onzin of vooral geweldadige films waar ze naar kijken.

Ik ben er achter gekomen dat mijn vriendin is betrokken bij de schietpartij. Het blijkt dat ze nog steeds een relatie heeft met haar “ex”.
Ik weet nu dat sommige koppels afspraken maken om aan geld te komen. Ze spreken af dat de vrouw op internet een man zoekt en een relatie start. Mijn relatie liep niet goed en voelde echt niet zoals het moest zijn. Ik heb het nog even afgezien vanwege de kinderen maar daar heeft zo mooi gebruik van gemaakt.
Het is echt niet zo dat alle Philippijnse vrouwen zo zijn. Ik heb door mijn ongeval een hele lieve en betrouwbare Philippijnse leren kennen en een prachtige betrouwbare familie.

Ik schrijf dit alleen … ben heel voorzichtig !

De meeste mensen leven onder de armoedegrens en zijn erg lui en zijn erg snel moe… heeeeel andere mentaliteit dan de Nederlandse.
Voor hen is iedere buitenlander erg rijk en willen snel geld lenen… ben daar erg voorzichtig mee want meestal ben je het kwijt.
Ik leen alleen aan broers en zus en voor een maximaal bedrag en ze kunnen pas opnieuw lenen nadat de laatste lening terugbetaald is. Laat rustig zien dat je grenzen hebt.
Philippijnen willen altijd van je weten wat iets heeft gekost en hoeveel je op de bank hebt (vriendin/echtgenoot) Praat daar niet teveel over.
Verder… als je in de Philippijnen trouwt weet dan dat je altijd in gemeenschap van goederen trouwt. Ik heb daardoor toch al heel veel ellende gezien dat ze scheiden( kan offieel niet maar daar zijn andere manieren voor…huwelijk heeft dan nooit plaats gevonden) en de buitenlander is 50% van zijn vermogen kwijt. Ik kan alleen maar oordelen hoe het gerechthof te werk ging in Gingoog city maar daar verliezen alle buitenlanders hun zaak .

Echt als je het treft dan zit je op rozen en is het heerlijk met je vrouw en kinderen maar owee als je slachtoffer wordt. Ik wil iedereen alleen maar waarschuwen na mijn ervaring.

Nog even een aanvulling. Weet dat ze graag roddelen en weet vooral dat de meeste philippino zowel mannen als vrouwen ongelooflijk jaloers kunnen zijn.
Ik ben een trouwe echtgenoot maar moest toch lachen wat mijn vrouw gisteren vertelde. Mijn kinderen zijn erg gek met mij en ik met hen. Ik ging een eindje lopen met mijn krukken om te oefenen en doe dat graag alleen. Mijn dochter (14) was die avond daarvoor aangekomen en was badminton aan het spelen met haar broer( 13) toen ik ging wandelen. Ik vertelde dat ik wel alleen kan gaan maar toen zei mijn dochter in vasaya tegen haar broer kom we gaan met pa anders gaat hij misschien met een andere vrouw praten. Als een relatie goed is doen ze er alles aan dat er niets fout kan gaan. Een sociaal praatje wat wij heel normaal vinden vinden ze daar al heel snel een bedreiging. Maar ik vond het wel heel aandoenlijk en we hebben er samen ook om kunnen lachen

Alexander355.
Ik denk dat iedereen alleen maar het allerbeste met je voor heeft. Ze willen je alleen maar behoeden voor teleurstellingen.

Een jaartje of 10 gewoon vriendschap en kijken wat er van komt.
2x per jaar daar naar toe op vakantie en zij 1x per jaar hier op touristvisum
Trouwen kun je altijd nog.
Na 10 jaar weet wel ongeveer hoe en watlol2

dan toch even een positief verhaal ik ben nu al 4 jaar getrouwd met een (filip)pina en nog nooi zo gelukkig geweest, nooit heeft ze me een cent gevraagd en ik heb nog nooit eerlijkere vrouwen gezien. Volgens mij zijn er geen betere vrouwen als je ze een beetje eerlijk en met respect behandeld. We draaien de zaak maar even om ik weet na een scheiding met een nederlandse vrouw hoezeer het in nl iig om het geld draait, over de familie van mijn ex zal ik maar zwijgen en dat vergeten veel mensen dat nl vrouwen hetzelfde zijn en vaak veel erger. (echtscheiden, vreemd gaan, allimentatie en super lastige en lompe schoonfamilie vinden ze dan doodnormaal) Ik kan je verhalen vertellen van vrouwen van mijn collega’s die sex hebben op de wc in hun eigen huis met een andere kerel dan hun eigen man op een verjaardagsfeestje van hun eigen kinderen, zo lomp en smakeloos als een nederlandse vrouw zie je nergens ter wereld. Zelfs een pinay gaat in zo’n geval tenminste nog naar een sexmotel, ikzelf werk op een ministerie maar weet zeker dat het in andere lagen van de nl bevolking niet anders is.
ik zou zeggen gebruik gewoon je gezond verstand en bouw met je pina een 10X beter leven op waar dan ter wereld, 'k wens je iig veel geluk!

Jaja, en welke filipina is er zo dom die daar in trapt ? Er is er niet een die zich 10 jaar op sleeptouw laat nemen, zonder enige vorm van vaste relatie.
Zijn allemaal op zoek naar vastigheid ,liefts zo snel mogelijk trouwen en kinderen.
Zelf al vind je een pinay die daar mee accoord gaat dan loopt het nog spaak door de grote sociale controle, en druk van familie om aan zo een vrijblijvendheid een einde te maken.

Hallo mijn mening over de liefde is dat als je een partner zoekt internet niet echt ideaal is, het draait 9 van de 10x om geld. Mijn aanrader is om gewoon een vakantie te boeken en spontaan een mooie leuke vrouw te ontmoeten. En dan gaat alles Vanzelf.

tja, nog beter is, niet tegaan trouwen…
een paar x per jaar die kant opgaan:cheer::kus::vak02: