Nou nou, wat een verhalen, maar ook wat een werkelijkheid!
Ik ontmoette mijn Filipina tijdens een verblijf in Cebu in 2011.
Echt een schat van een meid en het klikte enorm.
Sinds die tijd heb ik haar driemaal en voor langere tijd ontmoet; dit jaar zelfs twee en een halve maand en al die tijd zijn we samen geweest.
Ook haar familie meerdere malen ontmoet.
Duidelijke afspraken gemaakt voor als we getrouwd zijn (begin 2013).
Ik emigreer in oktober naar de Filippijnen; mjn asawa zoekt een woning en niet in de buurt van de familie.
Haar ouders en oma zullen we steunen, maar geen neven, nichten en weet ik wie allemaal; daar zijn we allebei heel duidelijk over geweest.
Het ziet er allemaal goed uit en een gewaarschuwd mens telt voor twee; ik heb alles aan alle kanten onderzocht en besproken.
Geen internetdate, gewoon ontmoet in Cebu, veel gepraat en de familie leren kennen.
We gaan trouwen, maar NIET in gemeenschap van goederen; dat kan wel degelijk op de Filippijnen.
We maken wel een contract en regelen daarin wat er gebeurt als ik er niet meer ben, of het huwelijk strandt.
We zijn stapelgek op elkaar en mailen dagelijks en skypen enkele malen per week; onze relatie verdiept zich alleen maar en binnen een paar maanden zijn we samen.
Dit forum is heel goed en drukt de mensen op de feiten en spoort aan voorzichtig te zijn en ALLES te onderzoeken voordat er definitieve beslissingen worden genomen.
Vergeet nooit: voor veel Filipino’s en Filipina’s is elke blanke een wandelende bank en veel Filipino’s en Filipina’s ziijn uiterst slim om je erin te luizen.
Ga uit van het goede, maar onderzoek echt alles!
Als je de juiste hebt, dan heb je geluk en geniet er dan ook van; allebei en toon respect en gelijkwaardigheid!
Succes allemaal!
Beste Herman67, wat leuk om te horen. Wij wensen jullie veel geluk.
@ Blauwvinger, das niet voor iedereen weggelegd paar keer per jaar naar Filippijnen, wie heeft daar genoeg geld en vakantiedagen voor ?
@Herman, leuk je positieve verhaal te lezen, en apart adt je naar Filippijnen gaat emigreren. Wat ga je daar doen voor de kost als ik dat vragen mag ?
Dag Korikong,
Wat ik daar ga doen?
Nou, wat dacht je van lekker rentenieren; een baan hoef ik gelukkig niet te zoeken.
We hebben een mooi huis op een subdivision in Cebu City; 24/7 bewaking en we gaan helemaal genieten daar.
@Koirkong, Ik heb ook besloten om volgend jaar 1x tegaan.
2x wordt een beetje teveel van het goede:wink:
en elke maand bouw ik 16 uur + 1 atv op, dus 3 dagen per maand.
- overwerk dat word omgezet in tijd voor tijd.
tussen door niet veel vakantieuren opnemen, dan bouw je genoeg op in
mum van tijd.
@Herman, je hebt het harstikke goed getroffen, een schot in de roos!
Ik hoop voor jullie dat het goed blijft gaan.:vak02:
En je hebt wel gelijk. Van tevoren duidelijk afspraken maken.
Tevens aan ieder die dit leest: wonen er Nederlanders of Belgen in de
provincie Mindanao, zo rond Davao, Digos, Gen. Santos city??
Dus ten oosten of noorden van Mindanao.
Om zo af en toe eens een biertje te drinken en weer eens gewoon
Nederlands te kletsen.
Weet iemand of er Nederlanders wonen in of rond Cebu?
Ik ben al meerdere malen in Cebu geweest, maar nog nooit een Nederlander tegengekomen
Okay das helemaal mooi als je daar kan gaan rentenieren, wist niet dat zoiets vandaag de dag nog kon met de huidige lage rente.
En er wonen zeker zowel Belgen als Nederlanders in Cebu. Frank Crijns een nederlander woont in een buitenwijk van Cebucity Misschien kun je via google wat meer over hem te weten komen. Een andere nederlander Bert-jan Schaap woont Consolationcity net onder cebucity. Hij is de eigenaar van seaqestdiving.
Als je daar eenmaal woont zul je er vast nog wel meer tegenkomen.
Kris Vermeiren een Belg heeft een bakkerij in Lapu-Lapucity, ook vlak bij Cebu.
Bedankt Korikong,
Ik ga kijken hoe ik ze kan vinden.
Misschien kunnen we een soort Nederlandse vereniging opzetten in Cebu.
Als je adressen of telefoonnummers weet, dan hoor ik die graag.
Nummers van de bakkerij van Vermeiren
http://www.eurobreadcebu.com/EuroBreadCebu/contact.html
Bert-Jan Schaap van Seaquest diving
Ik ben op zoek naar frank crijns die in Cebu woont. en ook mijn vader kent cor mechielsen. Hij woont in Manila maar ik heb al een poos niks meer gehoord en ik maak mij zorgen. kunt u aub contact met mij opnemen.
gr linda van burg
Frank Crijns is/was kennelijk penningmeester van de rotary club van Cebu Rotary Club of Metro Cebu to induct new officers. Miaschien is deze club via facebook Redirecting... te bereiken ?
Tja, ik heb mijn Filipijnse ook via internet leren kennen. Ik woon doorgaans in Cebu, Manbaling basak San Nicholas, maar Nederlandstalige mensen heb ik er zo nog niet ontmoet. Ik heb dit meisje, allez dame, een kans gegeven omdat ze nooit geld vroeg op skype. De Filipijnen was nu het laatste land in Azië waar ik dacht heen te gaan, maar zoals het nu in Cebu gaat en we zorg dragen voor beiden, is het een sterk fundament voor mij. En die criminaliteit? Ik loop angstiger rond in mijn land dan ginder. Zij heeft graag dat ik 's zondags meega naar de kerk? Awel, ik doe dat. Over huisinrichting zegt ze vaak nooit een mening in de winkel omdat ze weet dat ik daar creatief in ben het eenvoudig gezellig te maken. En de familie mag eens komen, maar de deur platlopen hoeft ook niet. Ze is een keurige dame en ik probeer een goede man voor haar te zijn en het klikt. Het enige wat ge moet weten van in het begin, is dat een Filipijnse geen Europese is met schattige Aziatische oogjes. Het is soms wel eens verschieten qua culturele aanpassingen naar elkaar toe. Maar eigenlijk voel ik me goed en ben ik fier op haar. Niks mis mee. En ik hoop eens nederlandstalige mensen te ontmoeten. Wees gerust, Cebu is een vrij veilige stad als ge u menselijk gedraagt.