Date

Hallo alemaal,
Ik heb een date met een meisje op de filipijnen, zij is zeer arm en ze woont in de streek Balanga (noordelijk van Manila). ik ga haar bezoeken in februari,
hiervoor heb ik een vlucht geboekt bij KLM.
Voor de eerste en de laatste dagen op de filipijnen heb ik een hotel geboekt in Manila. Ik ben nooit eerder op de filipijnen geweest.
Zijn er soms mensen die mij raad kunnen geven, zoals bv,waar moet ik voor oppassen, wat mag of moet ik zeker doen, gewoonten van de mensen…wat moet ik zeker meenemen…enz
Alvast bedankt voor jullie antwoord,
Groetjes,
Yessie

Neem aan dat je Balanga bedoeld op het schiereiland Bataan.

Blijjf niet in je hotel in manila hangen, dan blijf je op en neer reizen naar Balanga. en kost je veel onnodige tijd. Probeer als het maar effen mogelijk bij het meisje in kwestie zelf te logeren, dan heb je de beste kans haar goed te leren kennen. Of als dat niet mogelijk is is er wel een hotelletje of logement in Balanga.
Nou ja verder een gezonde portie achterdocht, en goed je ogen de kost geven, dan merk je van zelf wel wat voor vlees je in de kuip heb.
Je zegt zelf al dat ze afkomstig is uit een arme familie, dus zul jij voor veel dingen zoals uitstapjes en dergelijke financieel opdraaien. Zelf simpele zaken als een fles Cola kan men zich niet permiteren, alleen water.
Wanneer je bij het meisje ik kwestie zelf logeert , zullen ook zaken die men eventueel voor jouw verborgen wil houden eerder aan het licht komen.
Sommige filipinaas hebben een verborgen agenda, ze hebben een landgenoot als vriendje en zoeken daarnaast een financiele sponsor in het rijke europa.
Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is ,maar wees op je hoede. Tuurlijk zijn er ook filipinaas die goud eerlijk zijn. Je zal er vanzelf achter komen.
In de omgeving van Balanga zijn wel wat leuke beachresorts om een dagtripje te maken, en ook een natuurpark, tis gebruikelijk dat je in het begin een soort van chapperone meekrijgt kan een brooertje of zusje zijn. Men kan tenslotte niet weten of jouw bedoelijngen wel goed zijn.
Gaat na een tijdje wel over die chaperrone , tenzij men je helemaal niet vertrouwd natuurlijk.

Wees er op voorbereid dat wanneer je een tripje ergens heen gaat maken je vriendin zal willen dat ouders en broertje en zusjes ook meegaan. In Filippijnen geld hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ze doen dat niet om jouw op kosten te jagen, maar omdat dat voor arme mensen gewoon de enige mogelijkheid is om ergens heen te gaan.

Succes en laat nog eens weten hoe je date is geweest.

1 like

Beste Korikong,

Volgens mij is het een zeer eerlijk meisje,maar ja…je weet nooit.
Ze woonde thuis in bij haar ouders op de farm,
maar zij had graag voor als ik kwam een huisje gehuurd in het dorp, Hermosa, Noordelijk van Balanga.Ik heb haar hier financieel bij geholpen,
zij chat van haar thuis uit en niet van uit een café, dus kan ik ook zien wat er daar allemaal gebeurd.Ik heb al kennis gemaakt met haar zusters en mama via de chat… alles lijkt heel eerlijk te verlopen…Ik heb het hotel in Malila geboekt alleen om met haar de eerste 3 dagen kennis te kunnen maken, en de laatste dag om op tijd te zijn op de luchthaven.
Want het is een rechtreekse vlucht met klm en volgens mij moet men in manila 3 uur van te voren op de luchthaven zijn,…de terug vlucht is in de voormiddag,
dank u voor u raad, ik zal u zeker iets laten weten,
Yessie

Beste Yessie.

Zoals Korikong schrijft, wees op je hoede. Wat mij opvalt is, dat je schrijft dat je date zeer arm is en in een farm woont, maar zij beschikt kennelijk wel over een computer met webcam en een internetverbinding om thuis te chatten. Dat is toch iets om heel goed over na te denken! Er zijn in de Filipijnen hele families die leven van het chatten van een of meer dochters met talrijke buitenlanders.
Ook heb ik mijn bedenkingen bij het verblijf van jouw date samen met jou in een hotel in Manila. De ouders van een keurig meisje zullen dat normaal gesproken zeker de eerste keer nooit toelaten.
Hang niet de toerist uit, let op je spullen en wees achterdochtig. Als je een taxi neemt let er dan op dat de meter op nul staat als je instapt. Veel hoef je niet mee te nemen anders dan wat je naar een zonvakantie meeneemt.
Weet niet hoe lang je gaat. De eerste 21 dagen zijn visavrij, ga je langer dan kun je het beste tijdig een visum aanvragen bij de Filipijnse ambassade in Den Haag.
Steek verder je licht eens op bij een forum gericht op de filipijnen, zoals www.filipijnen.org.

Veel succes! :dag:

Beste Kano,

Bedankt voor uw bericht,
Als ik haar heb leren kennen, dit was oktober dit jaar beschikte zij niet over een volledige internet verbinding,zij werkte met betaalkaarten, omdat er in de farm waar zij woonde geen kabel beschikbaar was (te ver van de straat)
zij moest deze echter altijd herladen.wij hebben toen samen besproken om hier iets aan te doen zodat ze alle dagen beschikbaar was.
Ik heb haar hierbij ook financieel geholpen.
Het meisje is 25 jaar en dus een volwassen vrouw, is het niet zo dat zij dan niet meer zoveel afhangkelijk is van haar ouders ?
Nogmaals bedankt voor ale info !
Groetjes,
Yessie

Hallo Yessie,

Vind ik wel goed opgemerkt van Kano, je zegt je vriendin is arm, maar ze beschikken wel over een computer thuis, dus zo arm zijn ze zeker niet.
Verder zeg je dat jij een huisje voor haar gehuurd hebt, ze willen je dus kennelijk niet thuis op de farm hebben, dat kan zijn om dat men zich schaamt voor de armoedige behuizing , maar kan ook zijn omdat men iets te verbergen heeft voor jouw.
Ook zullen veel mensen het vreemd vinden dat je geld stuurd naar iemand die je nog nooit in het echt hebt ontmoet, tuurlijk het is je eigen geld, en je moet zelf weten, maar zeker niet iedereeen zou dat doen.
Best mogelijk dat het hier een heel integer en oprecht meisje is. Maar ik denk dat het goed is te weten dat er in Filippijnen een hele industrie van scammers aktief is.
Wat zijn scammers? Meisje of jonge vrouwen die hele dag op internet aktief zijn naar internetrelaties met mannen uit rijke landen, en zo een inkomen vergaren.
Vaak zoeken ze iemand in Australie, iemand in Europa, en iemand in Amerika of Canada, zodat ze door het tijdverschil elkaar niet , bijten,

ER is zelfs een heel forum van mannen die slachtoffer zijn van de scammers in voornamelijk Filippijnen. http://dragonladies.org/bbs/

Ik hoop voor je dat het in dit geval geen scammer betreft, maar iemand die gewoon uit is op een eerlijke relatie.
Je merkt het vanzelf als je daar bent, een kwestie van goed je ogen de kost geven.

En ja die afhankelijkheid van de ouders hangt af van hoeveel inkomen je vrindien heeft. IN Filippijnen komt het vaak voor dat hoewel kinderen al getrouwd zijn ze toch bij de ouders blijven wonen omdat het salaris niet genoeg is voor een zelfstandig huis te huren.

Bedankt voor deze wijze raad Korikong,

Het is inderdaad een meisje dat zich schaamt omdat zij arm is, dat kan ik besluiten uit wat ze allemaal verteld.Deze mensen hebben bijna niets, dat heeft ook mijn hart getroffen en daarom heb ik haar meerdere malen geld gegeven, omdat ik haar vertrouw.
In het begin heb wij gechat van bij haar thuis, daar heb ik kennis gemaakt met haar mama en enkele zussen.
De computer heedft ze tweedehands van haar tante gekregen.
Ik zal zeker mijn ogen goed de kost geven als ik haar ga bezoeken,
nogmaals bedankt !!!
Yessie

Hallo Yessie,

Sorry hoor, maar hoe meer je verteld, hoe vager (voor mij) het verhaal wordt. Ze is heel arm, waar haalt ze dan de duizenden peso’s zo even vandaan om een huisje te huren? Heb jij die ook betaald? En maar even huren voor een paar weken? Of heeft ze dat permanent voor het geval dat…En waarom zo ver van huis? Een beste computer gekregen van een tante? Zit dus wel geld in de familie. Ik zou maar heel goed opletten wat er allemaal gebeurt, als ik jou was. Betaal je trouwens ook de volledige kosten van het computergebruik? Via de kabel is niet echt goedkoop.
Even ter informatie: ik weet niet hoe het op dit moment is, maar de keren dat ik in Manila was, waren de meters van de taxi’s altijd “stuk”, tenminste, van de taxi’s op de luchthaven. Die werkten toen volgens een “vast tarief” naar de stad. (en vooral niet te weinig…)
Als je een hotel hebt besproken, kun je eens informeren of zij ook eigen vervoer hebben.

Groetjes, Franil

Beste Franil,

Bedankt voor de goede raad,
Het is eigenlijk geen huisje maar een app.,met living, keuken, badk en wc,
het kost 2000 peso + elketri. +/- 600 peso, haar internet ultimamte kost 1000 peso / maand en ja ik heb dit alles voor haar betaald.Wat de taxi’s betreft hebt u gelijk, maar ik heb gelezen dat ze zeggen dat de meters stuk zijn, maar dat dit helemaal niet waar is om meer te kunnen aanrekenen.
Het is aangeraden om op de luchthaven naar de vertrekhal (terug naar boven ?)te gaan en daar een taxi te nemen van manila zelf en geen van de luchthaven.Ook maar gelezen hoor.

De meterstand bij vertrek is bij deze taxi’s veel lager en algemeen zijn ze goedkoper
De computer heb ik gezien, het is een oud model…maar ik zal zeker mijn ogen en oren opentrekken als ik haar ga bezoeken.
Groetjes,
Yessie