Fijn hotel in Manilla. Iemand tips?

Begin september vliegen we naar de Filipijnen. Veel zin in! Nu wil ik eigenlijk vooraf een hotel boeken voor de eerste twee nachten in Manilla. Waar kun je het beste zitten? Het liefst uit de buurt van een red light district en waar ik 's avonds redelijk veilig met zn tweeen over straat kan?

Dank!

Hoi Mikkibee, Waar kan je het beste zitten ? Ligt er een beetje aan wat je die 2 dagen in Manila wil gaan doen, Manila is een miljoenenstad en het verkeer is vaak geen doorkomen aan. Dus vermijd het rijden van de ene naar de andere kant van de stad. Dus als je aangeeft wat te willen doen die twee dagen kunnen mensen gerichter een leuk hotel in die omgeving aanbevelen.

Hai!
Goed idee, zie het ook niet zitten om twee dagen lekker vast te zitten in het verkeer :wink:
Maar we willen waarschijnlijk naar Intramuros, Rizal park, wat shoppen, naar de baai (roxas) en niet geheel onbelangrijk, heeeeel lekker eten.

Hoi,

Als je centraal wilt zitten waar de shopping malls zijn dan is Makati de plek om 2 nachten te verblijven. Wil je ook luxe en wat meer uit de drukte en aan Manila Bay dan is Sofitel een goede optie, ook dicht in de buurt van MOA, Mall of Asia. Ook het vliegveld is niet ver weg.

Iets voordeliger dan kun je ervoor kiezen om in Ortigas te verblijven, wel wat verder van het vliegveld en ook drukker.

Ik denk dat Makati de beste keus is, je kunt daar ook normaal over straat 's avonds en wat betreft het eten, ik heb er altijd goed gegeten maar je moet niet gaan vergelijken met Thailand, Maleisië en Indonesië wat dan vind ik de Filipijnen toch iets minder, verder een fantastisch land om naar toe te gaan.

Succes met je keuze,

Frank

Anders dan frank adviseerd zou ik zeker geen hotel in de wijken Makati of Ortigas adviseren, tuurlijk zijn daar goede hotels maar gewoon te ver van Intramuros en Rizalpark. Ik zou kiezen voor het Manilahotel www.manila-hotel.com.ph heeft een hele goede ligging voor jullie Mikkibee, aan de voorkant kijk je vanuit het hotel uit over Manilabaai aan de achterkant over Rizalpark en van af de zijkant kijkje over Intramuros. Voor shopping ben je met een taxi in 10 minuten in de grote Mall of Asia. In het rizalpark bevind zich nu ook het Manila oceanpark www.manilaoceanpark.com , en als je nog tijd over heb kun je vanaf Roxasboulevard met een bootje naar Corrigidor eiland maken, dit is een militair fort uit de tweede wereldoorlog ter verdediging van Manilabay www.corregidorisland.com OOk wat betreft lekker eten kom je in deze omgeving wel aan je trekken ,vlak achter Roxasboulevard liggen de wijken Ermita en Malate en hier stikt het van de restaurantjes , ook vele internationale restarants. Als je lekker Filippijns wil proberen kan ik je restaurant Aristocrat aan bevelen,op de hoek van Roxas Blvd en San Andres www.aristocrat.com.ph In de hoek waar Rizalpark tegen Manilabay grensd , net achter de Amerikaanse ambassade ligt een drijvend restaurant waar je heerlijk kreeft en krab kunt eten alsje hier van houd. De wijk Ermita en Malate was voor 1990 de rosse buurt van Manila, totdat burgemeester Lim er genoeg van kreeg en alle nachtclubs liet sluiten.Waarna het redligt district naar het verop gelegen Pasaycity is verkast.

het is natuurlijk ook maar net in welke buurt je graag wilt zitten. Intramuros is natuurlijk vanaf Makati ook goed bereikbaar alleen je zult er iets langer voor in de taxi moeten zitten en de sfeer is waarschijnlijk anders dan in Ermita en Malate.
Ik vind Makati wel fijn om ook 's avonds rond te lopen en Greenbelt is een leuke plek om uit te gaan, er komt denk ik ook wel een ander soort publiek op af, maar net wat je wilt en wat je zoekt.

Frank

Bedankt tot zover voor de leuke reacties. Vind het zelf geloof ik ook wel prettig om in de buurt van de plaatsen te zitten waar ik naar toe wil.

@Korikong
Heb even op de site gekeken van het manilla hotel. Ziet er heel fijn uit en de ligging is natuurlijk perfect voor ons. Maar helaas gaat onze portemonnee twee nachten daar niet trekken. Heb je wellicht nog ervaring met een iets minder prijzig alternatief? Ik vind zoiets als 110 euro voor twee nachten nog wel te doen bijv.
Verder dank voor de overige tips en we gaan zeker kreeft en krab eten want dat vinden we goddelijk!!!

Manilahotel is niet zo duur als de website aangeeft, als je een kamer boekt via een internationale hotel reserverings site zijn de kamer veel goedkoper. Of via een reisburo kan ook , BM air heeft kamers in het manila hotel voor 49 euro http://www.bmair.nl/Hotels/Filippijnen/Hotels-Filippijnen-Manila.htm

Wij hebben in Makati in het Renaissance Makati hotel gezeten voor één nacht, pure luxe vooral het ontbijt voor +/- 85 euro per kamer. Ook hebben we in Malate/Ermitta in het Bianca’s garden hotel gezeten voor 35 euro, erg knus charmante tuin en het gevoel even weg te zijn uit de stad terwijl je er nog midden in zit! Wel moet je 100 meter door een wat minder welvarende buurt wandelen om er te komen, maar hier hebben we geen problemen mee ondervonden.
Verder hebben we in het hostel 1632, wat gewoon een hotel is, voor 30 euro inclusief simpel ontbijt geslapen. Dit ligt in een wat betere buurt waar je 's avonds ook kunt eten en stappen in een straal van 200-300 meter. Ideaal dus!

Heel veel plezier daar!

groetjes Vors

Hoi
Wij hebben ook gezeten in Malate (Bianca’s garden hotel). Klopt, betaalbaar (ong 30 e totaal per nacht voor een kamer voor 2p), stille tuin en het gevoel even weg te zijn uit de drukke stad terwijl je er nog midden in zit! En het personeel is erg aardig (John V). De overkant van de straat ziet er inderdaad heel erg Manilla uit maar is wel te doen. Je kunt lopend naar Rizal Park (ong 20 min normaal lopen)en daarna naar Intramuros. Wij vonden Chinatown (Binondo) aan de andere kant van de rivier niet interessant (Bangkok beter). Mall of Asia had veel luxe goederen (horloges, brillen ed) en niet echt goedkoper dan NL. Er is ook een ander shopping centre met meer normale, goedkopere kleding maar ben naam kwijt (vraag John V).
Groet JDH

heb je soms ook een adres James ? Ik vertrek op 29 september …

Thx

Bedankt weer. Bianca’s garden had ik inderdaad ook al gespot in de lonely planet. Lijkt me wel erg leuk, zeker om na een lange vlucht een oase van rust in de drukte te vinden. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Moeilijk he keuzes maken ;). Ik ga die hostel ook nog wel even bekijken.

Maaike

Hoi Stip,
Adres van Bianca’s Garden hotel is: 2139 M Adriatico Street, Malate, Manila. Adriatico street is 1 richting weg, taxi kan van 1 kant inrijden. Hotel zit vervolgens ergens aan de rechterkant.
Groet JDH en veel plezier.

Thx a lot James

Chinatown in Manila (Binondo) word door velen inderddaad niet zo interssant ervaren, ben je echter op zoek naar gouden sieraden dan kun je wellicht hier je slag slaan, bij de vele chinese juweliers staat niks geprijsd , dus alles hangt af van hoe goed je kan onderhandelen. Maar wel altijd stukken goedkoper dan in een Mall. Als je naar Binondo toe gaat zitten er onder de bruggen van de Pasig river vele souvenier verkopers, ook hier geld stukken goedkoper dan in de Mall. Die andere shoppingcentrum in Ermita met meer goekopere kleding is waarschijlijk de Robinson shopping center

Is het beter om vanuit België te boeken of goedkoper ter plaatse ?

Ik zou eerder hotel Copacabana aanraden. Heel mooi, betrouwbaar, aan Roxas Boulevard én betaalbaar. het ligt net naast het Héritage Hotel, wat zeven keer duurder is en niet zo heel veel beter.

sorry maar BMair rekent de kamers per persoon! Kamer met 2 personen is 2 x 49 euro = 98 euro voor een kamer! Laat u niet vangen !!!