ATRIUM hotel daar overnachten wij altijd.
Aan het hotel is er een jolybee je moet zelfs niet buiten om te eten.
Er is in het hotel ook een overdekte markt waar je intressante zaken kunt kopen. (Mobieltjes, reistassen, kleding enz.) ook internetcafé.
Taxidrivers zitten aan de overkant van de straat en werken heel goed.
wij hebben daar steeds dezelfde persoon die on overal brengt waar we willen zijn, we kennen elkaar reeds goed en hebben in hem ook het volste vertrouwen.
Die taxi mannen kunnen u ook overal naartoe brengen waar je maar wil als je begrijpt wat ik bedoel.
Hoe kom je daar?
Gewoon bij het buitenkomen uit de luchthaven vragen aan een gerigistreerde taxi om je naar daar te brengen.
Ik kan je ook het telefoonnummer doorgeven prive van onze contactpersoon daar als je dat wil.
Echt dan ben je helemaal save.
Het zou de eerste taxidriver niet zijn die zijn witte neuzen bedot aldaar.
Een rondreis op de Filippijnen kan reeds voor 60 € per persoon. Hier is afhaling en terugbrenging luchthaven, vervoer met chauffeur en wagen + hotel, 3 maaltijden inbegrepen in middelclass hotels, vanaf de derde persoon is er een reductie van 20 €. Op vele plaatsen zijn hier ook de inkomgelden begrepen.
Wij gaan reeds sedert 1990 regelmatig naar de Filippijnen en werken met dezelfde mensen. Voor je geld verblijf je in Laguna, de mooiste provincie en zijn er bezoeken aan IRRI, MANILA, TAGAYTAY, SAN JUAN etc… Ook
Baguio en Bicol zijn mogelijk. Eigenlijk is alles bespreekbaar met de chauffeur en gids. Zijzorgen gegarandeerd voor een leuke tijd en spreken Engels, maar ook Frans, Duits, Nederlands, Bicol, Tagalog en een beetje Spaans zijn mogelijk.
Vertrouwen is heel belangrijk bij een reis naar de Filippijnen. Enkel onze boottocht en paardrijden naar de vulkaan in Tagaytay en ons bezoek aan “HIDDEN VALLEY” hebben een kleine meerprijs gekost. Wij gingen ook Islandhopping naar Palawan, hiervoor betaalden wij enkel het vliegtuig heen en terug, dit was zo’n 100 € p/p.
Veel mogelijkheden dus, indien gewenst breng ik jullie in contact met de personen ter plaatse die héél betrouwbaar zijn.:vak02:
Voor enkele nachten na aankomst heb ik voor Bayview Park Hotel gekozen, uitstekend bevallen. Alvorens Manila te verlaten en een volgens bezoek aan de Filipijnen indezelfde straat “Miramar” uitstkende hotels, ik heb geen enkel hinder ondervonden. 's nachtsa genoeg door de straten gelopen. Overigens is er op loopafstand een prachtig park. Nabij Oceanpark.
Ik zou graag willen weten of het veilig is om als (jonge) vrouw alleen te gaan backpacken in de Filipijnen? En dan met name in Palawan en in de omgeving van Cebu? Dan nog de vraag voor een goedkoop budget hotel in de buurt van Manilla. Het liefst een plaatsje in de buurt van Manilla. Ik wil heel graag na aankomst daar opgehaald worden en middels een transfer naar een hotel gebracht worden. Ik heb geen zin omdat dat ter plekke nog helemaal uit te gaan zoeken na zo’n lange vermoeiende reis. Heb jij enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Dit is mijn eerste backpacktrip, dus ik heb zelf geen ervaring…
Ik zit nog te twijfelen of ik vlieg op Manilla of Cebu. Tips zijn welkom. Mocht Cebu een beter alternatief zijn, heb je dan ook enig idee voor een goedkoop budget hotel in Cebu of in de buurt van Cebu?
Alvast bedankt!
Groet Heidi
Palawan en het eiland Cebu zijn zeker veilig om als jonge vrouw alleen te gaan backpacken. Grote steden zoals metro-manila en metro-cebu vind ik dan weer minder veilig en daar zou ik snachts niet over straat gaan alleen. Neem de volgende veiligheidsmaatregelen in acht neem nooit een drankje van een onbekende aan ,er kan een slaapmiddel in zitten, en je word dan wakker zonder paspoort , geld en creditcards, draag geen gouden opzichtige sieraden, en als je heel opzichtig een grote stapel bankbiljetten uit je tas haalt waar iedereen op staat te kijken, zal het niet lang duren voor je beroofd word. Als je dit soort dingen in de gaten houd kan je weinig gebeuren. Wat sommigen ook doen die niet alleen willen backpacken dat men zich aansluit bij andere backpacker die als je in een backpackershotel in manila verblijft wel kan ontmoeten. In Manila zijn diverse goedkope backpackershotels. Een die kort bij het vliegveld is is de Townhousehotel Manila Room Rates - Every Room is Unique . het is hier naar nederlandse maatstaven allemaal niet zo schoon, en het ziet er wat rommelig uit, maar je kan hier leuke andere mensen die ook gaan backpacken ontmoeten, en ze hebben ook een auto om mensen van het vliegveld op te pikken. Vrijwel alle goedkope budgethotels liggen in de wijken Ermita en Malate. Andere budgethotels zijn : Malatepension, vanaf 350 peso voor overnachting, www.mpensionne.com.ph mabinipension,680 peso http://mabinipension.com Lemurian 500peso www.lemuriainn.com chill-out guesthouse 250 peso voor slaapzaal,900 voor een kamer www.manila-guesthouse.com andere is friendly guesthouse 500 peso www.friendlysguesthouse.com Niet alle budgethotels hebben een pickup service op het vliegveld, maar je kan ook simpelweg een taxi nemen vanaf het vliegveld naar je gekozen hotel. Taxis zijn naar nederlandse begrippen spotgoedkoop.
Wanneer reis je naar de Filippijnen ? Vanuit Manilla kan je verder naar Cebu via de Domestic Airport, maar ik zou toch 2 overnachtingen in Manilla regelen vooraleer door te reizen om zeker te zijn van je vlucht op Cebu.
Er zijn leuke en goedkope propere hotteletjes buiten Manilla in Santa Rosa of binnen Manilla je opteren voor een goedkoop hotelletje nabij de luchthaven. Palawan zelf is veilig gedurende de dag. Als meisje alleen zou ik wel zorgen om tegen de inval van de duisternis onderdak te zoeken of met betrouwbaar gezelschap rondte trekken.
Voor Palawan zelf boek je best niets op voorhand. Bij aankomst op de luchthaven van Palawan staan een paar hoteleigenaars aan de luchthaven klaar om je logies te verschaffen. Je kan daar zeker afspreken. Zij zorgen ook voor de transfert en velen regelen zelfs vervoer naar bezienswaardigheden al kan je dat ook goedkoper doen door gebruik te maken van het openbaar vervoer (jeepney)
Dag Yvan,
Dank voor je reactie. Het plan is om in oktober naar Vietnam te gaan en dan eind oktober de vlucht naar Manilla te nemen. Ik zal dan de maand november in de Filipijnen door gaan brengen.
Waarom zou je ervoor kiezen om twee dagen in Manilla te blijven? Als ik de diverse forums lees, is Manilla niet echt the place to be. Ik zat zelf meer te denken aan 1 overnachting om bij te komen en dan direct verder te reizen.
Hoe goed ken jij de Filipijnen?
Groet Heidi
Manila is zeker niet de aangenaamste stad ter wereld om te verblijven,en dat is ook niet verwonderlijk als je zo veel miljoenen mensen dicht op elkaar leven. Manila heeft officieel zo 10 miljoen inwoners ,maar in werkelijkheid wel het dubbele. Dus dat betekend gigantische verkeerschaos, enorme krottenwijken, veel bedelaars op straat, straatprostitutie, daklozen die s,avonds voor je hotel hun kartonnetje op de stoep leggen en daar de nacht doorbrengen. Maar Manila heeeft ook wel beperkt aantal leuke dingen. 1 of 2 dagen zijn zo gevuld. Heidi ik weet niet of je van winkelen houd, maar Manila is een waar http://www.smmallofasia.com/moa/index.php?p=1097 shoppersparadijs. De Mall of Asia behoord tot de grootste winkelcentrums ter wereld, en kleding en dergelijk en schoen kun je voor lage prijzen hier kopen. Een niiew ding is het oceanpark, ik ben er nog niet geweest dus kan er verder niks over zeggen www.manilaoceanpark.com direct achter het oceaNPARK ligt het Rizalpark, ook wel Lunetapark http://lunetapark.blogspot.com/ genoemd, leuk is hier de Chinesegarden. Casa Manila in the heart of Intramuros
Gelijk naast LUNETA ligt INTRAMUROS, wat letterlijk , binen de muren, betekend de oude binnestad van Manila uit de spaanse koloniale tijd. Mits je van cultuur en historie houd zijn leuk om hier te zien de oude stadsmuur en stadspoorten van Manila, Fort Santiago, Casa Manila, Manilacathedral, San Augustichurch. Je kan ook door een gids een rondleiding krijgen door Intramuros Walk This Way: MY MANILA ITINERARY..
Ik reis sedert 20 jaar geregeld naar de archipel en heb er ook een huis. In Manilla zijn zeker dingen te zien, Manilla Bay, Roxas Boulevard, The Japanese Garden, Lunetta, Ford Santiago, Intramuros…
Je moet de stad wel bezoeken met iemand die zijn weg weet. Indien interesse kan ik je wel een contactpersoon bezorgen. Mits enkele Euro’s zal hij je gaarg rondleiden op een veilige manier. Eén tip, doe het met de jeepney’s want taxichauffeurs zijn niet bepaald te vertrouwen. Zij vragen vaak een veelvoud van de reguliere prijs.