Manila hotel

heeft er iemand ervaring met het Manila hotel in Manila. Kan over dit hotel niets vinden op www.vakantiereiswijzer.nl. Normaal gesproken is deze site een goed hulpmiddel om een hotel uit te zoeken.

Hoi, Samba heb helaas geen ervaring met Manilahotel,is mij net effe te duur en te chique, ik hou het liever bij een een voudig hotelletje van 600 peso =10 euro. Maar volgens mij zit je daar prima in het Manilahotel, behoord in ieder geval tot een van de tophotels hier in de stad, en tevens ook het oudste hotel hier,ik dacht zoiets van rond 1860, het oude gedeelte is zeer smaakvol gerestaureerd. Niewe gedeelte vind ik vanaf buitenaf gezien een vierkante blokkendoos, maar zal binnen ook best mooi zijn. Hotel is gelegen aan Roxasboulevard die vlak langs Manilabay loopt,tevens ligt het hotel vlak bij het 100 hectare grote Lunetapark,en ook vlak bij de oude binnenstad van Manila, Intramuros. Goeie keuze lijkt mij. Ik zit zelf al 4 weken op het mooie eiland Palawan,prachtig mooi weer, alleen wel een staartje van die typhoon meegekregen,gelukkig geen harde wind hier ,maar wel 3dagen regen gehad ,is nu weer over ,en tis weer even mooi weer als voorheen. Prettige vakantie toegewenst.

Hoi, Korikong,
Gelukkig heeft het hotel een goede ligging. Dit wordt ons eerste bezoek aan de Flippijnen. We zijn het al jaren van plan. Mocht het land ons goed bevallen kunnen we in de komende jaren enkele eilanden gaan bezoeken.

Dat het Manilahotel geen vermelding heeft op de site van vakantiereiswijzer.nl komt denk ik omdat het hotel voor de gemiddelde tourist te duur is. Terwijl zakenmensen die niet op een paar euro meer of minder hoeven te kijken liever in een hotel in de zakenwijk Makatie verblijven. Manila hotel ligtook vlak bij de touristen wijken Ermita en Malate.

Als je dit hotel rechtstreeks boekt, dus bij het hotel zelf zal het waarschijnlijk erg duur zijn. Via BM-AIR valt de prijs mee. In vergelijking met de andere hotels die hun aanbieden ligt de prijs niet zo veel hoger.

Zag op de website van het Manila hotel www.manila-hotel.com.ph dat ze momenteel een promotie aktie hebben ,met aanbiedingen van 130 US dollar voor een kamer. Dat is op de Filippijnen overigens wel een maandsalaris. Normaal beginnen de prijzen zo bij de 300 US dollar voor een kamer, tot meer dan 1000 US dollar voor een kamer. Op de site kun je een goede indruk krijgen hoe sjiek het hotel is. O ja 1 bezienswaardigheid vlak bij het hotel was ik nog vergeten te noemen , het pas geopende oceanpark, www.manilaoceanpark.com Het is een giganitisch zeeaquarium met glazen tunnel er onder waar je door kan lopen, net zoiets als in diergaarde Blijdorp in Rotterdam, maar dan veel groter. Hoor van diverse mensen dat het erg mooi is ,maar ik ben er zelf nog niet geweest ,dus kan niet uit ervaring spreken. Het oceanpark ligt op 5 minuten lopen van Manila hotel.

Korikong,

Ik heb het hotel gevonden, ziet er inderdaad sjiek uit. Voor de promotie kom ik niet meer in aanmerking omdat ik al geboekt heb. Als ik dit hotel zou annuleren moet ik de boekingskosten betalen en kom ik op ongeveer hetzelfde uit. Wij betalen nu 46 euro p.p. Is wel duur, maar we werken er beiden een heel jaar voor. Het oceanpark gaan we zeker bezoeken. Ik geniet altijd van de onderwaterwereld. Jammer dat ik niet kan duiken. Wie weet leer ik het ooit nog.

kom er zojuist vandaan.

chique hotel met een strijkje in de lobby.
Goed restaurant- niet eens zo heel duur.
hotel is wel een beetje vergane glorie.
vooral aan de achterkant bij het zwembad is het allemaal een beetje shabby.
desondanks een leuke ervaring.
detectiepoorten bij de ingang en je bagage wordt gescand.
trouwens jammer om alleen Manilla te bezoeken. het is erg eenvoudig en goedkoop om naar de prachtige eilandjes te vliegen. pas trouwens op met de ferries… vliegen is veiliger
wanneer je via cocobeach (= resort wat aan dit hotel verwant is) betaal je ong. 80 euro per kamer

veel plezier, en neem een koffer vol 2e hands zomerkleding -of schoenen mee voor de duizenden kinderen die op straat zwerven.

Monique, gelukkig is het hotel jou bevallen. We kijken er al naar uit, maar ja duurt nog tot januari. We doen trouwens niet aleen Manilla, na Manilla hebben we een rondreisje door Luzon met o.a. de rijstterassen. Daarna gaan we nog door naar Thailand. Bevalt het ons goed op de Filippijnen kunnen we altijd volgend jaar terug komen en een ander gedeelte bekijken.

Ik weet niet of je al een vlucht geboekt hebt naar thailand, maar met cebu pacific kun je goedkoop van manilla naar BKK vliegen(eenvoudig via internet te boeken).

Bedankt voor de info, maar we hebben alles al geboekt. We zijn er helemaal klaar voor. Nu aleen nog wachten tot januari.