Ik krijg nogal eens een mailtje van mensen die klagen over de prijzen van hotels in Manila. En over het gebrek van goedkope pesionnetjes of hostels. Is er geen mogelijkheid om niet al te duur te overnachten in manila? Awel er zijn mogelijkheden genoeg om zeg voor 10 tot 15 euro te overnachten. het probleem is dat de meeste mensen de budget onderkomens niet weten te vinden, immers de meeste hebben geen website, en komen ook niet in reisgidsen voor. Hierbij dan een overzicht van budgetaccomodaties http://www.cocorepublic.net/2009/07/philippine-pension-houses.html in Manila
budget in Manila ? Vroeger Sikatt inn, maar die is er niet meer
Ik heb eigenlijk maar 1 tip en dat is City State Tower die kost voor een standaard kamer 2350 peso en dat is een ok prijs want de kamer is voortreffelijk.
Na een lange vliegreis twijfel ik niet en ga daar overnachten, prachtig hotel en ze hebben ook een website op internet.
http://www.citystatetowerhotel.com.ph/accommodations.html
Bovendien is er beneden in de lobby het boekingskantoor voor een gecombineerde bus boot trip naar Puerto Galera. Supermakkelijk voor iedereen die het allemaal niet weet.
Groet, Foots :wereld:
Ik zag zojuist dat de link in mijn eerste posting van dit topic niet meer werkt , vandaar deze nieuwe link Backpackers accommodation in Manila | Ivan About Town
Hardstikke handige links allemaal.
Welk ook wel handig is en ik vaker gebruik www.agoda.nl
Tja, dit lijkt me nu niet echt budget voor de meeste backpackers…
Dis wel een echte budget accomodatie, slapen op dormitory vanaf 450pesos
Townhouse Hotel in Paranaque, manila, een echte backpackersplace, kamers vanaf 300 peso= 5 euro
Ikzelf ben van het type dat het geld liever aan andere zaken uitgeeft, dan aan luxe hotel accomodatie, maar de kamer moet liefst wel aan een paar minimum-eisen voldoen. Ik weet tot nog toe 2 hotels in Manila die aan die voorwaarden voldoen;
- Manila Manor Hotel, 1 bed voor 2 personen, airco, TV, voldoende grote badkamer met warm water, lift, internet op de kamer. Prijs maart 2013: 1302 php/nacht incl. een bescheiden ontbijt. Hier kun je ook met creditcard betalen.
Adres: 1660 Jorge Bocobo str. Malate. Dit is ca. 1 km ten zuiden van Rizal park, ca. 500 mtr. van Roxas Boulevard op een paar minuten wandelen van Robinson’s Place Ermita. - “Manila International Youth Hostel”, 2 aparte bedden, airco werkt alleen 's nachts, Fan, TV, voldoende grote badkamer met warm water, één trap omhoog lopen, internet in de lobby. Prijs maart 2013: 1000 php/nacht. Je kunt ook in de dormatory (slaapzaal, mannen en vrouwen apart) voor 270 php/nacht. Handdoeken kun je huren voor 10 php/stuk.
Adres: Tomas Claudio str. Baclaran Paranaque City 1700. Dit is ca. 100 mtr. van Roxas Boulevard vlakbij het vliegveld.
(dit is een rustige plek en waarom ze deze naam gebruiken is me niet duidelijk, maar het heeft niets met jeugd te maken)
Happy Cooconut Hostel, in de wijk paranaque, dus ook vlak bij de airport.