Leuk hotel in Manilla??

Hallo Allemaal,

Heb al heel wat info gevonden op dit leuke forum!
Nu hebben wij net een ticket geboekt voor 3 weken naar de filippijnen en ben ik aan het bekijken hoe en wat :confused:
Heeft iemand leuke tips voor een leuk hotel in Manilla, het is maar voor 1 nachtje daarna vliegen we door naar Busuanga, waar we op Coron een
mooi resort gaan zoeken, tips zijn altijd welkom…

groetjes Marleen

Marleen, googel eens even naar hotels islas filipinas ?? als het een hotelketen mag zijn, surf eens naar accorhotels - die bieden vaak héél goede prijzen als je via hen boekt. werken samen met andere ketens ook. een prijsaanvraag kost je niets - per mail.
Heb je in de buurt geen hotel van de plaza-keten? wip er even binnen - vaak regelen ze dat vanuit onze koele landen- gratis en voor niets. Doe dat zelf regelmatig en telkens goed mee geweest. Betaling is tevens meestal ter plaatse en je kan tot één dag voordien gratis annuleren. veel suc6 en fijne reis- staat ook nog op mijn programma. Heb getracht een neef van me te bellen die elk jaar meermaals naar de flippijnen gaat (heeft twee kids die er met een gehuwd zijn en hier wonen-) doch die geeft niet thuis. zit misschien daar.

marleen als het alleen maar is om te overnachten zou ik zeker een hotel kiezen dat in de buurt van het vliegveld ligt, want het verkeer in Manila is een grote chaos en soms lijkt het wel of het altijd spitsuur is hier. Ik heb er twee geselcteerd in de buurt van het vliegveld de eerste is een luxe hotel Nichols Airport hotel en kost ongeveer 50 US dollar voor een kamer,voor het geval je low budged reist en je aan een bed en een douche genoeg hebt zou ik je Townhouse hotel aanbevelen, zeer basic met prijzen vanaf 500 peso (9 euro voor een kamer) adressen e.d. van beide hotels zijn wel op google te vinden. Leuk dat jullie naar Busuanga komen ,ik woon zelf op het eiland onder Busuanga,Palawan, in het dorp Caramay ,tussen Puerto Princesa en Roxas, maar ik ben zelf nog niet in Busuanga eiland geweest ,dus kan je geen resort aanbevelen daar Wens jullie een prettige reis

Bedankt voor de goede tips, ga zeker even zoeken via google.
Normaal gaan we altijd buget ,maar we willen deze reis wat meer luxe…
Gelukkig heb ik gelezen dat de filpijnen niet al te duur zijn :slight_smile:
groetjes Marleen

thx, Marleen- heb daarstraks nog ff gekeken bij de ‘fletcher-groep’. zijn wel luxehotels in manilla - twee om precies te zijn. surfen naar www.fletcher.com - (denk ik, want ik krijg die automatisch door)- maakt deel uit van de novotel-keten. bedragen staan wél in Ph. munteenheid- heb niet berekend.
Nog een tip: als je niets reserveert, neem een taksi bij aankomst en beloof die man een goeie fooi als die je naar een goed en niet te duur hotel kan brengen- meestal hebben ze daar ook een kleinigheid -net als hier- heb dat in mexico gedaan en was héél goede prijs. voor lukse hotel. nadien als die chauffeur vertrokken was - nog over de prijs gediscuteerd en er nog 1/4 afgekregen. Nadien gevraagd: als ik drie dagen blijf - ging er nog eens de helft af… fijne trip!!! en laat eens iets horen hoe het was- wil der ook absoluut eens naartoe- volgens die neef van me moet dat daar prachtig zijn.

Is het beter om vanuit België te reserveren en te betalen of daar ter plaatse ?

Thanks