Tickets Thai Bangkok-Manilla

We willen van Bangkok naar Manilla vliegen met Thai. Op de site van Thai worden de tickets aangeboden voor rond de € 300. Kunnen wij vanuit nederland gewoon een e-ticket boeken, en wordt deze dan gewoon naar je toe gemaild? Als je een gewoon ticket boekt, moet je deze namelijk binnen 3 dagen in Bangkok ophalen. Dit hadden we namenlijk vorig jaar met een vlucht vanaf bangkok naar vietnam.

Ik durf niet te zeggen of het een e-ticket wordt voor dit traject. Voor de meeste trajecten kan er inmiddels al een e-ticket worden uitgegeven, maar helaas is dit nog niet voor alle vluchten mogelijk. Anders zou ik Thai Airways in Amsterdam ff bellen om dit na te vragen.
Maar is Philippine Airlines niet goedkoper dan Thai ?

Dave,

Het klopt inderdaad dat Philippine Airlines een stuk goedkoper is. Maar deze vlucht komt voor ons zeer slecht uit. We willen na onze vlucht vanaf Nederland direct door naar Manilla. Bij Philippine Airlines zit hier ca 7 uur tussen. En Thai sluit keurig op de vlucht vanaf Amsterdam aan. Ik heb al telefonisch contact gehad met Thai in Amsterdam. Zij konden mij hierover geen antwoord geven. Ik kreeg het advies om de voorwaarden op de site van Thai goed door te lezen. Heb ik gedaan, maar voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Hier staat dat een e-ticket van Bangkok naar Manilla als optie kan. Ik dacht misschien heeft iemand ervaring met deze vluchten. En dus ook via internet geboekt.

Vaak heeft Cebu-Pacificairlines de goedkoopste tickets van Bangkok naar Manila, kijk maar even op de site voor prijzen en of je vlucht vanuit Nederland een goeie aansluiting heeft www.cebupacificair.com

Ik heb het nagekeken de vluchten met Cebu-Pacificairlines zijn inderdaad spotgoedkoop. De vliegtijden zijn echter heel slecht nl. om 01.10 in de nacht. Wij komen aan op Bangkok om 05.15 met Eva.

Hoi Samba,

Ik heb net ook ff gekeken op de website van Thai Airways en zie achter de vlucht idd een e staan van e-ticket option. Ik denk dat ze hiermee gewoon bedoelen dat het voor deze vlucht mogelijk is om een e-ticket uit te geven.

Als je verder gaat met boeken, krijg je in het boekingsproces vervolgens de keus hoe je je ticket wilt hebben:

Ticket delivery information

• = mandatory fields
    [ul]
    [li] E-ticket (credit card is required).[/li](The credit card owner must also travel and present this credit card at the airport check-in.) <LI class=modInfo>* ID document will be used as identification at check-in.
    [li] Contact to issue ticket at THAI ticket office in the country where the journey commences within 72 hours. [/ul][/li]Zo te zien kunnen ze dus gewoon een e-ticket uitgeven op deze route…

Dave,

Bedankt voor de info. Ik ga het gewoon proberen.

Samba ,als je toch niet van plan bent om enige dagen in Bangkok te blijven waarom koop je dan geen rechtstreekse vlucht Amsterdam-Manila met KLM ? deze vliegt snel, ongeveer 12 uur, en een retour vanaf 800 euro verkrijgbaar.

Korikong,

Na Manilla en een rondreis door de filipijnen komen we terug naar Thailand, daar verblijven we dan ook nog drie weken. Dus onze terugreis naar Nederland vertrekt vanaf Bangkok.

Okay, Samba het is me duidelijk, leuk trouwens iemand op wereldwijzer te treffen die naar Filippijnen gaat, want het valt me op dat het land door de meeste aziegangers toch gemeden word. Ik vind dat het land sterk ondergewaardeerd word, maar dat heeft waarschijlijk te maken met de onbekendheid bij velen en de slechte reputatie van het land, ben er aantal malen geweest,nooit iets vervelends meegemaakt. Waar ga je allemaal heen?

Korikong,
Wij willen eigenlijk al jaren naar de Filippijnen, maar konden eigenlijk nooit een reis vinden op internet of de reisgidsen. Nu een reis gevonden bij BM-air, ken ik niet maar we zien wel wat het wordt. We willen eerst enkele dagen op Manilla blijven en dan een rondreis door Luzon, met o.a. de banaue rijstterrassen. Na afloop van de rondreis weer enkele dagen Manilla met excursies van daaruit. Mocht het ons bevallen kunnen we volgend jaar een ander gedeelte pakken.

Filippijnen trekt mij ook heel erg…hoop het land binnen een paar jaar toch ook eens voor het eerst te bezoeken…
Misschien zou je ook eens kunnen kijken of een zogenaamd open jaw ticket met KLM niet voordeliger is…heen AMS-MNL en terug BKK-AMS. Hoef je er alleen nog maar een enkele reis MNL-BKK bij te kopen…

Hoi Dave,

Via K.L.M. heb ik ook bekeken dit komt op rond de 1000 euro. Maar met Eva air heb ik ook nog miles voor een upgrade, die miles verlopen dit jaar. Die wou ik eigenlijk ook niet laten verlopen. We hebben dus eigenlijk een luxe probleem.

Klopt , Samba de Filippijnen kom je vrijwel niet tegen in reisgidsen, volgens mij is naast BMair,Fox de enige die reizen daarheen aanbied. Wil je de mooiste plekjes zien moet je het land eigenlijk op eigen houtje bereizen, en dat is goed te doen. Cebu-pacificairlines vliegt vrijwel dagelijks vanaf Manila naar alle vershcillende eilanden van deze archipel, en voor spotgoedkope tarieven. Voor backpackers kan het nog goedkoper want alle eilanden hebben een Ferry verbinding, doe ik zelf ook altijd,want ik vind het prettig op de bonnefooi te reizen.Het land is gelukkig nog niet ontdekt door het massatourisme, maar ook backpackers kom je sporadisch tegen. Onvergetelijke ervaring is het zwemmen met de walvishaaien www.ecotourismdonsol.com Mijn favarite eilanden zijn Bohol en Palawan www.taophilippines.com . Goede reis toegewenst!

Korikong bedankt voor de tips. We gaan pas over elf maanden weg. Ik ben er altijd rijkelijk vroeg bij. Dus ik heb nog alle tijd om van alles uit te zoeken. Met walvishaaien zwemmen lijkt ons ook geweldig. Heb je trouwens nog algemene tips, en tips voor bezienswaardigheden in Manilla? Alle tips zijn welkom!

Sorry ik zag dat die link naar wasvishaaien niet werkt, de juiste is www.ecotourdonsol.com en ook op de site www.sorsogontourism.com vind je info .Is heel bijzonder met deze beesten van 10 meter lang te zwemmen,zijn trouwens ongevaarlijk voor mensen,ze eten alleen plankton. Persoonlijk vind ik in Manila alleen de oude binnenstad Intramuros interessant,de oude stadsmuren en stadspoorten zijn goed bewaard gebleven, Ook het Nabijgelegen Rizalpark en Fort Santiago zijn een bezoekje waard

Ik zou ook eens kijken naar Air Asia. Die vliegt dacht ik ook van Bangkok naar Manila (wel Clark wat er 1,5 uur met de bus vandaan ligt maar spotgoedkoop). Vaak ook meerdere vluchten per dag.
www.airasia.com

300 euro zeg met Thai, dat is echt wel duur :wink: ik zou het niet erg vinden als ik een paar uur zou moeten wachten als dat flink wat euro’s scheelt.

Trouwens erg leuk te lezen dat er Filippijnen enthousiastelingen zijn. Ben er zelf ook geweest afgelopen jaar tijdens m’n Azie rondreis van een jaar. Fantastisch land. Ook een van de mooiste stranden en eilandparadijsjes die ik ooit in m’n leven heb gezien. En ik kan je garanderen, dat zijn er inmiddels nogal wat :wink: Dus dat zegt wat over de schoonheid van het land. De mensen zijn ook geweldig vriendelijk en spreken veelal overal Engels wat erg handig is.
Het heeft een bepaalde charme, toch heel anders dan de rest van ZO-Azie, denk door de Spaanse en Portugese historie die er overduidelijk aanwezig is. Had vaak toch een beetje een Zuid Amerika gevoel daar en dat is uniek in Azie.

Ik ga zeker snel nog eens terug als ik de kans krijg.

Rolando,

Ik heb het opgezocht maar air asia vliegt niet van Bangkok naar Manilla.
Dit zal waarschijnlijkwel kunnen via allerlei omwegen. We gaan gewoon voor Thai. We betalen liever iets meer dan via allerlei omwegen, Manilla te bereiken. We hebben wel vakantie en heb dus geen zin om veel extra te reizen en overal lang te wachten.
Hopenlijk raken wij ook zo enthousiast over de filippijnen zodat we mischien volgend jaar een paar eilanden aan kunnen doen.

je hebt gelijk, had ik niet gezien. dacht dat AirAsia ook van Bangkok naar Manila vliegt maar das vanaf andere steden in Azie. Ieder z’n voorkeur vwb het geld en wachten of niet :wink:

Als ik je een eerlijke tip mag geven. besteed niet teveel tijd in/aan Manila. Ik vond het, en vele reizigers die ik daar en in algemeen in Azie sprak over Filippijnen, geen mooie/leuke stad. De minste stad van alle metropolen in ZO-Azie die ik bezocht heb tijdens mijn jaar in ZO-Azie (en dat zijn ze allemaal ;-)) Samen met Jakarta want die verdiend een 2e plaats. Probeer vantevoren je vlucht te boeken als je door wil vliegen naar andere delen van het land zoals bijv. Palawan of andere minder goed bereikbare gebieden. Anders zit je daar misschien paar dagen extra vast en dat is echt zonde (zoals ik dus meemaakte…) Asian Spirit en SEAIR vliegen richting Palawan en Busuanga vanuit Manila. Met turboprops :wink:

Ik ben zelf naar Palawan en Busuanga eiland (vlak boven Palawan) geweest en Cebu en Negros. Vanaf Negros nog naar het mini duikparadijsje Apo Island. In al die plaatsen geweldige vriendelijkheid van de lokale bevolking mogen ervaren en overweldigende natuur.
nou, succes met plannen zal ik maar zeggen! :wink:

Rolando,

We hebben 4 volle dagen in Manila. Hopenlijk is dit niet te lang!!! we horen veel negatieve berichten over de stad Manila. Tijdens die 4 dagen, willen we nog wel diverse tripjes doen vanaf manila, dus het zal best wel goed komen. Wat betreft de vluchten om die vooraf te boeken, heb je helemaal gelijk in. Zelf zijn we al meerdere malen mensen tegen gekomen die moesten wachten op een geschikte vlucht. Zij waren al enkele dagen bezig om een vlucht te krijgen, en de overnachtingen tijdens die dagen waren ook voor de hoofdprijs. Ja soms is goedkoop, duurkoop.
De eilanden van de Filippijnen zullen we dit jaar niet bereiken. We willen vanaf Manila naar Luzon met een rondreis, daarna naar Thailand. Mocht de Filippijnen ons goed bevallen kunnen we altijd nog voor langere tijd terugkomen.