Goedkope combinaties

Beste lezers,
Regelmatig vragen klanten me hulp om de goedkoopste manier om van Belgie of Nederland naar de Filippijnen te reizen.
En bijna steeds kom ik op hetzelfde resultaat. De goedkoopste wijze is een combinatie van 2 tickets. 1 Round trip ticket naar Hongkong (verschillende mogelijkheden via www.cheaptickets.nl). En vervolgens via de website van www.cebupacificair.com reserveer je je roundtrip ticket van Hongkong naar Cebu of Manila.
Heb dit juist gedaan voor een vriend van mij, en mijn resultaat was liefst 300 Euro goedkoper dan zijn goedkoopste oplossing. Met wat geluk vlieg je voor 600 Euro round trip van B of NL naar Cebu of Manila.
Tis maar dat je het weet.
Mochten er lezers zijn die nog andere goedkope combinaties kennen, laat maar horen.
Groetjes.
Marc

inderdaad, ik heb tickets voor AMS-HKG en KUL-AMS voor Juli tot September voor 600euro! moet aleen nog in Cebu of Manila zien te komen… ik weet niet hoeveel me dat gaat kosten

Dit is inderdaad de manier om voordelig in filippijnen te komen,het kan ook via bangkok. mahanair heeft momenteel een aanbieding tot 15 december van retourtickets voor de prijs van 399 euro www.mahanair.nl Vertrek is vanaf Dusseldorf en wel met een tussenstop in Teheran. Vanaf Bangkok is het dan weer mogelijk met cebupacific naar manila te vliegen. Vanuit Europa een ticket bij cebupacific boeken is toch vaak problematisch, op veel forums kom je toch steeds weer tegen dat cebupacific geen betalingen met creditards van buiten de filippijnen accepteerd. Dit vanwege fraudes in het verleden.

Met Cebu Pacific naar Manila (retour) kost 150 Euro. Belastingen inbegrepen. Als je het niet kan reserveren met je kredietkaart, geef dan maar een seintje. Meer dan bereid om te helpen. Groetjes.
Marc

Soms zijn er inderdaad problemen. Onlangs boekte een Nederlandse klant een binnenlandse vlucht via mijn PC. Zijn mastercard werd niet aanvaard. Met zijn Visakaart lukte het wel.
Maar als er lezers zijn die problemen hebben met online booking via Cebu Pacific, kunnen die me steeds een seintje geven. Ik doe dit regelmatig voor klanten.

Het komt inderdaad vaker voor dat mijn creditcard is gewijgerd, oa bij air asia en Fly Viva Macau, heb de tickets gewoon cash betaald op het kantoor, maar het blijft wel vervelend en je betaalt toch meer omdat je vaak dan last-minute boekt.
Is PacificAir ook de beste verbinding met KL? Laat zeggen vanuit Cebu
En is er ook een mogelijkheid om met een ferry naar (Maleis) Borneo te varen? ik heb gelezen dat die er wel was?

P.S. InCamiguin, bedankt voor je aanbod… ik zal het laten weten als ik ga boeken of mijn Card het doet.

Wel volgens de routemap van Cebupacific is er geen rechtstreekse vlucht Cebu naar Kuala Lumpur, wel is er een vanaf Manila. Ook airasia vliegt vanaf Filippijnen naar KL, maar dan moet je in Clark instappen (80 kilometer boven Manila) Jaxon er is inderdaad nog steeds een ferry naar maleis Borneo, de weesamexpress, deze vaart vanaf het Filippijnse Zamboangacity naar de stad Sandakan op Borneo, met een tussenstop in Jolo en Bongao Deze 2 eilanden zijn schitterdend mooi, maar helaas onveilig voor toeristen.http://www.zimnet.com/weesam/php/rates.php Ticket kost 2600 peso, en tijden van vertrek staan op de site. In 2008 werd met veel tamtam de vliegverbinding tussen Palawan (Puerto Princesa en Borneo (Kota Kinabalu) door Sea air gestart http://www.lakbaypilipinas.com/blog/2008/11/28/southeast-asian-airlines-opens-puerto-princesa-kota-kinabalu-flight-today/ Maar bij gebrek aan passagiers is deze lijn een vroege dood gestorven, heel jammer. Zodat de weesam ferry nu de enige verbinding is.

Jaxon ik kreeg zojuist te horen dat de Filippijnse budget vliegmaatschappij Zestair, sinds kort 2 keer per week vliegt van Zamboanga city naar Sandakan. www.zestair.com.ph Het is wel aan te bevelen om deze route te vliegen en niet per ferry naar Borneo te gaan, gezien toch de politiek onstabiele situatie in dit gebied, waar Abu Sayaf aktief is

Ik ben ook aangesloten bij Zestair, waarbij zij hun promoties doorsturen per SMS. Ik zal deze updates hier posten. Zo vliegen zij ook naar Korea, sinds kort. Deze maatschappij is zeer actief met nieuwe routes. En zeer goedkope prijzen. Zal eens aan tafel gaan zitten om ze in Camiguin te krijgen :slight_smile:

Bedankt voor de combinatie met Mahanair. Heb juist een klant geboekt : Dusseldorf/Bangkok/Dusseldorf + Bangkok/Manila/Bangkok voor 600 Euro, all inclusive…En dit in hoogseizoen met terugreis op 28 december. Schitterend !!

Bedankt voor de informatie over de ferry, is het echt heel gevaarlijk? Of is het net zo gevaarlijk als de grens van Maleisie met Thailand waar ze wel met machinegeweren in de trein zit maar meer ook niet? Het lijkt me namelijk wel tof om die trip te maken naar Borneo, om vervolgens door te gaan naar Kota Kinabalu. Daarentegen is vliegen inderdaad ook mogelijk.
Maar geen verbinding tussen Palawan en Borneo dus? geografisch gezien wel gek…

Ik ben zelf nooit met deze ferry naar Borneo mee gevaren ,dus ik kan niet uit ervaring spreken . Ik vermoed dat er niet zo veel toeristen zijn die gebruik maken van deze ferry, omdat de meeste toeristen sowiezo de stad Zamboanga en het hele gebied daarom heen mijden. Maar wellicht is er op google wel enige info te vinden betreffende de veiligheid. Zamboanga Sandakan Visa Run | Philippines Jaxon je heb helemaal gelijk dat je opmerkt dat het geografisch gezien gek is dat er geen verbinding tussen Palawan en Borneo is. In werkelijkheid is het zo, dat er officieel geen verbinding is van een geregelde veerboot of iets dergelijks. Er zijn altijd wel vissers in het zuiden van Palawan die bereid zijn tegen een fors bedrag om je naar Borneo te brengen, met een boot. Maar ik zou er niet aan beginnen, tis duur en bovendien hartstikke illigaal. Er word hier op deze route veel gesmokkeld, en ook mensen die de Filippijnen op legale wijze om wat voor redenen niet meer kunnen verlaten, maken gebruik van deze route om toch het land uit te kunnen.

Je moet er wel wat voor over hebben. Eerst met de trein of vliegtuig naar Dusseldorf, (extra tijd en geld). Een tussenlanding. Dan Bangkok (hoelang uren moet je daar wachten?) Verder naar Manilla en in mijn geval nog een vlucht van Manilla naar Davao. Een andere terminal en weer uren op een vliegveld. Ik kom dan helemaal gaar aan in Davao.

Dat met 600 euro voor een retourtje Filippijnen de bodem nog niet berijkt is , zag ik zojuist op het duitse filippijnenforum. Iemand had een retourticket gekocht voor 450 euro, vanaf frankfurt naar Manila,met 1 tussenstop in Djeddah, reisdatum in februarie 2010 met saudiarabian airlines.Zal wel niet bepaald een droomvlucht worden vrees ik, en misschien krijg je wel stewardesen in burka of iets dergelijks,maar zeg nou zelf dit is geen geld. KLM zit toch altijd nog rond de 1000 euro, afgezien dan van akties.

Voor de goedkoopste tickets op dit ogenblik raad in Benilda aan, Louisa laan Brussel, zie onderste telefoonnummer, antipodes is de firma waar zij voor werkt, maar de promos over de filipijne (en andere aziatische landen) gebeuren langs haar, zij is een filipina, haar colega is een Taise
Op haar aanraden hebben wij (Telma en ik) geboekt met de emiraten, vertrek Brussel naar Abudjabi 7 u vliegen, 3 uur tijd op wat te shoppen en terug in te loggen en vertrekken naar Manila, aankomst rond 22u30, wij hebben een ticket goed voor 1 jaar met de mogelijkheid de terugkeer te boeken naar keuze, mijn terugkomst is gewenst voor nde vergaderingen van de kust avondmarkten, de vlucht Abudjabi Manila is 8 uur, persoonlijk vind ik dit beter dan KLM
De service volgens familie van mij is exellent, idem het eten en wij mogen 30 kilo bagage per persoon meenemen
De promo die wij hebben is 1555€ voor ons beiden, bij het boeken speelt niet alleen de prijs een rol, ook de periode, wij vliegen op 11 Jan dus is het kerstperiode, 1 jaar ticket zijn de beheerkosten duurder, en de 30 kilo bagage doet natuurlijk ook een duit in het zakje
Zo dat was het, voor diegenen die vertrekken een prettige reis gewenst, alsook een Mabuay doon en ng Maligang Pasko
SUBITO

**Antipodes 02 640 23 [EMAIL=“23/026475807/info@antipodes.be”]23/026475807/info@antipodes.be
[FONT=Arial][SIZE=1][FONT=Arial][SIZE=1]BENILDA 026433296I
**[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]

Hallo Allemaal,
We mijn vriendin,ons Zoontje van 2,en een half
Willen graag tussen 17 Mei en 12 Juni naar Manila
Wat is volgens jullie de goedkoopste optie,met de kortste
wachttijden bij het overstappen,maximaal 3 uur ivm ons Zoontje.
Alvast Bedankt.

Ramon

Hallo allemaal, leuke aanbiedingen, maar hoelang zijn de wachttijden van de tussenstops???
Ook belangrijk want als ik nog moet wachten tot de volgende dag,
dus heen en terug is zijn er al 2extra vakantie dagen foetsie:(

Via BMAIR heb ik een ticket geboekt: Ams/Sing/ Davao City voor 925 Euro
onderaan de streep en maar een wachttijd van 3 uurtjes in Singapore.
prettige vlucht allemaal>>>>>>:vak01:

Bedankt iedereen, er zitten goeie tips tussen.