binnenlandse vluchten filippijnen

Ik ga in juli naar de Filippijnen. Nu heb ik nog niet besloten naar welk deel van het land, maar ik zal wss een aantal binnenlandse vluchten maken.

Zijn vliegtickets goedkoper wanneer je ze ver van tevoren boekt, of maakt dat in de Filippijnen niet uit?

Welke site is handig voor het boeken van tickets? Via google kwam ik op http://www.philippineairlines.com/home/home.jsp.

Als je eerder boekt ben je in het algemeen goedkoper uit en je kunt misschien dan ook een promo boeken.

Andere vliegtuigmaatschappijen waar je kunt boeken zijn (afhankelijk van plaats van vertrek en bestemming)
http://www.cebupacificair.com/

http://flyseair.com/
http://www.airphilexpress.com/

>>>

2 likes

@ Jenny, als je jezelf op de site van Cebupacific links onderaan registreerd, dan krijg je wanneer er seat sales zijn 1 dag tevoren een e-mailtje van hun.

Vliegtuigstoelen gaan dan soms voor 1 peso weg plus de taxes, van zelf sprekend zijn die stoelen in no time verkocht dus handig als je dat 1 dag te voren weet dat er een sale zit aan te komen

1 like

Hallo Jenny,

Korikong heeft helemaal gelijk met die goedkope tarieven van Cebu Pacific, maar…het zou dan handig zijn als je al een reisschema had. De meeste aanbiedingen zijn “tot en met morgen boeken, over 3 maanden vliegen”.
Maar maak je geen al te grote zorgen, vliegen op de Filippijnen is, zeker voor Europese begrippen, erg goedkoop. Maar dat had je waarschijnlijk op de diverse sites al gezien.

Groetjes,

Franil

Vandaag mijn eerste ticket geboekt, en wel om het land te verlaten :slight_smile:

Daarmee heb ik meteen besloten dat ik naar Cebu ga, want daar vertrekt het vliegtuig. Waarschijnlijk ga ik de week ervoor duiken in de omgeving, met name Moalboal lijkt me heel erg mooi.

Hallo,

ik vroeg me af wat een promo vlucht is?

een vlucht tegen een speciaal (lager) tarief

top, dankje wel.

Hoi! Ik had even een vraag over Cebu pacific. Ik heb een promo gevonden die ik wil boeken, maar vraag me af of ik dan wel gewoon mijn bagage kan inchecken of moet je daar dan nog extra voor betalen op het vliegveld?

Thanks voor het antwoord alvast!

Lidwien

Ik heb ook een vraag over die promovluchten van Cebu pacific. ik snap dat dit vluchten zijn tegen een lager tarief.

Als ik een vlucht wil boeken bij Cebu pacific kan ik kiezen tussen year round fares en promo fares, die goedkoper zijn.
Kan ik nu gewoon altijd voor die promo fares kiezen of zitten hier ook nadelen aan of moet je hiervoor een promotion code hebben, want in het openingscherm van cebupacific kun je een promotion code invullen of hoef je die niet te hebben om de promo fares te selecteren ? Kan ik altijd voldoende bagage meenemen bij promovluchten of alleen handbagage en hoeveel stuks of hoeveel kilo is toegestaan ?

Hallo Marc70,

Je kunt gewoon de promo fares nemen, zolang voorradig. Je zult wel gezien hebben, dat er vaak al snel sold out bij staat! Bij Cebu Pacific boek je altijd “kaal”, alleen een normale cabin tas mag mee. Maar je kunt redelijk goedkoop bagage bij-boeken, 30 kilo totaal kost voor binnenlandse vluchten b.v. 600 Peso. Maximaal is 45 kilo toegestaan, Filippino’s nemen nu eenmaal nog wel eens wat mee naar huis. Het gewicht telt voor alles bij elkaar, dus ook de cabin bagage.
Hopelijk heb je nu genoeg info. Succes bij het boeken!

Hallo Franil,

Dank je voor het antwoord ,
Dus een kleine koffer van 10 kilo en een kleine rugtas , die je bij de KLM beide mag meenemen als handbagage, dat gaat dus bij Cebu Pacific niet lukken om beide als handbagage mee te nemen helaas begrijp ik ?
En de bagage die je kunt bijboeken , is dit dan altijd ruimbagage of kun je ook handbagage eventueel bijboeken, want ik heb het liefst eigenlijk alles als handbagage , toch zeker op de heenreis. Ik loop liever geen risico om dan koffers kwijt te raken of die later worden bezorgd.

Hallo Marc70,

Inderdaad.Misschien was mijn verhaal niet helemaal duidelijk, maar als je dus meer meeneemt dan je rugzak(je), moet je dus bagage bij-boeken. Als je dan behalve je rugzak een koffer van 10 kilo bij je hebt, wordt het 15 of 20 kilo, gelijk bij je ticket mee te boeken. Doe je het later of pas op de luchthaven , is het gelijk een stuk duurder!! En, zoals gezegd, een kleine tas gaat als cabin bagage mee, maar is wel onderdeel van die 15 of 20 kilo, de rest gaat het ruim in. Het gewicht van je totale bagage is dus bepalend voor het tarief.
Als wij naar de Filippinen gaan, is dat altijd via Cebu, en dan met Cebu Pacific verder naar Mindanao. We boeken dan voor ons allebei 30 kilo, of als we bij Cathay Pacific al 30 kilo mee mochten nemen ipv 20, dan 45, want nogmaals, alle bagage moet op de weegschaal gelegd worden! Soms moet je er zelf ook nog bij gaan staan, om het totale gewicht wat het vliegtuig in gaat in de gaten te houden. Hand-bagage mag trouwens sowieso niet zwaarder zijn dan 7 kilo, anders gaat het ook het ruim in! In de kleinere (propeller)vliegtuigen kan zelfs een trolley, die overal als handbagage mee kan, door zijn afmetingen ook het ruim in moeten.
Hopelijk heb ik je wat wijzer kunnen maken, ik heb nog maar 13 jaar ervaring in heen en weer vliegen naar en op de Filippijnen, al moet ik eerlijk toegeven dat we zelden of nooit met één van de andere maatschappijen gevlogen hebben.

1 like

Hallo Franil,

Nogmaals dank voor je uitgebreide antwoord. Het is mij nu een stuk duidelijker.
Mijn rugzakje als handbagage is over het algemeen wel minder dan 7 kilo, maar ik zal daar nu zeker voor gaan zorgen.
Het bijboeken van ruimbagage bij het aanschaffen van het ticket , gaat telkens in stappen van 5 kilo zo te zien.
Dus als ik een rugtas van 6 kilo als handbagage heb en nog eens een koffer van 8 kilo zou hebben, dan moet ik dus
15 kilo als extra bagage bijboeken begrijp ik .

Vlieg jij altijd via Cebu naar Mindanao, omdat als je naar Manilla zou vliegen en dan verder met een binnenlandse vlucht verder wil vliegen naar Cebu of Davao, dan niet vanaf hetzelfde vliegveld kunt vertrekken als waar je vanuit Amsterdam bent geland ? Of vertrekken er wel vliegtuigen van Cebu Pacific van Manilla naar Cebu vanaf het vliegveld Nino Aquino international Airport of moet je altijd naar een ander vliegveld voor een binnenlandse vlucht ?

Hallo Marc,

Helemaal goed. Als je meer dan wat handbagage hebt, wordt het totale bagage gewicht gewogen, en daar ga je dan voor betalen. Er zijn uiteraard ook goedkope maatschappijen die tot 15 kilo vrij hebben, maar die vliegen niet overal op, en vooral veel minder vaak.
Ik vlieg inderdaad altijd van Amsterdam naar Cebu, omdat via Manila hetzelfde kost, de binnenlandse vlucht duurder, en het overstappen nogal omslachtig is, omdat je met een taxi naar een andere terminal moet. Bovendien is de immigratie en douane (soms) wat lastiger. In Cebu hebben ze bijvoorbeeld nog nooit gevraagd of we wel getrouwd zijn, voor ze het Balikbayan stempel in m’n paspoort zetten. Eigenlijk wachten we nog op een maatschappij die vanuit Europa naar de nieuwe Internationale luchthaven van Cagayan de Oro gaat vliegen. Al ligt die dan wel 60 kilometer van de stad, de totale kosten zullen dan wat lager uitvallen.
Voor alle info over vluchten binnen de Filippijnen zou je de sites van de maatschappijen eens kunnen bezoeken. Ik weet niet of die al ergens op dit forum staan, als je het niet kunt vinden hoor ik dat wel van je. Wanneer ben je van plan te vertrekken?Wist je trouwens dat vanaf 1 augustus je 30 dagen ipv 21 zonder visum op de Filippijnen mag blijven? Wel moet je een retour-ticket hebben en je pas moet na vertrek nog 6 maanden geldig zijn.

Groetjes, Franil

1 like

Hallo Franil,

Ik weet nog niet precies wanneer ik zal vertrekken naar de Filipijnen. Ik denk ergens in november of begin december dit jaar.
Ik wil eigenlijk boeken als de KLM de werrelddealweken weer heeft. Ik ben namelijk 4 jaar geleden eens rechtstreeks naar Manilla gevlogen voor slechts 699 euro met de KLM en dat beviel me wel goed. Ik kijk dus even aan wat het dit jaar gaat kosten tijdens die werelddealweken en dan beslis ik wel wat ik ga doen. En bedankt voor de info dat je nu 30 dagen kunt blijven zonder visum.
Ik dacht eigenlijk dat de KLM en ook PAL van plan waren om weer rechtstreeks te gaan vliegen van Amsterdam naar Manilla dit jaar, maar ik zie helaas nog steeds niet wanneer dit weer zou gaan gebeuren. Weet jij hier misschien iets over .

Hallo Marc70,

Geen idee of de KLM weer rechtstreeks op Manila gaat vliegen. Ik wist overigens ook niet dat ze dat niet meer deden, het gaat nu via Taipei, zag ik. Misschien vliegt KLM naar Taipei, en PAL verder naar Manila. Het waren voorheen al gecombineerde vluchten KLM/PAL, met elk hun eigen vluchtnummer. Voor goedkope vluchten naar de Filippijnen kun je ook op www.bmair.nl kijken. Voor jouw vertrek datum zou bijvoorbeeld met Cathay Pacific € 869,- kosten, via Hong Kong.
Succes met zoeken!

Dank je, maar tijdens de KLM werelddealweken lukt het meestal wel om voor minder dan die 869 euro te vliegen naar de filipijnen en misschien kan het dan wel weer rechtsstreeks en PAL gaat waarschijnlijk in oktober al rechtstreeks vliegen vanuit europa naar de filipijnen en die moeten dat toch een stuk goedkoper kunnen dan KLM zou ik denken.
Waarschijnlijk eerst vanuit Londen , maar ook vanuit Amsterdam willen ze gaan doen nog dit jaar heb ik begrepen.