Binnenlandse vlucht vanuit Nederland boeken mogelijk??

Hallo,
Wie heeft hier tips over??
Ik wil graag een binnenlandse vlucht boeken van Manilla Naar Busuanga,
nou heb ik 3 verschillende airlines geprobeerd ,maar ze weigeren allemaal visa en mastercard… zelfs met een bepaalde code die ik moest aanvragen lukte dit niet.
Ook heb ik gebeld naar de filipijnen, maar daar zeggen ze dan vervolgens dat je iemand moet kennen op de filipijnen…
Ik heb via een nederlandse site (supersaver) gekeken, maar daar is het ticket vervolgens weer 4x zoduur, vind ik beetje overdreven…

Ik wil dit ticket graag alvast boeken omdat is graag zo snel mogelijk weer door wil vliegen en dus niet wil wachten in Manilla.

Zo moeilijk hoeft dit toch niet te zijn???

Hoi Maleen , wat jij beschrijft is een veel voorkomend probleem Cebu pacific en filippine airlines accepteern geen betalingen met creditkaarten die buiten de Filippijnen zijn uitgegeven. Het regent dan ook klachten van buitenlanders die online een ticket willen boeken, maar de binnenlandse luchtvaartmaatschappijen zijn kennenelijk niet in staat op het probleem op te lossen. Bij mij is het ook nog nooit gelukt. Maar je kan tickets voor binnenlandse vluchten gewoon in Nederland kopen bij Maritontravel in Rotterdam, hun hebben een kantoor in manila die de tickets direct boekt en afhaalt bij het hoofdkantoor van betreffende luchtvaartmaatschappij en cash betaald. Is wel iets duurder dan online boeken maar zeker niet 4 keer zo duur, het is wel omslachtig, maar ik doe het al jaren zo en het werkt goed de website van het betreffende reisburo is www.mariton.nl

Hoi Maleen,

Mijn ervaring is dat ik meestal ter plekke een ticket kocht, by Cebu en/of andere maatschappijen. Was ook veel goedkoper…soms heb je wel eens wachttijd, maar er vliegt voldoende

ga gewoon naar een reisburo binnen tien minuten geregeld

Nou dat is te betwijfelen of het zo eenvoudig is ,gewoon een willekeurig reisburo binnenstappen, en zeggen ik wil een ticket van Manila naar Busuanga, en dat het dan ook nog binnen10 minuten geregeld is . ik denk dat bij het overgrote deel van de reisburos het antwoord zal zijn , daar kunnen wij U niet aan helpen. En ook al is men in staat de ticket te leveren zal zeker niet ieder reisburo zoveel moeite doen het gaat immers om een binnenlandse vlucht die zo rond de 100 euro kost, en veel rompslomp met zich meebrengt. Grote kans dat het ticket 4 keer zo duur word bij een willekeurig reisburo, zoals Maleen al eerder opmerkte. Okay als je de hele vlucht van Amsterdam naar Manila ook bij dat reisburo boekt heb je meer kans dat men ook bereid is de vlucht vanuit Manila naar Busuanga voor je te regelen, maar zonder dat geef ik je weinig kans.

beste korikong het is heel gemakkelijk het in manila teboeken bijv phillipine air lines roxasboulevard of ga land over zand bijv. negros navigation met vriedelijke groet

Ja dat weet ik ook wel dat je in Manila een ticket kan boeken, maar dat is nou net wat Maleen niet niet wil,die wil alles vooraf in Nederland regelen, zodat ze niet een ticket in Manila hoeft te kopen ,met het risico dat de vlucht vol is die dag. Maleen wil als het effe kan gewoon nog dezelfde dag doorvliegen naar Busuanga, zonder eerst nog eens een ticket te regelen.

De laatste reactie is al weer een tijdje geleden, maar misschien heb je nog wat aan mijn reactie. Bij BMAIR, (www.bmair.nl) kun je een vlucht Manila-Busuanga boeken voor ong. 85 Euro. Even doorklikken goedkope vluchten/ azie/filippijnen/ binnenlandse vluchten. Goede reis!

http://62.0.5.136/www.wereldwijzer.nll/images/smilies/vak01.gifnguncompressed

hallo,
Ik kom net terug uit de filipijnen en heb alle tickets geboekt in de filipijnen, bij aankomst in manilla , naar terminal 3 gegaan en binnen 15 minuten stond ik weer buiten met ticket voor de volgende dag, kosten 50 euro.
Ook bij andere tickets was dit geen enkel probleem.

groetjes marleen

Nou das goed nieuws ,het kan dus blijkbaar heel goed je ticket pas 1 dag te voren boeken zonder dat je bang hoeft te zijn de de betreffende vlucht vol zit. En bij welke maatschappij was dat cebu-pacific of PAL ? En dan neem ik aan dat de toestellen waarin je vloog dan ook niet helemaal vol zaten? Ik heb het zelf nooit aangedurft om pas 1 dag van te voren een ticket te kopen omdat de vluchten van Manila naar Puerto Princesa altijd tjokvol zitten. Maar wellicht ga ik dat nu voortaan ook doen, scheelt in ieder geval behoorlijk in prijs. Hoe heb je het gehad in de filippijnen Maleen? en waar ben je allemaal geweest?

Onze eerste vlucht was met filipijnair en de rest hebben we gevlogen met cebu, omdat deze meer vluchten had en wat goedkoper was.
We hebben een zeer bijzondere vakantie gehad, zeker voor herhaling…
Mesen zijn zeer vriendelijk, heerlijk eten, terwijl ik hierover toch ook wel verschillende berichten had gehoord. En wat is het nog heerlijk rustig op de filipijnen… :wink:

We zijn geweest in Busuanga , Coron met de boot over naar El Nido, met lokaal vervoer naar Tay Tay, daarna door naar Roxas, waar we te lang verbleven in Coco Loco (wat een heerlijke plek…) om daarna ons te haasten naar Puerto om door te vliegen, echt te kort tijd helaas op het mooie eiland Palawan…
Daarna vlucht naar Cebu door met de boot naar Bohol, waar we 2 nachtjes zijn geweest en daarna door naar Donsol, ik denk toch wel ons hoogte punt van de reis… maar liefst 12 verschillende walvishaaien op 1 dag gezien, en zo dichtbij, zeer bijzonder!!

groetjes Marleen

Heerlijk rustig op de Filippijnen hoe kun je dat nou zeggen Marleen? Het land heeft bijna 100 miljoen inwoners, en vooral de steden zijn net een grote krieoelende mierenhoop. Palawan is inderdaad wel lekker rustig .Leuk dat je ook in Cocoloco bent geweest, ik ben daar in de buurt bij het dorp Caramay ook een beachresort aan het opzetten, 30 kilometer onder Roxas,in de richting van Puerto Princesa. www.tabuyobeachpalawan.com het resort ligt aan dezelfde baai als cocoloco namelijk Greenislandsbay . Om weer even ontopic te gaan ik zag dat het via de site www.skyscanner.nl ook mogelijk is om in Nederland tickets te boeken voor binnenlandse vluchten in Filippijnen, en ook voor redelijk prijzen.

www.cheaptickets.nl :wink:

Ik heb 2 weken geleden via de site van CEBU AIR een vlucht geboekt Manila-Cebu en ik heb geen enkel probleem ondervonden met de betaling met mijn Mastercard. 4 weken geleden een vlucht geboekt Manila - Legaspi voor 3 personen en ook geen enkel probleem ondervonden.

Mvg Bafje

Ik heb ook vanuit NL via Cheaptickets een binnenlandse vlucht geboekt.
Van Manila naar Davao.
Retourtje voor 160 euro.
Vind ik toch een zeer redelijke prijs.
En dan hoef je geen risico te nemen…

ik heb het net nagekeken op de site van Cebu air en het duurste tarief wat ik zag was 87 € voor een retour manila-davao.
trouwens mijn ticket manila-cebu , enkel (want ik weet niet wanneer ik terug ga) 8,70 €

Groetjes Joop

160 euro voor Manila - Davao is veel en veel te duur, op het vliegveld zijn altijd wel tickets beschikbaar en er zijn genoeg vluchten op een dag. Veel risico hoef je dus niet te nemen. Zelfs als je op de dag zelf boekt heb je voor hooguit de helft al een retourticket. Ik boek al mijn binnenlandse tickets nu bij de balie van Cebu en betaal voor binnenlandse retourtickets nooit meer dan 75 euro. Ook mijn creditcards werkten niet bij cebu zowel visa als mastercard niet.

Ok, ik heb waarschijnlijk de klassieke fout gemaakt door te vergelijken met NL prijzen… :mad:
Voor mij was het erg belangrijk om bepaalde dagen te kunnen reizen.
Zeker, omdat ik zag dat het vliegtuig beide keren goed vol zat.
Zekerheid heeft me dus wel wat geld gekost, maar een volgende keer toch maar het gokje wagen dan…

Maar een ticket kopen in een supermarkt…?? Ben ik toch benieuwd welke.

Dank voor jullie reacties,

Jurgen