Binnenlandse vlucht vanuit Nederland boeken mogelijk??

Hoi Marleen,

Wat goed om te horen dat je het zo geweldig hebt gehad, want wij hebben ongeveer jouw reis nog voor de boeg en worden nu toch wel erg enthousiast! Misschien kun jij ons antwoord geven op de volgende vragen:
Hoe lang duurt de overtocht met de boot van Coron naar El Nido ongeveer?
Ben jij ook op de rijstterassen van Banaue geweest en is dit op eigen gelegenheid te doen in vier-vijf dagen?
Heb je aanbeveleingen wat betreft accomodatie in Coron/Busuanga, El Nido/Palawan en Manilla?

We horen graag van je!

groetjes Vors

Het is inderdaad mogelijk om in de Filippijnen plaatselijk een ticket te kopen en snel te vliegen. Soms zit het vliegtuig vol en is er geen plaats… als je werkelijk volgens een bepaald schema reist, kan dat betekenen dat je je hotel uit moet en je komt te laat in het volgende hotel. Het wordt natuurlijk pas echt vervelend als je net een dagje te laat bent voor je geplande 5-daagse duiksafari.

De avonturiers onder ons vinden het juist een uitdaging om zulke problemen op te lossen. Maar er zijn ook andere mensen, die graag wat meer zekerheid hebben als ze op reis gaan. Geen van beide groepen heeft 100% gelijk of 100% ongelijk.

De groep die graag wat meer zekerheid wil, kan de complete boekingen door ons bedrijf laten doen: vluchten, hotels, andere boekingen. En we rekenen echt geen 160 euro voor Manila-Davao. Neem maar eens een kijkje op www.subatravel.nl .

Overigens klopt het dat vaak online niet betaald kan worden met een buitenlandse credit card. Om die reden hebben wij ook een credit card bij een Filippijnse bank aangschaft.

Om misverstanden te voorkomen: wij verkopen geen losse binnenlandse tickets, maar alleen complete rondreizen.

Groeten,
Hans.

Wij hebben goede ervaringen met het reisburo Philipino Travel Center in Manila (http://www.filipinotravel.com.ph/ ). Je betaalt wel transfer kosten vanuit NL en de transferkosten voor een buitenlandse betaling (=/- 15 euro) en de kosten van hun bank 10 USD per overschrijving. Alles per mail geregeld…geen enkel probleem!

groetjes Vors

Hallo,

mijn binnenlandse vluchten met Cebu Pacific boek ik gewoon vanuit Nederland en betaal deze met mijn creditcard.

Mijn geheim is namelijk dat ik de vluchten telefonisch boek!!

Ook is het mogelijk om gelijk na mijn telefoontje een mailtje na te sturen waar alle gegevens duidelijk in staan.

Echter bij Cebu doen ze niet zo moeilijk wanneer er een lettertje niet overeenstemt met de officiele gegevens.

Zo al meerdere malen mijn tickets geboekt en nooit problemen ondervonden.

Je moet er wel aan denken om via de belpiraat oid te bellen, want je zit al gauw 20 minuten aan de telefoon.

Maar… dat is zeker de moeite waard.

succes.:vak02:

…vlieg nu gewoon naar Manila en boek daar de rest van je binnenlandse ticket. Kijk aardig naar de Philippina aldaar en zeker krijg je nog 100 pse korting, neem de tijd, het is daar warm…nog gezellig ook

Aangekomen in Naia, gaat u gewoon naar het bureel van Philipines airlines, air philipines enz, daar kunt u onmidelijk boeken, kunt u niet dezelfde dag doorvliegen ga dan naar een hotelletje dicht in de buurt en blijf daar slapen
Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, ik woon in Manila op 3 Km van de luchthaven
SUBITO

Hallo allemaal,

Even een vraagje; heb je voor het boeken altijd een creditcard nodig? Kan het niet via internetbankieren met een normale pinpas? Ik heb namelijk geen creditcard…

Groetjes Heidi

Helaas werkt internetbankieren in dit geval niet. Als je internationaal iets wilt boeken, zal altijd een creditcard nodig zijn. Bij boeking via een reisbureau zul je ongetwijfeld kunnen pinnen, maar ben je duurder uit. Als je op internet via een Nederlands reisbureau boekt, kan je denk ik veelal ook met iDeal betalen.

Groetjes, Franil