Ja, die 4 dagen kom je wel door ,gewoon uitstapjes maken net buiten Manila zijn zat leuke dingen. Leukke trip is naar de Taal vulkaan Bi Tagaytay, 2 uurtjes van Manila, de vulkaan ligt in een groot meer, je kan een bootje huren om er heen te gaan, je kan de vulkaan op eigen houtje beklimmen te voet duurd 2 uur of voor 10 euro een paardje huren die je naar de top brengt, op de kraterrand ligt een simpel restaurantje waar je snacks en drinken kan kopen schitterend uitzicht hier, als je wil kan je ook te voet de krater indalen, maar dan heb je wel eens gids nodig. De krater staat vol water en heeft door het hoge sulfurgehalte een genezend effect als je huidproblemen heb Aan de rand van het meer ligt het plaatsje Talisay daar heb je veel kleine hotelletjes waar je voor ong.15 euro kan overnachten als je te moe bent naar manila terug te gaan. Leuke Dagtrip zijn ook de watervallen in Pagsanhan op 3 uur rijden van Manila Met een bamboevlot kun je hier de rivier op naar de watervallen.
Korikong,
Bedankt voor de info. De taalvulkaan waren we inderdaad al van plan. Zeker als je dat per paard kan doen ( vind mijn vrouw geweldig).
We gaan ons vast wel vermaken.
Was nog vergeten relevante sites te vermelden www.taalvolcano.net www.pagsanjan.com en www.pagsanjan.org Waar gaat jullie interesse naar uit? natuur, oude gebouwen , stranden, shoppingmalls ? dan kan ik wat gerichter trips aangeven.
Onze interesse gaat voornamenlijk uit voor natuur. We hopen dat de Banaue rijstterrassen waar we enkele dagen naar toe willen vergelijkbaar zijn met Bali. Die vonden wij schitterend.
In al onze reizen, voor ons het mooiste wat we ooit gezien hebben. Vanuit Manila willen we evt. ook naar Mt. Pinabatu. Oude gebouwen hebben we niet zo veel mee. Stranden bezoeken we in Thailand. Een shoppingmall willen we wel bezoeken (eentje dan). We willen verblijven aan de Roxas Boulevard. Dus als je daar in de buurt een leuke shoppingmall weet, graag???
Ben zelf nooit in Banauwe geweest,omdat ik liever naar de eilanden (Visayas) en Palawan ga, maar van anderen heb ik vernomen dat de rijstterrasen hier mooier zijn dan Bali.Als je natuurliefhebber bent kom je in dit land goed aan je trekken, want natuur is er volop, dit land heeft in tegenstelling met andere aziatische landen geen tempels enzo. Oja die shoppingmall,nou je treft het wel want in een zijstraat van roxas blvd. is de Mall of Asia, de op 2 na grootste mall ter wereld, ik ben er nu drie keer in geweest en drie keer hopeloos verdwaald zo giganties groot. www.smprime.com
Korikong,
Je hebt ons geweldig geholpen. We hebben nu voldoende bezienswaardigheden, om daaruit een selectie te maken. We krijgen steeds meer zin om al te gaan.
Hoi Samba, zijn jullie al terug van vakantie in Thailand en Filippijnen? Ben reuze benieuwd hoe jullie het gehad hebben,en hoe jullie Filippijnen ervaren hebben in vergelijking met Thailand.
Hoi korikong,
We zijn weer thuis uit de filippijnen en Thailand. De Filippijnen is ons erg goed bevallen, volgend jaar weer. We zijn nu in Luzon geweest, een tour vanaf manilla naar de rijsterrassen van Banaue. De rijsterrassen zijn schijnbaar op zijn mooist in maart, daarom moeten we wel terug, maar dan in maart (ze waren nu net de nieuwe rijst aan het planten). Volgende jaar willen we ook Cebu en Boracay aandoen, om zo voorzichtig het land te verkennen. Manilla is zoals je eerder schreef een stad die niet zoveel heeft. Dit vonden wij ook, enkele dagen daar is voldoende. Echt grote verschillen met Thailand hebben we niet echt gezien. De vriendelijkheid van de bevolking, ik spreek nu over Luzon, vinden wij vergelijkbaar. De natuur in de Filippijnen vinden we veel mooier. Ook opvallend vonden wij dat de bevolking ontzettend goed Engels praat.