De directe lijndienstvlucht die KLM onderhoudt tussen Amsterdam en de Filippijnse hoofdstad Manilla komt te vervallen. Dat meldt de Filippijnse krant Manilla Standard op basis van uitspraken van een lokale KLM-manager in het Aziatische land. Een woordvoerder van KLM in Nederland meldt het stopzetten van de directe route niet te kunnen bevestigen !!!
Op andere fora is te lezen dat de KLM stopt met de non-stop vluchten naar Manila, in plaats hiervan komt er een verbinding met een tussenstop. Gelezen op airliners.net
Gr. Frank
Klopt, en het word waarschijnlijk een tussenstop in Hongkong.
Best zonde dat KLM kapt met deze rechtstreekse vluchten, want hun waren de enige in Europa met rechtstreekse vluchten.
Ben 1 keer met hun naar Manila gevlogen en is me goed bevallen, duur maar ongelooflijk snel , ik was gewend met allerlij tussenstops wel 18 tot 20 uur over die route te doen, en toen met KLm in 12 of 13 uurtjes.
Ik weet nog dat er veel passagiers uit omringende landen waren, belgie, duitsland,engeland, die allemaal KLM vlogen vanwege de nonstop vlucht.
Dat gaat ze veel klanten kosten.
ik hen dat ook al gedaan 3 keer met klm , vond ik heel gemakkelijk, vooral als je terug naar amsterdam gaat , smorgens vertrekken in manilla en savonds terug in nederland
en als da via honk kong gaat heb je 2 uur en dan moet je heel vlug zijn om verder met thai airwways te vliegen , veel overschot heb je niet
Nou, ik heb nog maar snel even geboekt bij klm voor juli 2012
DE KLM is veels te duur,
Emirates airlines vliegt voor de helft in 16 uur.
Beter en goedkoper
Een woordvoerder van KLM ontkent, dat de KLM deze lijndienst stopt.
Ik heb dus gewoon geboekt voor juli 2012 (via Brussel) voor € 865,-
is nog steeds te boeken hoor, niet afgeschaft !!! Wel duurder dan andere !!! Via Abu Dabi of Dubai scheelt soms wel een paar honderd euro’s in prijs en kun je als tussenstop rustig iets gaan eten/drinken.
KLopt, er is nog geen definitieve datum gepland wanneer de vluchten daadwerkelijk stoppen. En misschien stoppen ze helemaal niet, er lijkt enige beweging in de zaak te zitten. Men is toch wel geschrokken van de plannen van KLM om vanwege de hoge belastingen , de rechtstreekse vlucht te schrappen.
KLM is de enige nog in europa met direkte vluchten, en naar aanleiding van de berichten in de krant is de politiek nu toch wakker geworden.
Hoe dan ook, voor Manilla en omgeving als bestemming klopt dit misschien. Maar als je in Cebu wil zijn, kun je beter via Hongkong reizen. Philippines airlines brengt je dan goedkoop naar Cebu, evenals Cathay Pacific, die ook de hele reis voor je kan verzorgen. Vergeet ook niet dat de internationale luchthaven van Manilla bij veel vliegmaatschappijen op de zwarte lijst staat. Ook moet je voor een doorreis eerst de shuttle-bus pakken naar de nationale luchthaven. Alhoewel dit gratis is, (moet zijn) vragen ze gewoon busgeld.
ik lig er eigenlijk niet wakker van want de laatse trips heb ik KLM al niet meer geboekt …voor 200 euro goedkoper wil ik wel eens 3 uurtjes in een andere luchthaven alles bekijken …
Dubai is wel duurder dan Abu Dabi … als je iets wil drinken in een cafee dan …
Ja de terminal 1 voor internationale vluchten is een drama,ben hier in Filippijnen een week geleden aangekomen, 1 uur in de rij moeten staan voor de paspoort controle, waardeloos. En voor de landing bleef het vliegtuig een half uur rondjes draaaien boven Manila wegens drukte.
En dan die airport shuttle die is gewoon gratis, maar ze vragen toch altijd wel een vrijwillige bijdrage of donatie.
veel mensen denken dus dat die shuttle niet gratis is of generen zich om die bijdrage te weigeren
Klopt van geen kanten dus, maar ja wie doet er iets aan ?
@ Gilbert , dat Dubai duur is heb ik gemerkt, 8 euro voor een klein flesje water en 1 beker sinaasappelsap.
yep, kan ik goed geloven …
Ik ben daar in die Engelse pub geweest ( omdat je daar kunt zitten en rustig een sigaretje roken )… voor een koffie was het ook bijna 5 euro. Was wel goeie koffie en een serieuze tas maar toch …
Ook de wisselkantoortjes verschillen daar in hun wisselkoersen … eerst eens rondwandelen en zien waar je het meeste krijgt is wel aan te raden…
Wat mij betreft laat ik geen traan om het vervallen van de directe lijndienst Amsterdam-Manila.
KLM is veel te duur!
En als ze via Hong Kong of Singapore naar Manila gaan vliegen dan kost ze dat tien fuizenden klanten op jaarbasis immers dan hoeven de mensen niet meer te redeneren als nu.
Want nu nemen ze de paar honderd Euro die KLM duurder is voor lief omdat de vlucht rechtstreeks is.
Ik reis b.v. al sinds diverse jaren met Emirates naar Manila en dat scheelt mij ± 350,-- Euro.
En de overstap in Dubai is snel en efficient!
Mijn vrouw gaat 1 keer per jaar op familiebezoek in Cebu. Normaal kochten we een ticket van de KLM via Manila. Moeten we nu rouwig zijn of niet? Ik zit ook te zoeken naar alternatieven want de vlucht nu via Taipei duurt 16.30 uur ! En dan moet ze eerst nog van Cebu naar Manila.
De KLM vlucht Hongkong - Amsterdam is natuurlijk een fantastische snelle rechtstreekse vlucht. Probleem is echter dat je dan weer niet rechtstreeks vanaf Cebu naar Hongkong kan vliegen. De vlucht naar Amsterdam vertrekt om 22.55 uur.
Heeft iemand een goed alternatief, ik zoek me scheel op internet maar kom er niet uit Het maakt niet uit wat, desnoods via Dusseldorf of Brussel.
Dank.
Cathay Pacific regelt het voor je. Als je de overstap te lang vindt duren, de wachttijd in HongKong, probeer dan eens philippine Airlines om van en naar Cebu te komen.
Kijk eens naar de volgende link:
http://www.philippineairlines.com/destinations/international/international.jsp
Succes!
Rechstreeks van Cebu zal niet gaan vrees ik. Van Manilla kun je met Ethiad naar Brussel en met Emirates naar Amsterdam. Met Quatar gaat ook maar die zijn merkelijk duurder.
Cathay gaat niet lukken. Die komt om 22.45 in Hongkong aan terwijl de KLM al om 22.55 vertrekt.
Cathay Pacific brengt je van Cebu naar Amsterdam met een tussenstop in HongKong. Je moet of heen of terug lang wachten, maar de vlucht is dan ook uiterst betaalbaar.
Heb inderdaad nu met Cathay een prima verbinding en vlucht gevonden voor 800 euro ! Waarom zijn wij altijd met die dure KLM eerst via Manila gegaan? Niet alleen duurder, ook langere reistijd en het ergste was het volledig uitchecken in Manila en opnieuw inchecken - met bagage - bij de KLM omdat je met bijvoorbeeld Philippine Airlines uit Cebu kwam.
KLM bedankt !!
http://www.zorgline.com/zorgline/Zorgline___Cathay.html
http://www.freebits.nl/view.php?filename=902Schermafbeelding_2012_.jpg