Uw vliegtuigreis een pak goedkoper: goede tip!!

Door het feit dat dit een nederlanse side is, wil ik toch even vertellen dat alle vluchten vertrekkende vanuit Brussel een pak goedkoper zijn dan vanuit Amsterdam. Zelfs wanneer na Brussel het vliegtuig een stop maakt in Amsterdam. Het klinkt raar maar waar. Ook één van de beste sides voor uw goedkoopste vluchten zijn te vinden www.omnia.be. - www.connections.be - www.joker.be . Dat deze belgische side zijn maakt geen verschil.
En ik weet niet hoe de toestand in Nederland is>>>, maar de prijzen op het internet mogen niet anders zijn dan die in het reisbureau.

Hopende dat iemand hier een boodschap aan heeft.

groetjes
Beest

Hallo,

Ik heb nu bijna elke dag gedurende een lange periode verschillende zoeksides vergeleken, en het blijkt in alle gevallen dat www.omnia.be de beste prijzen en mogelijkheden geeft, en ook een goede controle houd op eventueel misbruik van uw visa kaart. Bij elke bestelling werd ik persoonlijk door visa opgebeld dat het wel degelijk van mij kwam, en niet ging om fraude met mijn visa kaart. Ik moet dat toch werkelijk apprecieren.

Beest

Dit is een zeer slechte site! En wel om 2 redenen. 1) het werkt niet met firefox, en 2) Als je van Dusseldorf wil vliegen kent ie niet eens Afriqiyah!! Er kwam alleen Lufthansa uit. Geen goede side dus. @beest, zet er in het vervolg bij dat het een goede site is voor Belgie… Voor nederland is world ticket center ook een goede keus. Die kwam ook op dezelfde prijs met KLM.

Beste,

Dan moet ge wel een rare computer hebben, bij mij staat daar wel degelijk afrique airlines, and egytian air, and air marroc. En probeer is uw vertrek Brussel in te geven inplaats dan Amsterdam. Voor sommige Nederlanders is het even ver naar Amsterdam of Brussel, ge zult staan kijken van het verschil in prijs. Het zal wel iets met luchthaventaxen te maken hebben, maar een van de laatste keren that ik daar geweest ben, ben ik met KLM gevlogen. Dus van Brussel naar Amsterdam en dan naar Accra. Daar het voor mij even ver is naar Brussel of Amsterdam, is het meest logische ik de rechtstreekse vlucht van Amsterdam zou nemen. Maar het verschil in prijs was ongeveer 200 €, dus ben ik maar in Brussel vertrokken, en een tussenstop gemaakt in Amsterdam. Natuurlijk is dat niet voor iedereen in Nederland woont intressant, het hangt af van uw woonplaats.

gvm
Beest

Dan is KLM vanaf Amsterdam nog steeds beter, domweg omdat het een rechtstreeks vlucht is. Daar wil ik wel 4 euro extra voor neertellen. Je vliegt dan ook met de arabieren, ook niet mijn eerste keus.
Bovendien moet ik nog wel naar Brussel… Weg winst! Amsterdam of Düsseldorf is voor mij om het even qua afstand. Vanwege files naar Amsterdam prevaleer ik Düsseldorf. Ook qua parkeren is het daar beter. 1 groot nadeel: Men is ongelooflijk kritisch bij security/customs!

Beste,

Het gaat hier niet om 4 euro, maar om honderd euro en meer, en daar wil ik wel een uurtje voor wachten. Ik zal eens een vlucht opzoeken en is concreet het verschil laten weten.
En daarbij nog ik ben geen reisagentschap, ik weet alleen wat mij het voordeligste is.

Tot later, Beest

Als dat bij mij ook zo was, dan had ik dat ook gedaan, maar kijk maar eens wat het van Amsterdam kost. 664 (afgerond) voor KLM, da’s waar ik op kom en 660 voor Air Maroc. Daarom, voor die 4 euro wil ik wel een direktvlucht, jij niet dan?.

Beste AWAAZE,
Er lijkt wel degelijk de laatste weken iets veranderd te zijn. Sommige vluchten , nu rechtstreeks van Amsterdam, lijken wel iets goedkoper te zijn. Maar dit is nog niet lang. Maar op het moment hebt ge wel degelijk het boj het rechte eind, maar ja, vergelijken op het net kost geen geld. Blij dat ik dat nog eens regelmatig nagechect heb. En wel degelijk op www.omniatours.be, met een vlucht vanuit Amsterdam, voor 563,57 euro.

Groetjes, Beest

@beest,

Ik heb maar gelijk, zo lang ik gelijk heb :wink: Ik houdt de sites al een paar weken (soms maanden) in de gaten wat er gebeurt. Soms zie je vreemde dingen. KLM heeft al weken het tarief van 664 (afgerond) zonder reserveringskosten en dat voor een geldigheid van bijna een jaar. Ik kon het ticket nog wat goedkoper krijgen, maar de site vliegtickets.nl had een paar slechte reviews, en dan speel ik liever op safe! Dus gewoon bij KLM geboekt. Je kan het beste vergelijken, dat kan soms goed in je portemonnee schelen!

Groet, Awaaze (nu was het wel goed :smiley: )

Wat mij de laatste weken ook is opgevallen, is dat een enkele reis in vele gevallen duurder is dan een retour. Dus als men een enkele reis nodig heeft, toch maar even checken wat een retour kost, en de retourvlucht niet gebruiken.

Groet,
Beest

V.w.b. vluchten naar Ghana zijn KLM en Alitalia simpelweg duurder dan de andere maatschappijen, MAAR…

Mijn leven is me ook wat waard.
Ik ben van origine piloot en het spijt me zeer, mij krijg je niet in Afrikaanse kisten. Ik ken het opleidingsniveau en dat is ronduit schandalig diepbedroevend.
Ik ken de staat van het onderhoud en dat is ook ver beneden alle peil.

Wanneer ieder vliegtuig beter de naam: ‘op hoop van zegen’ kan dragen lijkt het mij beter dat je even goed nadenkt alvorens een ticket te kopen.

En er zullen hier mensen zijn die nu gaan melden dat ‘ze nog nooit problemen hebben gehad’ en daar kunnen ze gelijk in hebben, maar dat er de laatste jaren niets is gebeurd is geen reden om aan te nemen dat er tijdens jouw vlucht niets zal gebeuren. Het ongeval met Turkish airlines was typisch zo’n geval van extreem slecht opgeleide piloten, een beginners fout en ze hoeven maar zo’n dag te hebben wanneer jij aan boord zit.

Uiteraard moet iedereen, die op zoek is naar een ticket, zelf beslissen wat hij/zij wil, dus beschouw bovenstaande maar als achtergrond informatie en doe ermee wat je wilt.

P.S.

Nee, ik werk niet bij de KLM (sterker nog, ik vlieg al jaren niet meer), heb er ook geen aandelen in, maar ben nog wel begaan met de luchtvaart industrie.

Nu snap je ook waarom die buitenlanders zo klappen, als een kist geland is :wink:

Beste Awaaze,

Die was goed, die reactie.
Hoop dat ge het toch naar uw zin krijgt ginder

Het beste,
Beest

Raar maar waar !

Ik heb nog eens een vlucht nagekeken van KLM naar Ghana.
Dezelfde vlucht vanuit Amsterdam, met hetzelfde vliegtuig, was bijna
€ 100 duurder, dan wanneer ge deze vanuit Brussel besteld.
Maar het rare is dat bij de vlucht vanuit Brussel, het gedeelte Brussel - Amsterdam, ge niet een vliegtuig krijgt, maar een treinticket naar Amsterdam. Dus voor Nederlanders die een vlucht boeken vanuit Brussel, kunnen gewoon instappen in Schiphol, en gewoon het treinticket niet gebruiken. Het is wel niet voor alle vluchten, maar voor vele. En ik spreek ook alleen maar over KLM.
Voor diegene die het niet geloofd , kijk het maar even na.

Groetjes,
Beest

@beest,

Van die vluchtprijzen heb ik nog nooit iest begrepen. Kijk maar eens naar klasses en dat allemaal in de economyclass met allemaal verschillende prijzen.
Single flight duurder dan retour; Business-class goedkoper dan economy en ga zo maar door. Ik heb het allemaal al meegemaakt. Vandaar dat ik nooit alleen naar economyclass kijk, immers je weet maar nooit!

@ Awaase,

Eerlijk gezegt, heb ik nooit aangdacht, om naar bisneesclass te kijken, ga ik eens proberen, bedankt voor de tip.

Groet,
Beest

Ik heb dit gehad bij een jaar ticket. Kon toen voor 10 euro minder 10 kg extra bagage meenemen. Het schijnt dat je ook beter eten krijgt, maar ik zit niet te wachten op reerug (of welk lux eten er toen was) e.d. Je hebt wel extra beenruimte en dat maakt de trip wel beter!

Groet Awaaze

Ik hoop dat het gebeuren van vandaag (ongeval bij Tripoli) duidelijk maakt dat het vliegen met dit soort maatschappijen in feite spelen met je leven is.

In mijn posting van 18 November (hierboven) heb ik hier al melding van gemaakt, het is jammer en triest dat het nu bevestigd wordt.

Deze maatschappij staat dan wel niet op de zwarte lijst, maar net zoals bij Turkish Airlines, schort er zeer veel aan de training van piloten, onderhoud, management etc. Het voldoet net aan de minimum eisen en die zijn mij simpelweg te laag.

Mijn advies: vlieg gewoon met gerenommeerde maatschappijen (KLM etc), is iets duurder, maar is het meer dan waard.

Het gaat mij nu niet om te kunnen zeggen: ‘zie je wel dat ik gelijk had’, maar meer het nogmaals onder de aandacht brengen van het probleem van kiezen voor de goedkoopste optie. Ik had liever gezien dat dit ongeval nooit gebeurd was.

Wat een onzin ! Er is nog niet eens bekend wat de reden van het ongeval is dus slaat nergens op om te zeggen dat je niet met dit ‘soort maatschappijen’ moet vliegen.

Een maatschappij als Turkish Airlines die jij hier ook noemt, is lid van de Star Alliance, de grootste luchtvaartalliantie waarbinnen goed gecontroleerd wordt op zaken als veiligheid.

Vorig jaar stortte er een toestel van Air France neer…moet je daar dan voortaan ook maar niet meer mee vliegen ???

Dave,

Helaas is de werkelijkheid pijnlijk en niet altijd even leuk om te horen. De fout bij Turkish Airlines was een groffe vliegersfout, dat ongeval had nooit mogen gebeuren.

Het is nog niet duidelijk wat de oorzaak van de crash bij Tripoli was, maar ik vrees dat ook hier menselijk falen weer de oorzaak is.

Een en ander is terug te leiden tot veelal slechte opleidingen, slecht management en minder goed onderhoud.
Zoals ik al in de andere post aangaf, ik kom uit de vliegerij en weet zo’n beetje wel waar ik op moet letten, kan ook wel inschatten wat ik mag verwachten. Juist vanwege mijn eigen ervaring heb ik een groot aantal maatschappijen op een eigen black list staan. Zelfs wanneer je me geld toegeeft ga ik niet met hen vliegen, het risico is mij simpelweg te groot.

Lid zijn van een Star Alliance of van wat voor groep dan ook zegt totaal niets. Het geeft alleen aan dat maatschappijen samenwerken en meer niet.
De plaatselijke luchtvaardiensten zijn verantwoordelijk voor toezicht op de maatschappij, maar ten eerste verloopt het toezicht niet immer goed en ten tweede gaat het slechts over minimum eisen.
Om een idee te geven wat ik bedoel. Het vliegtuig van Turkish had een probleem met een radar altimeter en volgens de Turken was de crash daardoor min of meer onvermijdelijk. Iedere vlieger weet echter dat de crash simpelweg voorkomen had kunnen worden, maar dat vereist goed vliegerschap en dat was helaas niet aanwezig bij de Turken. Oorzaak ? Gebrekkige training.

Iedere vlieger kan een vliegtuig van A naar B vliegen, maar voor mij is van belang dat ze ook weten wat ze moeten doen in abnormale situaties / omstandigheden. Wanneer ze daar de fout in gaan dan kun je je afvragen of je daar mee moet vliegen.

En v.w.b. de kist van Air France ? Nog immer weten we niet wat daar is gebeurd, het blijft een zeer vreemd ongeval, maar toch heb ik meer vertrouwen in de kwaliteit van de opleiding van de vliegers van Air France dan die van Turkish of nu deze maatschappij.

Het recente ongeval in Libanon was ook weer zo’n voorbeeld van p*ss poor judgement van de vliegers.
Hoe het dan weer wel moet liet Captain Sullenberger van US Airways zien toen hij de kist, volledig gecontroleerd, netjes in de Hudson parkeerde. Dat is de standaard waar je als passagier recht op hebt.