Rechtstreeks Brussel - Mombasa

Vanaf vandaag is er eindelijk duidelijkheid over de rechtstreekse vlucht Brussel - Mombasa vanaf november 2012. De vlucht gaat terug door en dit tot eind maart 2013!

Dat zou enkel gaan over jetair,of zijn er anderen op de markt?
(Neckermann en Thomas Cook vliegen met Jetair , dus die bedoel ik niet.)

Helaas, dit is de enige rechtstreekse vlucht Brussel - Mombasa.
Thomas Cook en Neckermann kopen inderdaad plaatsen op bij Jetair.
Er is lange tijd twijfel geweest en het heeft nog nooit zo lang geduurd voordat de beslissing viel, maar heeft ongetwijfeld te maken met de aankomende verkiezingen. Met de vorige verkiezingen in 2007 hebben ze de rechtstreekse vlucht bijna 2 jaar stil gelegd. Dus laten we blij zijn, maar de prijzen zijn enorm gestegen… hopelijk komen er nog heel wat ‘promoties’…

Hebben er mensen ervaring met Jetair (vertraging,eten en drinken, etc)? Ik wil eigenlijk niet met Arke vliegen en als zij daar op lijken dan laat ik deze maatschappij liever aan mij voorbij gaan. Het viel me op dat als ik voor tickets bij hun kijk je ( tot nu toe?) alleen op zondag en maandag kon vliegen. Ik hoop wel dat dat veranderd want anders zijn ze helemaal geen optie ivm toegewezen vrije dagen van de kinderen.

Neen, Handigje, die rechtstreekse vlucht is enkel heen op zondag en terug op maandag. Is al zo van sinds ze gestart zijn.
Jammer voor jullie, want van de vlucht kunnen we zeker niet klagen. Heb die vlucht al ik weet niet hoeveel keer genomen sinds ze ermee begonnen zijn en heb één keer vertraging gehad door een technisch defect.
Succes met de zoektocht.

Wat verschil maakt het nu of je vliegt met Arkefly (of Jetair in België) die slechts 1 maal per week vliegen , of de dagelijkse service van KLM die niet door hen ,maar door de Keniaanse maatschappij wordt gevlogen?
De service is zo goed als dezelfde , ik kijk enkel naar de goedkoopste en de bestemming.
Arkefly vliegt naar Mombasa en KLM naar Nairobi en een lokale vlucht is niet duur of een treinrit is romantisch…

Inderdaad, de vlucht is in verhouding te duur. Nairobi Mombasa was bij fly540 de laatste keer maar 60 euro of iets dergelijks en er zijn veel meer goedkope vluchten op Nairobi.
Wel een keer vanaf Brussel gevlogen met Ethiopian naar Mombasa. Was toen nniet duur en je kon waanzinnig veel bagage meenemen (meer dan 40 kilo per persoon :slight_smile: )

Vorig jaat met Arke gevlogen en het viel me best mee na alle negatieve verhalen op het forum.Kijk ook eens bij Air Berlin Prima service en altijd stipt op tijd.Gr Wim>>>

Air Berlin vliegt vanaf 22 juni weer vanaf Dusseldorf naar Mombasa rechtstreeks … vaak heeft deze maatschappij aantrekkelijke last minute aanbiedingen … vanaf Frankfurt had Condor vroeger ook vaak aantrekkelijke aanbiedingen (retour 400 Euro) en wie weet komen die weer …

1 like

Het gaat mij niet om hoe vaak ze vliegen, het gaat mij erom dat ik liever niet met Arke vlieg. Dat de service zo goed als dezelfde zou zijn dat betwijfel ik dus door alle verhalen die ik over hun lees en hoor. Ik heb de vorige keren altijd met MartinAir gevlogen maar nu moet ik verdere kijken en aangezien ik niet zo bedreven als sommige andere ben in het zoeken en vinden van tickets stel ik vragen over maatschappijen. Ik vlieg met 4 kleine kinderen en dan zit ik niet te wachten op vluchten met grote vertragingen en “geen eten en drinken tenzij je het koopt”. Ik weet echt wel dat je vertragingen nooit kunt uitsluiten maar als ik de keuze heb om een andere maatschappij ( met een goede prijs) te kiezen dan doe ik dat.

Fabrie, ik ben helaas zo`n bangerd die het na al die negatieve verhalen niet echt aandurft. Hoe vond jij de service qua maaltijden aan boord?

Kenya, heel erg bedankt voor je reactie. Dusseldorf is voor ons een heel stuk dichterbij dan Brussel. Ik ga ze zeker in de gaten houden!

Ik heb even Condor bekeken , voor 608 euro heb je een retourtje van Frankfurt naar Mombasa ,met vertrek op 24 juni en terug op 2 juli.Elke kleine wijziging van datum heeft wel gevolgen op de prijs.

Volgens mij is dat toch echt niet goedkoop. Heb een paar dagen geleden via cheapticket voor egyptair geboek, 17 juni vertrek, retour 2 september voor 620. Brussel Nairobi. Tel je kosten van en naar erbij op. Treinretour Frankfurt/autoparkeerkosten is duurder dan Brussel (ligt er een beetje aan waar je woont in Nederland, maar ik ben binnen 1.5 uur in Brussel) Bovendien kan je nog vragen of iemand je wegbrengt naar Brussel, maar Frankfurt?
Enkeltje van Fly540 69 dollar nu naar Mombasa. Fly540 vliegt van Jomo Kenyatta, dus alleen maar even de weg oversteken.
Misschien zit ik ernaast hoor, maar ik ben ook een keer vanaf Dusseldorf vertrokken en ik vind dat je aan aanrijkosten/parkeerkosten/treintickets uiteindelijk net zoveel kwijt bent als aan die 60 euro meer voor het vliegtuig van Nairobi naar Mombasa. Enje hebt veel meer keus als je op Nairobi vliegt.

Cheap ticket kan je ook als zoekmachine gebruiken , als ze Egyptair als goedkoopste aanwijzen ,en je gaat een nieuwe berekening op Egyptair doen ,kom je meestal nog goedkoper uit.
En Condor vliegt aan 650 euro retour van Brussel naar Mombasa.
Van Amsterdam 681 euro.

In het verleden heb ik ook wel met Martin Air gevlogen en hun service was belabberd.Ook veel vertragingen.Arke vloog stipt op tijd en ,indien je een upgrade neemt,valt de service aan boord best mee.Als je met 4 kinderen reist zou ik zeker niet de Egypt Air optie nemen i.v.m. vertrek en wachttijden en overstappen.
Indien je niet te ver van Dusseldorf woont is dat beter dan Arke.Goedkope aanbiedingen zijn ook te vinden op Ltur
Parkeren op Dusseldorf is niet duur Ca 2 euro per dag en hun service en kwaliteit van de vliegtuigen is uitstekend.Meestal vlieg ik een paar keer per jaar met Air Berlin en ik heb nog nooit een vertraging gehad.
Gr Wim Fabrie

1 like

Kijk dat is nou wel weer de moeite waar, die 650 van Brussel naar Mombasa.!!! Jammer dat ik al geboekt heb.

Ik deel deze mening, heb nog nooit vertraging of een klacht kunnen bedenken bij Air Berlin, Dusseldorf is bovendien een klein en overzichtelijk vliegveld …

Treintickets boek ik meestal vanaf 35 euro enkeltje bij db.de

LTur is trouwens overgenomen door Air Berlin, hetzelfde bedrijf, dezelfde service en dezelfde vliegtuigen (met iets ruimere zitplaatsen dan chartervluchten) :slight_smile:

1 like

Bovendien vliegt Condor ook op Nairobi tegenwoordig … handig als je bvb op Mombasa aan moet komen en vanaf Nairobi vertrekken … of andersom

Nog even een kleine correctie : LTU is overgenomen door Air Berlin.Inderdaad nog dezelfde service etc.Alleen iets moeilijker met de (extra)bagage.Ltur is een last minute site waar je vluchten vindt van AirBerlin,Condor en soms ook Arke.Gr Wim

1 like

misschien een hele domme vraag maar ik stel hem toch.
Ik zag net bij Jetair dat we voor ongeveer €400 pp heen en weer kunnen naar Kenia. Er staat “nog 8plaatsen beschikbaar”. Ik had uit recensies begrepen dat ze iedere keer 10stoelen aanbieden en dan de prijs omhoog doen voor de volgende 10, net zo lang totdat het vliegtuig vol is. Nu komt de “domme” vraag. Is het het enige vleigtuig wat die dag vliegt of boeken ze eerst dit vliegtuig vol en gaat dan een volgend vliegtuig voor die dag in de aanbieding?

Wij hebben hier nog 3wkn schoolvakantie en ik kan dus niet zomaar deze vlucht boeken omdat het 3dgn later terug is dan we van school mochten. Ik moet dus eerst overleggen met school en de inspecteur of deze datum mag. Daarom wilde ik graag weten of ze meerdere vleigtuigen hebben voor 1 dag en deze prijs dus binnenkort weer voor die dag gaat lopen.

Neen, Handigje, Jetair heeft slechts één vlucht per week, er worden nooit 2 vliegtuigen ingezet. Altijd heen op zondagavond (aankomst Mombasa maandagmorgen) en terug op maandagmorgen (aankomst Brussel maandagavond).
BTW, domme vragen bestaan niet en niet iedereen kan àlles weten, hé. :slight_smile:
Hopelijk lukt het jullie! Succes!

1 like