26 december tot 8 januari naar Kenia

Yes!!! Ethiopian Airlines van Brussel naar Mombasa net geboekt…!!!

Voor 807 p.p. in die periode is niet heel erg duur toch?

Oh, ik ben blij!!! :zon02:

nzuri sana :cheer:

nu nog een onderkomen regelen in december :cheer:

succes :kenya:

in december gaan we bij Trudi tot 2 januari, nu nog eentje in mtwapa voor 2 tot en met 8 januari.

Was best een goede prijs voor die tijd toch?

>>>

misschien ten overvloede maar waar heb je gezocht? Ik kan ze nooit vinden die aanbiedingen. Wij gaan volgend jaar met 6 personen en iedere euro die we uitsparen is mooi meegenomen.

Goede tips van Trudi :wink:

2 likes

Wij hebben beide keren de goedkoopste vlucht bij Ethiopian Airlines geboekt. Je moet dan wel overstappen etc maar het scheelt je veel geld.
Vorig jaar zomer zijn we voor 561 pp naar Mombasa gevlogen maar dat hadden we ook al in november geboekt. Zo vroeg mogelijk beginnen te zoeken en dan een paar weken in de gaten houden, meerdere keren per dag wat de prijzen zijn. Het scheelde bij ons vorig jaar heel veel dat we wat aan het wisselen gingen met de vertrek en aankomstdagen. Toen waren de dinsdagen volgens mij erg goedkoop.
Heel veel succes. En voor goede prijs van safari (en betrouwbaar) moet je bij magical en monika zijn. Ik moest wel wennen en vond het destijds een beetje eng om een aanbetaling te doen voor de safari. Achteraf heel erg logisch omdat zij de lodges alvast moeten reserveren en vaak al een groot gedeelte aan moeten betalen.
Heel veel succes!!!

1 like

Thanx Gilling. Ik vroeg me al af wat het handigst was. Ruim van te voren (zoals jullie) of de gok wagen en hopen op een scherpe last-minute. Durf dat eigenlijk niet dus ik ga zeker nu al rondkijken. Ik zie alleen erg tegen het overstappen op, we gaan met 4 kids (12,9,3 en 2). Ben ook altijd bang dat ik de aansluiting mis etc. Ik moet toch ook maar de "niet Nl"maatschappijen gaan bekijken in de gaten gaan houden. Voor mijn gevoel (is zeker niet zo hoor) reis ik dan het veiligst,haha. Andere weekdagen had ik idd ook al gehoord dat dat veel kan schelen. Ik lees veel over ltur en goede aanbiedingen bij hun. Deze keer word het ook geen Schiphol. We zijn verhuisd en wonen 15min van de duitse grens, vertrek word denk ik vanuit daar.

Ik heb tot nu toe altijd ter plaatse geboekt en daar dan ook betaald. Wij boekten altijd bij HITS en JTsafaries. Weet niet eens of de eerste nog bestaat. Ik heb al een lijst met aanbieders van safaries (overgenomen van het forum) en ga heelijk rondshoppen en prijslijsten opvragn. Ik lees veel dat mensen aanbetaald hebben en dat alles goed ging.

Wij gaan vanuit Brussel (zaventum), dat was het voordeligste.
Ook wij zijn met kinderen gegaan (de jongste toen 8) en het overstappen in Ethiopie is echt heel makkelijk. Je hebt er een paar uur de tijd voor en je koffers gaan direct naar Mombasa (wel even zeggen in Brussel).
Het was een vliegveld wat veilig voelde terwijl we er midden in de nacht liepen. Die vlucht is echt aan te raden.

Veel voorpret alvast!!!

over een paar weken kun je op budgetair voor volgende zomer boeken. Nu kun je tot 14 juli volgend jaar invullen. Heb 25 juni ingevuld voor je en die vlucht komt (erg goedkoop) nu op 575 euro pp. Dat is toch een mooi aanbod. Wel vanaf Brussel. (kun je trouwens goed parkeren)
Hoop dat je wat aan deze info hebt.

1 like

van 26,27 of 28 december tot 9 - 10 of 11 Januari 686 Euro
(1 x tussenstoppen maar gewoon blijven zitten) met een ECHT vliegtuig (een 747-400) KLM. Vanuit Antwerpen of Brussel naar Schiphol (met de trein en voor 50 euro meer met het fokkertje) en dan rechtreeks op Nairobi.

Verder ook HEEL Januari en februari : diezelfde reis slechts 491,- euro.

Nee, ik werk niet bij KLM, maar heb wel net geboekt :slight_smile:

.

Die vlucht in februari, voor 491 euro, moet ik dan op de klm-site zoeken?
Daar vind ik 588 als laagste prijs.

http://www.klm.com

Van ZYR naar NBO

± 3 dagen invullen

Dan krijg je een heel schema te zien.

http://www.wereldwijzer.nl/209326-albums4193-picture29454.jpg

dan vlieg je toch met kenyan airways

nee hoor, ja kan KL en KQ vluchtnummers kiezen, er staat ook bij ‘‘uitgevoerd door’’ en ik vlieg speciaal 's avonds laat weg uit NBO ipv vroeger die dag…

Maar,als het zo zou zijn, de NBO-AMS route bestaat al heel lang, die op Rome is een nieuwe die blijkbaar niet goed van de grond komt.letterlijk en figuurlijk hahahaha

http://www.wereldwijzer.nl/209326-albums4193-picture29455.png

:cheer:

Ik heb geen idee of dit is wat u zoekt, maar wij vliegen met Arke… vorig jaar zijn we 9 dagen geweest, voor 574 euro incl. vlucht en all inclusive hotel (Reef hotel). Dit jaar gaan we 16 dagen voor ruim 800 euro per persoon, ook all inclusive.
Vorig jaar wilden we eigenlijk ‘lekker lui’ naar een all inclusive hotel in Turkije of zo, gewoon lekker bij het zwembad zitten en bijkomen, omdat al onze vakanties altijd zo ontzettend actief zijn dat je uitgeteld thuiskomt :wink:
Maar toen zagen we opeens dat Kenia met z’n 574 euro voor 9 dagen nog goedkoper was dan al die all-in hotels in de Mediterranae met hun 800 euro voor een week.
Overigens werd onze vakantie in Kenia vervolgens geen luiervakantie… heb het gevoel dat ik heel Afrika doorgehobbeld ben in die week :cheer:

We hebben wel echt weken en weken de Arke site in de gaten moeten houden, zowel vorig jaar als dit jaar, elke keer was het rond de 1100 euro per persoon, maar als het dan in de aanbieding gaat heb je echt een flinke korting.

Maar mensen die alleen een vlucht zoeken of andere (specifiekere) wensen hebben hebben misschien niets aan deze tip (en ik heb het gevoel dat vooral dat eerste het geval is in dit topic :wink: )… Maar voor mensen die gewoon lekker een week/twee weken naar het strand bij Mombasa willen en vanuit het hotel uitstapjes willen maken… hoop dat iemand wat aan deze tip heeft!

1 like

Ah, bedankt voor de tips. Heb inderdaad de vlucht van 491 gevonden. Alleen dan nog naar mombasa, maar met kenya airways is dat niet duur.

Maar de tip om arke in de gaten te houden is ook zeer goed. Een hotel los boeken is namelijk ook erg duur. Normaal zit ik in de goedkoopste backpackers-plaatsen, maar voor deze keer wil ik ook wel eens wat luxer zitten. Als ik voor 600 euro een week daar kan zitten, dat zou echt perfect zijn.

Nog een tip: Egyptair: Amsterdam/Cairo/Nairobi 1.115 euro BUSINESS CLASS! Voor rond de 500 euro in de Economy.

Diani:vak02:

Blij dat mijn tip toch als nuttig wordt ontvangen :smiley:

Vorig jaar zijn we er 9 dagen geweest voor die kleine 600 euro, all-in in een mooi hotel (Reef heeft 3 sterren, nu gaan wij normaal altijd naar 5 sterren hotels maar het Reef doet er écht niet voor onder, wat een mooi en fijn hotel). Dan hebben we nog wel los uitstapjes gemaakt zoals bijvoorbeeld een safari, dus dan kom je alsnog wel op iets van 800 euro pp wat we uitgegeven hebben. Maar ik geloof dat we dan alsnog heel goedkoop uit waren!
Zeker nu ik hier een beetje op het forum zit rond te lezen en ook van andere mensen bedragen lees die zij betaald hebben (uiteraard weet ik niet hoe mooi die mensen zaten of wat ze daar gedaan hebben, als je een enorme safari maakt en dan bijkomt in een 5 sterren strandhotel zal je natuurlijk meer kwijt zijn dan als je een weekje in een 3 sterren hotel zit en op de bonnefooi af en toe op stap gaat).

Ik geloof trouwens wel dat die aanbieding altijd begin augustus ingaat en dan geldt voor de maand september. Vorig jaar en dit jaar was dat in ieder geval zo. Maar wij willen dan ook altijd in september weg dus ik heb er nooit voor andere data zitten zoeken. Hopelijk hebben ze voor de Kenia reizigers vaker zulke aanbiedingen in het jaar!

(over vliegen gesproken… met Arkefly vlogen we rechtstreeks naar Mombasa vanaf Schiphol, alleen een tussenstop in Hurghada, Egypte om te tanken).

Groetjes,

Voyage

http://www.fly540.com

Trein, bus, auto huren (met/zonder chauffeur) … opties genoeg.

Moet het perse een hotel zijn ?

grtz

.