Behalve de gewone “pakketreizen” van pakweg Thomas Cook, Jetair, … hebben wij nog nooit zelf een reis “samengesteld”.
Bij onze reis naar Kenia willen we daar verandering in brengen.
We willen zeker de Masai Mara bezoeken en daarom is ons aangeraden aan te komen in Nairobi ipv Mombasa. Na onze safari willen we graag een strandverlenging. Wellicht wordt dat hotel Baobab in Ukanda.
Hoe leggen we het boeken van de vlucht het best aan boord
Vertrekken vanuit Brussel of beter Amsterdam? Ik heb al info gelezen over vertrek in Antwerpen met KLM (daarna met trein naar Amsterdam?), …
Welke websites gebruiken jullie en zijn “veilig”?
Als we aankomen in Nairobi, maar onze vakantie eindigt tegen Mombasa, nemen we dan best een ticket Brussel-Nairobi / Mombasa-Brussel of komt dit duurder uit dan retour Brussel-Nairobi (en dus via binnenlandse vlucht van Mombasa naar Nairobi reizen).
Hoe regelen jullie deze binnenlandse vluchten?
Voor de safari heb ik al contact opgenomen met Lucy en Julius. Gevonden op deze site!
Mochten jullie nog meer tips hebben, laat maar komen!
We hebben net 3 tickets voor Kenia gekocht - BRUSSELS/AMSTERDAM/NAIROBI/AMSTERDAM/BRUSSELS voor 590e p.p.(KLM)
dan
NAIROBI/MOMBASA/NAIROBI voor 94euro PP (Kenya airways). We willen een paar dagjes in Nairobi blijven.
Kijk op www.klm.com en www.kenya-airways.com voor meer info.
Succes
Gr. Helen en Peter www.villakenya.info
Heb afgelopen vrijdag een ticket voor een vriendin geboekt voor mei. En wel vanaf Antwerpen-Amsterdam- Nairobi en terug. Voor 470 euro. Wij zijn nog wel op zoek naar een betaalbaar retourticket nairobi-mombasa en zal dus even gaan kijken bij Kenya-airways of ik daar nog iets kan vinden.
Ik heb zelf vorig jaar maart mijn ticket geboekt voor vorig jaar april, afgelopen januari een ticket geboekt voor februari en maart mijn ticket geboekt voor aankomende maand. Ik heb ongeveer alle beschikbare website bekeken en vergeleken en kwam tot 3 keer toe uit op travels.kilroyworld.nl als goedkoopste. Zij bieden evt. ook studententickets aan. Ik ben wel steeds flexibel in reisdata en luchthavens geweest. Eerste keer vanaf Brussel gevlogen, tweede keer op Nairobi, en nu ook weer Nairobi. Wat nog een tip is om te kijken als je echt lastminute wilt boeken en het niet erg vindt vanaf Brussel te vliegen is jetairfly.be en dan bij promoties. Je kijkt op dinsdag, je vertrekt op zondag. Helaas vliegen ze niet in het laagseizoen (april,mei)
Heb afgelopen februari een ticket geboekt vanuit mombasa naar nairobi in het kantoor van kenya airways voor 5225 ksh, dus nog geen 50 euro. Als ik gelijk naar mombasa had gevlogen was ik 350euro meer kwijt geweest. Brussel/nairobi/mombasa/brussel is ook niet echt een optie aangezien je vaak een heel stuk meer kwijt bent. Mijn advies: binnenlandse vlucht boeken bij kenya airways of fly540.
Ik heb net nog 4 tickets geboekt op Egyptair.com. 446,54 Euro heen en terug inclusief taxen. Voordeel ? Korte vluchtduur naar Nairobi (uurtje in Cairo) Nadeel : om 04:00 snachts aankomen en ook rond die tijd vertrekken.
Maar dat nemen we er graag bij voor die prijs.
Hou er wel rekening mee dat het niet standaard is dat de bagage dan ook in Nairobi aankomt. Het overkwam ons in september vorig jaar: wij waren in N airobi, onze chauffeur was er om ons door donker Nairobi naar Mombasa te loodsen alleen de BAGAGE ontbrak. Die stond nog in Cairo. De overstaptijd in Cairo is erg krap en er is vaak vertraging met Egyptair.
Wij hebben met chauffeur een hotel gezocht om een paar uurtjes te kunnen slapen, zijn de volgende nacht op pad gegaan om te kijken of de bagage er nu was (waaronder onze GOLFTASSEN, we kunnen echt niet zonder!). De bagage was er, alles ingeladen en met een dag vertraging in Diani gearriveerd. Behoorlijk kapot.
Hebben de terugreis met Egyptair aan ons voorbij laten gaan. Zijn met de KLM teruggevlogen. We hebben nu zo’n beetje alle opties Amsterdam/Mombasa geprobeerd: KLM blijkt de beste opties (ook de duurste trouwens). Gezien onze leeftijd moeten we keuzes maken. Zijn beiden 65 plus en dan moet je geen ‘rare’ maatschappijen meer ambieren. Is leuk voor backpackers en jonge mensen, ons niet meer gezien…
Ons vertrek was voorzien ergens in september en nu heb ik het volgende gevonden:
vlucht met Egyptair voor 1.035 euro (10 tot 20/9)
binnenvlucht van Nairobi naar Malindi en terug voor 257 euro
strandhotel zal Diamond Dreams of Africa worden in Malindi
Safari naar Masai Mara (3) en Lake Nakuru (1) (wellicht via Lucy)
Bij aankomst een nachtje slapen in Nairobi hotel Boulevard, daarna de lodges Mara Serena Lodge & Flamingo Hill Tented Camp
Nu nog overal bevestigen?! Doet ie het of doet ie het niet?
Jaja, is voor twee personen (oef)
Heb gewoon gezocht naar goed hotel om effe uit te rusten voor enkele dagen. Wellicht blijven we een vijftal dagen in hotel: zon, zee, strand, weet je wel (en lekker eten en drinken ;-))
Andere voorstellen voor verblijf aan de kust? We laten ons verwennen de laatste dagen, dus mag hotel met beetje luxe zijn. Ik heb hotel nog niet geboekt.
Wellicht wordt het bij ons Ethiopian met aankomst in Nairobi en vertrek naar Brussel vanuit Mombasa.
Valt heel goed mee van prijs en de uren zijn beter dan met Egyptair.
Turtle Bay in Watamu… ben ik onlangs een paar nachten geweest, niet te vergelijken met andere all-in hotels in Kenia … dit hotel staat niet voor niets jaar
in jaar uit zeer goed aangeschreven op tripadvisor … http://www.turtlebay.co.ke/
Hadden we dus alles geboekt en dachten we dat alles in kannen en kruiken was tot … we deze middag een Email ontvingen vanwege Ethiopian airlines. Vlucht 12/9 wordt geannuleerd en vertrekt op 13/9 en we worden verondersteld om, bij de terugvlucht op 24/9, 24u te wachten in Ethiopië tot een volgende overstap! We “mogen” deze vluchten wel gratis annuleren!!!
Hotels geboekt en betaald, binnenlandse vlucht geboekt en betaald, safari geboekt en deels betaald, …
Ik vind wel dat de maatschappij een schadevergoeding mogen betalen hoor!
Iemand zoiets al meegemaakt?
Heb onmiddellijk alles bij hen geannuleerd en een vlucht geboekt met Jetair (rechtstreeks!), maar deze vliegen wel alleen op Mombasa. De geannuleerde vlucht kwam aan in Nairobi en vertrok naar Brussel vanaf Mombasa. Drie dagen eerder vertrekken en 1 dag later naar huis.
Nu op zoek naar andere hotels (al diverse volgeboekt), binnenlandse vlucht Mombasa naar Nairobi …
Kent iemand nog goeie hotels in Mombasa (of niet té ver ervandaan)?
Moet dus 3 nachten boeken, daarna vlucht naar Nairobi, daar hotel voor 1 nacht (was al geboekt), daarna start onze safari (al de rest is geboekt), in het hotel voor strandverblijf kan ik nog een nachtje bijboeken (oef)