Ervaringen met Egypt Air

Hallo allemaal,

het kriebelt om weer naar Kenia te gaan en we krijgen nu de kans om eventueel een groep studenten te begeleiden die een waterput voor onze kindjes bij elkaar aan het sparen zijn en dadelijk willen realiseren. Ben nu aan het kijken naar vluchten en de goedkoopste zijn van egypt air op de data´s die we zouden kunnen.
Wie kan mij, heel eerlijk iets vertellen over zijn of haar ervaringen wat betreft veiligheid met egypt air.
Ze staan niet op de zwarte lijst en mogen vliegen op Europa maar er staan wat kritische noten her en der op het internet…

Alvast bedankt,

lae-titia
www.faharifoundation.com

Hoi Laetitia,

Schijnt zonder meer goed te zijn. Enige nadeel: ze vliegen tot Nairobi en je moet zelf voor de vlucht Nairobi/Mombasa zorgen. Geen ramp, maar wel wat lastig.

Wij hebben vorige week ook weer geboekt, dit keer ook met Egyptair. Prijs van een ticket tot Nairobi is bijna de helft van de prijs van een KLM-ticket. We zijn toch niet gek? Wij blijven zes maanden in Kenia, hebben samen ca. 100 kg bagage, inclusief de golfbags. Het is dus wat ingewikkeld om vervoer tegen een betaalbare prijs van Nairobi naar Mombasa v.v. te vinden. We hebben nog wel even tijd om dat uit te vogelen, maar eventuele bruikbare tips zijn welkom! Optie is om ons te laten halen door onze vaste chauffeur uit Nairobi, maar dat betekent dat we een deel van de nacht het traject Nairobi/Mombasa moeten afleggen. Niet echt aantrekkelijk…

Gewoon boeken dus, we hebben in het verleden vaak met Egyptair gevlogen naar Cairo. Prima maatschappij, goede toestellen, goede service. Mochten we andere ervaringen hebben na ohebben we in het verleden nze vlucht zullen we dat zeker hier melden.

Dit weer doet ons naar september verlangen…

Groet,
Diani:vak02:

Dank je wel!!! Ja, het scheelt heel erg veel. Het is wel een vlucht waarbij je midden in de nacht op Nairobi aankomt, ik weet niet of er dan al iets te regelen is richting Mombasa?

Je stelt me gerust!!!

Graag gedaan! Aankomst Nairobi Egyptair 03.45 uur, eerste vlucht Nairobi Mombasa met Kenya Airways 06.00 uur of Fly540 06.45 uur. Is te doen, voordat je door Immigration en Douane bent, ben je sowieso al een uur verder, zodat je tussen de 1 en 2 uur wachttijd hebt. In die tijd moet je ook nog met je bagage naar Wilson Airport (overkant van de straat, klein stukkie lopen) en inchecken. Het kan, maar we moeten nog even puzzelen hoe we dat met de bagage gaan doen. En anders maar met de auto, we hebben zes maanden om bij te komen van de reis, dat gaat vast wel lukken!

Groetjes,
Diani:vak02:

Wanneer gaan jullie?
Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang het vliegen, rijden, treinen is naar de kust. Zal vast makkelijk op te zoeken zijn op wereldwijzer of het net maar nog niet naar gekeken. Enig idee wat de kosten zijn van het verschillend vervoer? ik heb trouwens net wel iets gevonden over egypt air, ze zitten nu bij Star Alliance waar ook de luft hansa en nog heel veel andere grote namen zitten. Ze zijn als eerst iso gecertificeerd in oost-afrika en het midden-oosten. pff…dat soort dingetjes luchten wel op hoor…,.ik vind de andere vluchten echt te duur om even tussendoor te doen…

Bedankt weer!!!

Egypt air niet veel klachten. Wel veel vertraging gehad. En zoon ook, die met Egypt Air gegaan is. Maar goed, ben uiteindelijk op bestemming aangekomen, net als zoon. Als je geen haast hebt maakt het niet veel uit. Wel rottijden van vliegen, heel vroeg vertrekken in de ochtend, midden in de nacht aanwezig zijn op vliegveld Nairobi.

@gilling: met de auto is het zo’n 6 tot 7 uur rijden. Persoonlijk doe ik er liever wat langer over dan te gaan racen; de weg Nairobi/Mombasa is berucht on de vele ongelukken die er gebeuren doordat men maar het gaspedaal blijft indrukken; met de hoge benzineprijzen moet je voor wat betreft de kosten al gauw rekenen op zo’n 200 euro, maar da’s altijd nog goedkoper dan met z’n tweetjes vliegen en een smak geld aan overbagage betalen.

Wij vertrekken 17 september en vliegen 16 maart weer terug.

Groet,
Diani:vak02:

Wij hebben op dit moment een gast uit Kenya die met Egypt Air gekomen is.Geen klachten De vlucht ging op tijd.Wel zijn de vertrektijden niet zo handig.Als je door moet naar Mombasa met veel bagage w.o. golfclubs kun je volgens mij veel beter Air Berlin vliegen en een kunden karte kopen.Golfclubs vrij tot 30 kg en daar boven op 10 kg extra bagage en andere mogelijkheden om extra zaken vrij mee te nemen zoals een surf bpard etc.Als je de extra kosten om in Mombasa te komen meeneemt zal het niets uitmaken met Egypt Air

Dank jullie wel!!

Wij zijn geen golfers, dus we hebben geen extra bagage. Dat scheelt alweer. Wat fijn dat er ook veel positieve reacties zijn.

ik zal eens kijken bij airberlin. Zijn de vluchten duur van Nairobi naar Mombasa? Als we gaan, gaan we toch wel onverwachts en het is een extra kostenpost waar we niet op gerekend hadden…

Maar wel leuk…maar moet dus wel ff goed uitzoeken dat het niet te gek wordt…

Bedankt alvast.

Groetjes

Wilson Airport ligt niet aan de overkant van de straat maar in een ander deel van Nairobi. Als je doorvliegt met Kenya Airways kun je inderdaad naar de overkant van de weg lopen naar het deel van het vliegveld voor domestic flights. Voor Fly 540 weet ik het niet, maar als zij inderdaad vanaf Wilson vertrekken, is het misschien handig om rekening te houden met extra overstaptijd. Heb een maand geleden een vlucht van Nairobi naar Mombasa met Kenya Airways geboekt voor nog geen $ 50,–.

ben al verschillende malen naar mombasa gevlogen,
vanaf amsterdam , dusseldorf, frankfurt
met edelweis/swiss air
condor
air berlin
arke
voor uit een lopende prijzen, maar ligt er ook aan wanneer je boekt
en in welke periode
air berlin en ook edelweis was echt topclasse kwa service
en arke echt beneden peil

Als je geen vaste data van vertrek hebt is het ook de moeite waard om eens te kijken op ltur. Vooral de week voorafgaand aan de vluchtdatum hebben zij erg lage prijzen.Je kunt ze ook bellen,want niet alles staat op hun site.Service Air berlin inderdaad perfect.Heb je wat extra te besteden dan is het ook de moeite waard om op het vliegveld je ticket om te zetten in business class.Succes!

Voor wat betreft Wilson Airport: correct! Vergissing mijnerzijds.

Voor WF: wij vliegen Business Class met egyptair en betalen daarvoor 1.115 euro. Komt n og wel de prijs Nairobi/Mombasa/Nairobi bij, maar evengoed alleszins de moeite waard!

Helaas is Dusseldorf geen optie: we kunnen de bagage niet met z’n tweetjes ‘mannen’ met overstappen e.d. indien je met de trein nnaar D’dorf gaat. Bovendien wonen we onder de rook van Schiphol, da’s dan toch weer een eind weg.

Groet,
Diani
:vak02:

Hoi

Wij vliegen met ALITALIA !
Wist niet eens dat dat kon.
Slechts 555 €uro, als je telefonisch boekt krijg je extra korting.

Brussel - > Rome 2 uurtje
Rome - Nairobi 5.3 uurtjes. Lekker kort ook.

Wij vlogen in Januari met Ethiopian, eerst naar Addis en dan rechtreeks op Mombasa. Heerlijk ! Paar uur tussenstop in Addis om Ethiopische koffie te drinken. 497,- €uro.

Het is hier makkelijker om in Brussel te geraken, dan het in Kenya is om in Mombasa te geraken :slight_smile:

Je kan met Kenya airways voor nog geen 50 euro Nairobi Mombasa vliegen.

Ook kan je, zoals wij nu gaan doen, een auto huren en zelf naar Mombasa rijden, dan kan je tenminste stoppen als je olifanten of apen op de weg ziet.

Afhankelijk van hoe lang je wil gaan kan je ook chartermaatschappijen vliegen.
De bekende thomascookairlines.com , jetairfly.be, arkefly en Ltur…

Als je een nachtje in Nairoobi wil blijven om dan later met de trein te gaan, kan ik je http://www.wildebeestcamp.com/http/about_us/contact_us.html aanbevelen.

Heeft goeie referenties, als je mijn blog volgt kanje op 1 juli lezen of het echt zo leuk was als het lijkt …

Succes met zoeken !
ALITALIA :

Save up till 45 euro per ticket!

Purchase your ticket calling 020 67 644 79.

Brussels - National Roma - L. Da Vinci-Fiumicino
30 June - 06.15 30 June - 08.20

Roma - L. Da Vinci-Fiumicino Nairobi - Jomo Kenyatta Itl.
30 June - 10.25 - 30 June - 18.05

Toen een vriendin van mij naar ALitalie belde zei de telefoniste eerst ‘we vliegen niet op Nairobi’’

HAHAHA, dan vraag je maar, oja ?? Kijk eens naar boekingscode KQZK2M dat is een kennis van mij die ALitalia vlieg!!!

GROETEN

**OP JKIA kan je ook met fly540 doorvliegen naar Mombasa/Malindi

Been there, done that**

Egyptair was kwa service redelijk goed, maar kwa wachten en midden in de nacht aankomen en ook vertrekken erg lastig ! Zeker als je , zoals wij, liefst niet in het donker wil rijden (of rondgereden worden) .

Schrik ook niet als er in Cairo geen Nairobi op de borden staat…

http://www.fly540.com

HOi hoi,

Dank je wel allemaal.
Rechtstreeks op Mombasa vliegen is natuurlijk het meest ideaal maar echt te duur. Wij willen op 26 dec gaan en dat is natuurlijk wel hoogseizoen aan de kust. Dan ben je rond de 1000 euro kwijt en daar heb ik geen zin in. Vind luxe niet belangrijk, veiligheid wel…
Waarschijnlijk gaat het dan toch egypt air worden en dan wachten we wel tot het licht is en dan van nairobi naar mombasa vliegen…
Kun je dat altjd ter plaatse boeken of moet je dat ook van tevoren regelen?

Groetjes en heel erg bedankt!!

:zon02::zon02::zon02:

Nog een vraagje; als we op 6 januari al heel vroeg (04.30) terug zouden vliegen vanaf Nairobi, kunnen we dan beter 's avonds met de trein naar Nairobi gaan? Of is dat niet veilig? Sjips, 's ochtends is erg goed geregeld.

misschien dan toch beter om een hotelletje te pakken?

Help… :cheer:

wildebeestcamp is een aanrader. Terugvliegen in de middag vanuit Mombasa (is niet duur, iets van 40 of 50 euro pp met fly 540 als je dat op het vliegveld boekt) en je laten ophalen door wildebeestcamp. Zij brengen je ook in de nacht met een eigen auto weer naar het vliegveld. Prima service!
En een prima plek om even te relaxen voor je gaat. Je slaap in tenten. Niet duur en netjes.