vliegveld Nairobi

Beste mensen,

In oktober vertrekken wij met 4 personen naar Kenia voor een tijd van ongeveer 2 weken, het zal onze eerste keer “midden” afrika zijn. We zijn momenteel druk bezig met het zoeken naar tickets maar dat valt blijkbaar nog niet mee. Vluchtduur is vaak extreem lang en aankomst is meestal 'snachts. Nu is mijn vraag of het veilig/verstandig is om midden in de nacht in Nairobi te landen en dan door te reizen naar een hostel/hotel in Nairobi (die hebben we nog niet op het oog maar we zouden dat eventueel nog kunnen uitzoeken). Of is het toch echt beter om een duurder ticket te nemen waarmee je overdag aankomt?

Alvast bedankt voor de info! groetjes

Het verschil in veiligheid tussen overdag of 's nachts aankomen in Nairobi is klein … Op het vliegveld staan ieder moment wel geregistreerde taxi’s te wachten, die jullie veilig op de plek van bestemming brengen, hakuna matata.

superbedankt voor het snelle en duidelijke antwoord, dat geeft weer veel meer ticketopties!

Arkefly ,van 7 tot 14 october is 698 per persoon , heen en weer.(naar Mombasa)
40 euro voor een binnenlandse vlucht naar Nairobi

ticket is geboekt, uiteindelijk voor maar 545 euro pp naar nairobi, wel 's nachts landen maar we hebben er nu alle vertrouwen in :slight_smile:

Mochten jullie opgehaald willen worden door mijn man, laat het me weten… Groetjes

Dag Marjo lein, waar hebben jullie uiteindelijk geboekt als ik vragen mag?

Uiteindelijk bij egyptair, via cheaptickets waren de tickets het goedkoopst maar daarvoor waren we net te laat. Uiteindelijk hebben we via worldticketcenter geboekt.
Of egyptair een goede maatschappij is weet ik niet maar daar zullen we vanzelf achter komen! De tijden waren het beste wat betreft niet te lange stopover (en niet te duur).

Hoi Marjolein,

Even aandacht voor het volgende: in september 2011 vlogen wij met Egyptair naar Nairobi met een overstap in Cairo. Hou er rekening mee dat Egyptair soms (vaak!) last heeft van vertragingen, zeker nu Cairo niet bepaald de rustigste plaats ter wereld is. Er zijn vaak ‘go-slow’ acties en die impliceren dat bagage niet tijdig op de aansluitende vlucht wordt aangeleverd. In iedere geval stonden wij in het holst van de nacht in Nairobi en onze bagage stond nog in Cairo. Uiteindelijk iemand van Kenya Airways te pakken gekregen die ons aan formulieren hielp. Na invulling hebben we een hotel in Nairobi gezocht en konden we de volgende nacht (!) onze bagage ophalen. Daarna konden we door naar Mombasa. Al met al geen leuke ervaring. Wij hebben begrepen dat dit meer regel dan uitzondering is.

Het lijkt me dus raadzaam hier nog eens goed naar te informeren en eventueel te overwegen om alleen met handbagage te reizen (niet zo’n probleem als je gaat backpacken).

Wij waren ook van tevoren gewaarschuwd en hadden zoiets van ‘ach, dat zal wel loslopen allemaal’, niet dus…

De vlucht op zich en de service aan boord waren zonder meer goed. De overstaptijd in Cairo vonden wij erg krap, ook omdat we met een klein uur vertraging uit Amsterdam vertrokken.

Probeer hiermee iig rekening te houden met het plannen van je reis…

Groet,
Diani:vak02:

Oke erg bedankt voor de info! daar gaan we zeker rekening mee houden! We willen voor een stichting daar waarschijnlijk zo veel mogelijk extra bagage meenemen maar dan is het natuurlijk wel erg handig als we daar ook daadwerkelijk mee aankomen! Was het op dat moment ook niet mogelijk om iemand van egypt air te spreken om de bagage te krijgen? Vreemd dat dat via een andere airline moest gaan. Wij zullen zoiezo dan al proberen onze meest belangrijke kleding in de handbagage te stoppen. Wel goed om te horen dat het verder een goede airline is. Laten we hopen dat ze vanuit brussel dan geen vertraging hebben, we zullen wel een keer aankomen zeker :wink:

Ja hoor Marjolein, je komt er zeker wel!

Nog een weetje: aan boord van Egyptair wordt geen alcohol geserveerd. Een beetje pech als je graag een glaasje wijn bij de maaltijd drinkt of een biertje. Wij vonden het geen probleem…

Alvast goede reis!

Groet,

1 like

Hoi Marjo lein,

Mochten jullie naar Mombasa gaan, we hebben een villa te huur in zuidkust (diani beach). Meer info vind je op onze website - www.villakenya.info .
Mvg Peter en Helen

Waarom niet eens Ethiopian Airlines proberen? Zelf heb ik het nog nooit gedaan. Maar je zit inderdaad met een relatief lange wachttijd in Addis, maar nog nooit klachten gehoord over verloren gegane bagage (per persoon 2 koffers van elk 23 kg zijn toegelaten) of vertragingen.
Just a tip in case of…

Ik vlieg ook weer met Egypt Air en heb dat ook al een aantal keren gedaan. Ik vind het vliegveld Nairobi absoluut niet onveilig. Je komt op een rottijd aan, maar wij drinken dan altijd een kopje thee, eten een (oude, dat wel) eerste mandazi en wachten op de aansluitende vlucht van fly 540 aan de overkant.
Wel ook al eens vertraging gehad, de overstap is krap eenuurtje.

In Nairobi zijn ze wel gek geworden wat de veiligheid betreft.
Er worden van elke persoon (elektronische) vingerafdrukken genomen van ELKE vinger en de hele hand , dit leidt vaak tot lange wachtrijen.
Dit zie je nog niet in Mombasa.
Toen ik laatst bijna aan de beurt was kwam daar plots een personeelslid van de luchthaven met een 4 tal dikke nekken ,die haar waarschijnlijk betaald hadden, aan de balie om voorrang te krijgen. De man van de controle raakte daardoor geïrriteerd en na blijvend aandringen stond hij plots op en zei :" computer kapot", gooide alle paperassen weg en zei tegen ons :neem de loketten links en rechts van u maar ,en liep gewoon weg,midden al de drukte.
Gezellig is anders!

Van mijn man werden 3 weken geleden bij aankomst in Mombasa ook vingerafdrukken genomen.

Af en toe zijn ze echt knettergek. Mijn vingers zijn door artrose krom gegroeid en het is dus best lastig die op een foto te krijgen. De laatste keer raakte de betrokken immigration officer daarover zeer geirriteerd. Scheurde ook de al gemaakte foto’s van mijn man doormidden en snauwde ons af. Het went…

Groet,

Hmmm, als ze zo ingewikkeld doen bij de immigratie in Nairobi, mag je dan wel samen er staan? Ik vlieg samen met mijn moeder en die spreekt bijna geen Engels, weet niet of dat goed gaat als ze zo geïrriteerd doen, mag ik er dan bij staan om te vertalen?

Ja hoor, da’s normaal gezien geen probleem. Doe ik ook altijd met mijn vader én met mijn man. Eén familie kan eigenlijk gewoon samen voor het loket gaan staan.

1 like

Andrea03:Hmmm, als ze zo ingewikkeld doen bij de immigratie in Nairobi, mag je dan wel samen er staan? Ik vlieg samen met mijn moeder en die spreekt bijna geen Engels,

Ze kan misschien een snelcursus Swahili beginnen :cheer:4
>>>

http://mwanasimba.online.fr/E_index.html