Overstaptijd Nairobi-Mombasa

Wie weet of een overstaptijd van 2 uur en 15 minuten voldoende zal zijn vanaf Nairobi naar Mombasa? Ook in verband met de Ebola scan en het feit dat je de koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken bij Domestic flights?

Ik las dat Chagawa wel 3 uur nodig had en daar krijg ik het wel een beetje benauwd van…
Ik kom met een niet al te groot vliegtuig aan (Embreaer 190) vanuit Entebbe.

Ik hoorde van mensen die hier in ik geloof september aangekomen waren dat zij er genoeg aan hadden en zij vlogen klm vanuit Nederland. Maar ikzelf zat me van de week afte vragen hoe het de terugreis van mijn moeder zal gaan, want dan had ze veel kijder overstaptijd. Dus van Mombasa naar Nairobi en dan overstappen van Nairobi naar Amsterdam. Misschien kan iemand me dat ook laten weten?

Via Wereldwijzer app

Marriette, ik heb op de terugreis een overstaptijd van 4,5 uur; ik moet om 17.10 al naar Nairobi vliegen en de vlucht met KLM naar Amsterdam gaat pas om 22.40!! De vlucht van 19.10 is geschrapt door Kenya Airways…

Ik heb in november deze overstap ook gedaan, en het is normaal gesproken wel te doen in ruim 2 uur, maar dan moet alles mee zitten. Zorgen dat je snel het vliegtuig uit bent (stoel kiezen dicht bij uitgang) dan ben je ook als eerste bij de bus, maar ook daar moet je niet midden in de bus gaan staan. Als je dan in de aankomst hal komt ben je dan zo door de Ebola scan, en als je de documenten al in het vliegtuig had ingevuld, en 40 € in je paspoort stopt, en het bij de koffers ook mee zat, moet je proberen om geen gesprek aan te gaan met de “behulpzame” Kenianen die je koffer naar het Domestic Departure gebouw willen brengen.

Op de terugvlucht, van Domestic naar internationaal, gaat je koffer al direct naar het juiste vliegtuig, kreeg ik geen ebola scan, en heb je uiteraard geen visum gedoe meer. Dan lukt het makkelijk in 2 uur.

1 like

Ok! Dan gaat je koffer dus wel direct door? Dat scheelt inderdaad al heel wat! En ook dat je dan inderdaad geen visumgezeur meer hebt. Zou je mij misschien dat visumformulier in een email willen doorsturen (in een bijlage in een email) zodat ik het kan doorsturen naar mn moeder? Mn moeder en broertje reizen namelijk samen, mn moeder ontzettende vliegangst en zeker weten op van de zenuwen als ze op Nairobi aankomt en niet weet hoe het allemaal in zn werk gaat (ze heeft er waarschijnlijk nu al buikpijn van) en mn broertje doet rustig, maar vliegt ook nooit dus weet ook niet hoe of wat… :s

Ik heb ze nog maar niets gezegd over de korte overstaptijd enz, want weet zeker dat ze dan nog meer in de kramp springt, hahaha. Maar wil ze dus wel vantevoren zo goed mogelijk voorbereiden, zodat ze vlot zijn voor hun overstap. Aangezien ik alleen internet op mn telefoon en het netwerk waar ik woon hier in Kenie echt baggerslecht is, is het vrij lastig voor mij om het zelf op te zoeken, dus je zou me er een erg groot plezier mee doen. marriettevdvelde@hotmail.com

Alvast bedankt :wink:

Is er heel toevallig iemand die ook 1 maart 20.40uur vanaf Amsterdam naar Nairobi en dan door naar Mombasa vliegt?

Via Wereldwijzer app

Hoi Marriette,

Het visum aanvraagformulier word altijd in het vliegtuig aangeboden. De Stewardessen kunnen je moeder en broer helpen invullen. Maar het is wel handig om het adres van bestemming op een briefje bij je te hebben. En een pen. Dan is het zo gepiept. Op het vliegveld ben je dan snel klaar met Visum aanvraag. Gepast geld is ook aan te raden.
nog een tip: Als ze niet zo veel metalen delen in kleding en schoenen heeft, gaan ze sneller door de nieuwe rotatie scan en metaal detectors :slight_smile:

Als je toch liever een visum document wil ontvangen per mail wil ik wel voor je zoeken, en opsturen.

1 like

hierbij het visum formulier

http://www.kenyaembassy.nl/index.php/application-forms/finish/9-application-forms/170-form-22-application-for-kenya-visa

,

1 like

Mijn moeder en broertje vliegen om 5.30uur vanaf Mombasa naar Nairobi waar ze 6.30 uur aankomen en 8.25 uur naar Amsterdam vanaf Nairobi. Maar om de terugreis maak ik me dan in ieder geval geen zorgen meer. Nu ze nog zonder al teveel stress de overstap op de heenweg doorloodsen :wink:

Via Wereldwijzer app

1 like

Op de terugweg heb je dat gedoe met de koffers niet; op MOI krijg je 2 instapkaarten en je koffers worden automatisch overgeheveld naar het vliegtuig; helaas is dat op de heenweg niet zo (ik heb dat al 2 keer ondervonden).
Hebben je moeder en broer een KQ vlucht geboekt? Mijn vlucht is met een KLM toestel en gaat pas om 22.40!

Ze hebben dit geboekt:

zo 01/03 20:40uAmsterdam (AMS) Schipholma 02/03 07:00uNairobi (NBO)KL 4141 (8u20m)
ma 02/03 20:25uNairobi (NBO)ma 02/03 21:25uMombasa (MBA)KQ 622(1u00m)
vr 20/03 05:30uMombasa (MBA)vr 20/03 06:30uNairobi (NBO)KQ 625(1u00m)
vr 20/03 08:25uNairobi (NBO)vr 20/03 15:20uAmsterdam (AMS) SchipholKL 4140 (8u55m)
zo 01/03 20:40uAmsterdam (AMS) Schipholma 02/03 07:00uNairobi (NBO)KL 4141(8u20m)
ma 02/03 09:30uNairobi (NBO)ma 02/03 10:30uMombasa (MBA)KQ 604(1u00m)
vr 20/03 05:30uMombasa (MBA)vr 20/03 06:30uNairobi (NBO)KQ 625(1u00m)
vr 20/03 08:25uNairobi (NBO)vr 20/03 15:20uAmsterdam (AMS) SchipholKL 4140(8u55m)

Opgelet: Vluchten KL 4141, KL 4140 zijn vluchten van Kenya Airways.

Laatste zinnetje, dus toch Kenya Airways dan denk ik?!
Wel vaag, want de rest van de email van het E-ticket gaat over KLM… :s

Via Wereldwijzer app

Ja dat klopt; de 4141 is een KLM vlucht uitgevoerd door Kenya Airways (code share) Vandaar ook heel andere tijden die ik heb.
Niks mee hoor; ik vond dat ze een uitstekende service aan boord hadden!!

Maar dan geld dus wel alles hetzelfde voor bagage ed als bij klm?

Via Wereldwijzer app

Ja. in ieder geval was dat bij mij wel zo!

Hoi Marriette,
Zag dat je familie de retourvlucht om 05.30 vanaf Mombasa gaat doen.
Niets mis mee, maar als je vanaf Ukunda komt, moet je er dan wel rekening mee houden dat de pont maar ongeveer 1x per uur vaart.
Ik had daarbij ook nog de pech dat het toen heel hard geregend had, en we zaten toen even vast met de taxi op een plek (Likoni) waar ik normaal gesproken niet graag ben midden in de nacht.
Voordeel van het tijdstip is wel dat er geen files zijn bij de pont en in Mombasa :slight_smile: Ook op het vliegveld kun je dan overal lekker snel doorlopen.
.

Ik weet het, maar bedankt hoor! Soms heb je geluk dat ie net aan deze kant is, soms heb je pech, vaart ie net weg. Maar gelukkig wachten ze 's nachts niet helemaal tot ie vol is! :wink: komt wel goed! Bedankt!

Via Wereldwijzer app

Met Kenya airways mag je 2 koffers van max 23 kg per stuk meenemen. Voordeel tov KLM zelf

1 like

Binnenlandse vlucht Nairobi Mombasa 20 kg…ik moest 3 kg uit de koffer halen. Kwam uit een vlucht van Air berlin.

KLM/Kenyan Airways schrijft in hun E-ticket:

TOEGESTANE BAGAGE
Volw.Kind.
AMS - NBO (heenvlucht):2 stuk(s) (23 kg)—
NBO - MBA (heenvlucht):2 stuk(s) (23 kg)—
MBA - NBO (terugvlucht):2 stuk(s) (23 kg)—
NBO - AMS (terugvlucht):2 stuk(s) (23 kg)—

Dus daar maak ik me niet druk om.

Vandaag mn Belgische buurman gesproken en die is met KLM vanuit Brussel gekomen en heeft het allemaal gered in anderhalf uur… Heeft al wel vaker gereisd, vult de visumapplicatie in terwijl hij in de rij staat, de rij bij de ebolacheck is inderdaad langzaam, maar het was te doen zei hij.

Via Wereldwijzer app

De ebolacheck ging bij mij heel snel. Wachten op de bagage in Nairobi duurde lang maar ik ging ook niet verder naar mombasa. Visum had ik in NL al geregeld waardoor mij dat ook geen tijd kostte op het vliegveld.

4141 is idd altijd al KQ.

Een handige tool voor alle flight numbers is FLIGHTMAPPER

1 like