Vraag over overstap

Beste mensen,

Allereerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Jorg, ben 25 jaar en woonachtig in Utrecht. Aankomende zomervakantie willen ik en mijn vriendin voor 2 weken naar Zanzibar toe. Het traject wat het gaat worden is dan hoogstwaarschijnlijk Dusseldorf -> Parijs -> Nairobi -> Zanzibar. Maar mijn vraag hieromtrent is; hoe veel overstaptijd heb je nodig in Parijs en Nairobi? De meeste tickets hebben namelijk plusminus 2/3 uur overstap, max. Wij reizen dan met als het ware een ticket, allemaal via AirFrance, dus koffers worden gewoon meteen overgescheept naar het volgende vliegtuig (hoop je dan maar;)). En stel, je mist een aansluitende vlucht, word je dan door AirFrance op een volgende vlucht gezet? En hoe zit het met een visum wanneer je overstapt in Nairobi, Kenya, heb je dat nodig dan? Vragen, vragen, vragen…

Al deze onduidelijkheid levert mij en vooral mijn vriendin de nodige vakantiestress op, dus als er iemand is die het een en ander kan verduidelijken voor ons, bij voorbaat dank.

Groeten Jorg

Hoi hoi,

Als het 1 ticket is dan garandeert Air France dat je ofwel de aansluiting haalt ofwel vlucht later krijgt (met maaltijd en overnachting indien nodig). Voor de overstap in Nairobi zou ik even vragen hier in WW Kenya forum, aannemende dat je op vliegveld blijft en bagage niet hoeft te zien geldt voor vrijwel alle landen dat er dan geen visum nodig is.

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,

Bedankt voor je antwoord. Moet er wel bij vermelden dat de tickets geboekt worden bij AirFrance, maar dat bijvoorbeeld het stuk Nairobi - Zanzibar uitgevoerd wordt door Kenya Airways, maar ik neem aan dat dat geen verschil maakt toch? Maar ik zal het ook even navragen bij het Kenya forum.

Groeten Jorg

Inderdaad, mag geen verschil maken. Het gaat er om dat het 1 enkel ticket is. Bij elke vlucht moet je ook zelfde boekingsnummer (PNR) zien. Alleen als je geheel zelf aparte vluchten boekt dan ontstaan er grote risico’s bij vertragingen.

<Erik> & [Sandya]