We zijn aan het kijken voor vluchten vanuit Amsterdam naar Mombasa. Deze hebben een overstap in Nairobi (Kenyan Airways).
Nu is mijn vraag (ivm zeer korte overstaptijd) waar ik het visum aan moet vragen.
Normaal doen we dat altijd in Mombasa maar dan zijn we niet in Kenia overgestapt. Anderzijds, als we in Ethiopie of Turkije overstappen blijven we ook altijd op het vliegveld en hoeven we daar ook geen visum aan te vragen.
Kan ik hierbij gewoon in Mombasa mijn visum aanvragen? Of moet het in Nairobi omdat het hier een binnenlandse vlucht betreft?
Alvast bedankt!
Nou wij hadden niet verwacht dat we onze koffers weer opnieuw moesten inchecken omdat we doorgelabeld naar Mombasa waren!
Ik heb pas geleden nog contact gehad met KQ en zij zeggen dat als je via Nairobi het land binnenkomt, je daar door immigration moet en altijd je koffers van de band moet halen. Wij hebben onze vlucht naar Mombasa maar net kunnen halen pfffffff!
Dank je wel. We hadden idd eerst een overstaptijd van 1,5 uur en dat vonden we erg krap. Nu uitgeweken naar een andere dag met 2,5 uur overstap. Ontzettend bedankt voor jouw snelle reactie!!
Mijn koffers waren wel een probleem, ik heb gevlogen met Etihad, overstap binnenlandse vlucht Nairobi Mombasa, en kon de koffer leeghalen tot 20 kg of bij betalen.
Kenya airline hanteert 20 kg, ik had 3 kg teveel kon gelukkig nog in de handbagage.
Maar ze vertelden mij dat er geen rekening werd gehouden of je uit een vlucht kwam waar je meer kg mee mocht nemen.
Het was een drama voor de mensen die wel 2 koffers bij zich hadden, en dit is 2 mnd geleden.
Nairobi (NBO) - Mombasa (MBA)Vlucht
[ul]
[li]Vlucht KQ 0602 naar Mombasa [/li][li]Vertrek zo 25 jan 2015, 08:30 Terminal 1D [/li] Nairobi - Jomo Kenyatta Intl. (NBO), Kenia
[li]Aankomst zo 25 jan 2015 09:30 Terminal 1 [/li] Mombasa - Moi International Airport (MBA), Kenia
[li]Totale reistijd 1h0m[/li][/ul]
[ul]
[li]Vluchtstatus Bevestigd[/li][li]Uitgevoerd door Kenya Airways [/li][li]Vluchtnummer KQ0602[/li][li]Aangeboden door Kenya Airways[/li][li]Reisklasse Economy[/li][li]Vliegtuigtype Embraer 190[/li][/ul]
dan kunnen ze daar niks aan veranderen voor jou, ik had Air berlin geboekt, ik vloog Etihad naar nairobi, ik mocht 23 kg mee, maar omdat ik binnenlandse vlucht moest boeken met Kenia airline mocht ik maar 20kg mee…en dat is niet veel hoor voor 5 weken.
Maar dan gaat het met jou wel goed komen.
Verwarrend die bagaga. De lastste keer dat wij KA vlogen mochten we p.p.twee koffers meenemen van 23 kg elk.
Het doorvliegen was geen probleem omdat we bij KA bleven.
Voor het overstappen is 2 uur -normaal gesproken- ruim voldoende de visa gingen best snel,omdat veel mensen doorvlogen en Kenya niet in hoefden
Als je bang bent met de tijd kun je natuurlijk op de ambassade in Den Haag je visum halen
Ik wens je een goed verblijf in Kenya
Het visum in Nairobi dat gaat vrij snel…Maar om in de andere hal te komen waar de binnenlandse vluchten vertrekken dat is best een eindje lopen en zeker als je 2 koffers hebt, je moet n.l een stuk over de straat.
IK had op mijn ticket 20 kg staan, ze keken zelfs op 1 kg te veel nog.