Visum nodig??

Hallo,

Wij gaan dit jaar in september naar Tanzania en Zanzibar, we vliegen op de heenreis naar Arusha maar als we van Zanzibar vertrekken, vliegen we naar Nairobi en vanuit daar naar Amsterdam.
Hebben we dan ook weer een visum nodig voor de tijd dat we op de luchthaven in Kenia zitten?
Ik heb vorige week al een mail gestuurd naar Jomo Kenyatta maar tot nu toe geen antwoord mogen ontvangen. (we willen niet voor verrassingen komen te staan)

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes, Marike

je hebt alleen een visum nodig als je het land in wilt gaan. als je een transfer hebt (en die hebben jullie) dan niet.
als je toch nog een dag in nairobi rond wilt hangen omdat je lang moet wachten, kan je altijd een doorreisvisum nemen. deze is goedkoper.

Dank je wel voor je antwoord! We blijven maar een paar uurtjes op het vliegveld dus zullen we niet Nairobi ingaan.
Als je bv wel lang zou moeten wachten; is het dan de moeite waard om de stad in te gaan? Ik bedoel; is het niet ver van de luchthaven? En hoe duur is dan zo’n doorreisvisum? Vorig jaar betaalde ik €20 voor een single entry visum…

Groetjes, Marike

Persoonlijk vind ik nairobi niet echt de moeite waard. En door de trafficjams is het soms niet eens de moeite waard om uberhaupt te proberen de stad in te komen. maargoed als je heel lang moet wachten is het lekkerder om dat op een terras te doen dan op de airport.
Ik was vergeten dat ze de prijzen van visa hebben veranderd. eerst was een gewoon visum 50$ (nu idd 20)en een transit 20$. de laatste is nu 10.
er zat altijd n eettent/gevalletje net naast/op de airport, niet bijzonder, maar wel buiten. Geloof dat het vliegveld zo’n 20-30 km buiten nairobi ligt, zonder spits half uur-45 min. met spits…

Onze vlucht gaat om 14.30 vanuit Zanzibar en de vlucht naar Nederland vanuit Nairobi vertrekt om 20.30. Da’s dus best nog lang wachten!
Wij zijn nog steeds verslaafd aan roken dus misschien toch handig om voor een tientje naar buiten te gaan? Zover ik me kan herinneren was Jomo Kenyatta een rookvrije luchthaven; zelfs buiten mocht je niet roken vlakbij het gebouw; we moesten echt over het zebrapad om daar je sigaretje te roken.
5 uur binnen zitten op J.K. lijkt me nou niet echt een feest; ik vond het redelijk chaotisch en had het gevoel dat ik op een rommelmarkt terecht was gekomen.

Hoe gaat het met de bagage? Vorig jaar ging dat echt fout; KLM zei dat onze koffers automatisch overgeheveld zouden worden naar het vliegtuig naar Mombasa maar dat was dus niet het geval. Ook met het visum zaten we te klooien omdat er persè een stempel op moest van Nairobi terwijl onze bestemming Mombasa was! We hadden ons visum al in Den-Haag gehaald om te verkomen dat we in een lange rij moesten staan. helemaal voor niets gedaan dus… Weet jij hoe dat zit?
We hebben van KLM een fles wijn toegestuurd gekregen omdat ze hun belofte van de koffers niet na konden komen.:hihi:

Zo heel veel tijd heb je niet. Je vertrekt om 14:30 vanaf zanzi. dan is het nog bijna 2 uur vliegen naar nairobi. dan moet je er nog uit. ben je daar rond 16:30/17:00 uur. en dan vertrekt je volgende vlucht alweer om 20:30.
ik zou de moeite niet doen om eruit te gaan en gewoon het bordje transfer volgen en lekker binnen blijven. als er al ergens 1 rij staat ben je al de pineut. (nicotine kauwgom/pleisters)
ik weet niet wat er met je visum is gebeurd waarom er persee een stempel op moest? behalve dan als je uit het vliegveld bent geweest en daarna opnieuw naar binnen voor de vervolgvlucht?
en met je bagage? ik heb tot nog toe mazzel gehad. maar het komt wel eens voor dat het niet ineens goed gaat. dat is dan gewoon pech! helaas.
het is wel zo dat als je een paar dagen zonder koffer komt te zitten je kleding enz kan kopen op kosten van klm. wel eerst voorschieten en dan bonnentjes bewaren en later terugvragen.

Ja, wij vonden het ook zeer vreemd omdat de Keniaanse ambassade ons vertelde dat we dan niet in de rij hoefden te staan. We moesten wel naar buiten om in te checken voor de “domestic flight” naar Mombasa; misschien lag daar het probleem… ik weet het niet. Dat onze koffers niet overgeheveld werden was heel normaal zeiden ze. KLM heeft u verkeerd ingelicht (dit zeiden ze letterlijk).
Het was allemaal wel even schrikken want we hadden 2 uur de tijd voor de vlucht naar Mombasa en we hebben het nèt gered… pff was wel ff stressen hoor!
Nu ik van jou verneem dat de vlucht van Zanzibar/Nairobi toch nog 2 uur duurt, kunnen we maar beter op de luchthaven blijven.

Groetjes, Marike