is het mogelijk om een visum op het vliegveld te krijgen of moet dat van te voren bij het consulaat?
Kan gewoon bij aankomst. Laat je niet gek maken door die verhalen van het consulaat, dat is alleen maar duurder en meer gedoe (zelf langsbrengen of aangetekend opsturen). Op het vliegveld gewoon even zo’n papiertje invullen, in de juiste rij gaan staan, je dollars klaar hebben (nette briefjes zonder scheuren of penkrabbels erop) en je krijgt je stempeltje, soms nog sneller dan de mensen die het allemaal van tevoren hebben geregeld (als daar een langere rij staat).
visum kost momenteel $50,- bij aankomst Tanzania, let op dat je bankbiljetten niet ouder zijn dan van 2004, want deze biljetten worden nauwelijks nog geaccepteerd in Tanzania. Dus inderdaad mooi glad gestreken zoals Cecilia zegt. De dikke rijen vallen best mee.
Groetjes,
Judith
Iemand ervaring met het kopen van een visum bij de grensovergang van Malawi naar Tanzania??
Het lijkt ook of het duurder is als je het hier alvast aanschaft. Je betaald daar 50 dollar p.p. en hier 50 euro en servicekosten van 25 euro ofzo. Klopt dat?
Verder vroeg ik me af als ik het toch hier koop en je moet een datum invullen wanneer je in en uit het land gaat of je je daar dan strikt aan moet houden?
Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes Yvonne
Nee, ik weet alleen dat de ambassade / consulaat altijd aanraadt om het hier te kopen maar dat dat nergens op slaat. Ze zeiden dat ook voor het visum voor Kenia, en voor Tanzania. Ik heb het allebei ter plaatse gekocht, geen enkel probleem, en veel goedkoper.
En als je het in Nederland zou kopen, moet je inderdaad óf helemaal naar een andere stad en daar wachten, óf je paspoort aangetekend opsturen en een paar dagen of weken wachten. Terwijl je aan de grens gewoon een stempeltje krijgt, geld betaalt, hup klaar. Althans op de grens tussen Kenia en Tanzania wel, en bij de vliegvelden ook. De mensen met vooruit-gekochte visa moesten juist in een veel langere rij toen ik aankwam op Nairobi. ![]()
Ik heb mijn paspoort afgelopen maandagmiddag opgestuurd en vanmorgen mijn paspoort teruggekregen per aangetekende post met het visum er in!
Je pasfoto staat er ingescant. Kosten €50 en supersnel!
Groetjes, Marike
Hoefde je geen bemiddelingskosten a 23 euro of iets dergelijks per persoon te betalen? Groetjes Yvonne
Hallo Yvonne,
Nee, ik heb mijn paspoort naar het consulaat in Nieuwerkerk a/d IJsel opgestuurd; bemiddelingskosten betaal je alleen als je het via het visumburo laat doen.
Groetjes, Marike
Hoeveel was je dan in totaal kwijt met verzenden e.d. erbij. Had je hem aangetekend verstuurd? Groetjes Yvonne
Ik was €64 kwijt voor het aangetekend sturen en je moet dat bedrag ook meesturen (contant of postzegels) zodat het consulaat het weer aangetekend kan terugsturen.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het visum op de luchthaven te kopen voor 50 dollar…
Groetjes, Marike
Iedereen moet het zelf weten maar het is echt heel simpel te krijgen aan de grens of op het vliegveld en je hoeft echt niet langer te wachten dan mensen die het visum al hebben ofzo (soms juist korter), en 50 US$ = 38 euro. Wel zorgen dat je onbeschadigde dollarbriefjes hebt en waar niet op geschreven is.
Moet ik met die dollarbriefjes dan ook nog opletten of ze van een bepaald jaartal zijn? Niet voor 2004 ofzo. Heb ik weleens ergens gelezen op een forum.
Hoi,
Wij gaan aankomende zomer ook heerlijk nar Kenia en Tanzania. Misschien een vreemde vraag, maar wij komen midden in de nacht aan op nNairobi. Is het dan ook mogelijk het visum te regelen op het vliegveld?
Hartelijke groet,
Mary
Hoi Mary,
Of je een visum nodig hebt en of je dat op het vliegveld kunt regelen weet ik niet. Moet je even goochelen. ALS je niet van te voren een visum moet regelen op ambassade/consulaat in Nederland, dan kun je er een krijgen op ieder tijdstip op het vliegveld.
Voor Tanzania moet je in Nederland van te voren je visum regelen op het consulaat in Nederland. Je moet dan ook je ticket laten zien.
groetjes, Marian
Volgens mij kwam mijn vlucht in Nairobi aan om ongeveer 23.30u. Ik kon het visum op het vliegveld kopen en was veel sneller klaar dan de lange rij mensen die al een visum in eigen land hadden geregeld. Dit was in 2004, maar ik ga ervan uit dat je nog steeds wel laat je visum kunt regelen. Immers de visa die mensen van tevoren hebben gekocht, moeten ook gecheckt worden, ook midden in de nacht. Dus die mannetjes staan er toch.
Voor Tanzania kun je het ook gewoon aan de grens kopen.
Dat zegt het consulaat, maar op Kilimanjaro airport werd mij verzekert dat het visum gewoon ter plekke is te verkrijgen!
(ik had het ook van te voren geregeld) Ik heb mijn ticket niet hoeven laten zien hoor!
Wel moest ik weer op de foto terwijl je foto in het visum is gescant…
Ik was gelukkig de eerste in de rij en was binnen 5 minuten door de immigratie:cheer:((eindelijk es mazzel).
Voor Kenia maakte het niks uit; de rijen waren voor iedereen lang, met of zonder visum in je paspoort.
Groetjes, Marike
Ja, het consulaat doet daar telkens panisch over maar die willen gewoon hun eigen zakken vullen.
Hahaha, ja dat zei de immigratieofficer ook al:smile:
Groetjes, Marike
Ben zelf laatst naar Tanzania geweest & je kunt het makkelijk te plekken regelen. Iedereen doet het! De rijen voor mensen met al wel een visum zijn net zo lang als mensen zonder visum, dus je kun het net zo goed daar pas regelen. Scheelt een hoop geld!
Veel plezier!