Visum/geld vragen

Dag allemaal,

Ik heb wat vragen betreft Tanzania/Malawi waar ik voor ongeveer 4 maanden heen ga.
Ik begin als eerste in Tanzania, daar ga ik samen met mijn vriend een maand reizen. We willen eerst wat safar’is doen en dan vanuit Dar es Salaam met de trein naar de Victoria Falls en dan weer terug naar Dar om vervolgens naar Mafia Island en Zanzibar te gaan. Na deze maand vliegt mijn vriend terug naar NL en vlieg ik naar Malawi, Lilongwe om voor bijna 3 maanden in een ziekenhuis te werken.

Oke dan nu de volgende vragen:

  • Visum Tanzania van te voren regelen?
    Zo nee, pin je de dollars of ander soort geld op het vliegveld daar? Of wissel je dat hier in nl al?
    Zo ja, we gaan Tanzania weer uit en dan weer in, dus van te voren een double entry visum regelen?

  • Visum Malawi van te voren regelen?
    Zo nee, geld wisselen in nl of kan je dat ook daar wisselen/pinnen?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,
Eva

Ha Eva,

2 weken geleden ben ik voor visa op de ambassade van Tanzania in Den Haag geweest en specifiek de vraag gesteld of via vooraf aangevraagd moesten worden. Kort gezegd wil ik je dit aanraden. De medewerkster gaf namelijk aan dat een visum ook op het vliegveld te verkrijgen is, maar dat hier geen prioriteit aan gegeven wordt waardoor er vaak een wachtrij ontstaat en je soms enkele uren verder bent voor je het visum hebt.
Mocht je niet naar Den Haag kunnen, is het aanvragen per post ook mogelijk. vergeet dan niet aangetekend te verzenden én een reeds betaalde aangetekende retourenvelop bijvoegt (zie procedure op de website van de ambassade).