Geld

Beste allen, ga 3 jan naar Tanzania en blijf er 3 maanden om alleen rond te reizen.
Nu vroeg ik mij af - wat heb ik (ong.) aan USD nodig? (bij binnenkomst land bijv
voor de douane? en bij weggaan?)
Anders pin ik daar al die tijd gewoon Tanzaniaanse shillings, lijkt me makkelijker.

Is er een Barclaybank op Dar-es-Salaam-vliegveld?

Alvast bedankt,
N

$50 USD voor visum bij aankomst. Vertrek niks.
Geen Barclaybank, helemaal geen bank zelfs, op het vliegveld gezien. Wel wisselpunten.

Wij zijn net terug, inderdaad heb je US 50,- nodig bij binnenkomst voor het visum. Wij hebben ook geen bank gezien op de luchthaven van Dar es Salaam. Misschien handig om wat meer US dollars mee tenemen en dan onderweg bij een Barclays te pinnen. Heel veel plezier!!!

Je hoeft niet per sé te pinnen bij een Barclays hoor.
Bijvoorbeeld aan de rand van Stonetown op Zanzibar zijn veel andere banken waar allemaal gepind kan worden.

Beste Natascha,
Ik ben net terug van een rondreis door Kenia, Tanzania en Zanzibar en heb nog157.500,00 TSH over ter waarde van €70,00
Je kunt ze als je wilt van me overnemen voor €55,00

Groet

Co Mandemakers
Middelburg

1 like

Prima deal, maar mag je wel Tsh invoeren?
Ik woon zelf in het centrum van A’dam, komt u hier toevallig nog in de buurt?
Vr. groet
Natascha

Het toeval wil dat ik morgen in Santpoort Zuid bij mijn dochter op bezoek ben voor een Sinterklaasfeest van de kleinkindren. Ik heb geen tijd om naar A’dam te komen maar misschien kun jij naar Santpoort komen? Ik kom morgen om een uur of half één langs Schiphol dus daar zou k even kunnen stoppen bij de aankomst / vertrekhal.
Opsturen vanuit Middelburg is ook geen probleem. Wanneer vertrek je?
Invoeren is geen probleem, ik ben gestart in Kenia op 6 november (met SUMMUM) en ik heb gewisseld bij een grenspost in de Masai Mara. Er is ook geen enkele controle op waardepapieren. Dit moet je even van me aannemen, ik werk bij Politie Zeeland… dus de boel öplichten"s vor mij geen optie hahaha!
Laat even wat van je horen?

Groet

Co

Hoi hoi, mijn vriend woont in R’dam + gaat soms naar Zeeland, wellicht kan hij met u een afspraak maken, kunt u een privebericht naar natschajansen@hotmail.com sturen? Heb ik gelijk uw @.
groetjes