Visum vraagjes

Enkele visum vraagjes :
Kan er iemand mij de huidige prijs voor een visum voor Tanzania een keertje laten weten ?
Betalen in Euro of USD ?
Heb je een pasfoto nodig voor de aanschaf van een visum ?

Hartelijk dank voor alle antwoorden,
Karel.

De makkelijkste (maar ook duurste) manier is om het vooraf in Nederland te regelen. Kosten: € 50,- per visum, verzendkosten (aangetekend) en 2 pasfoto’s.

Volgens mij betaal je ter plaatse $ 50,-. Dus een stukje goedkoper maar wel het risico op lange wachttijd. Hoe dit in de praktijk uitpakt durf ik niet te zeggen. Zal ook van het tijdstip en de periode afhangen.

Hallo Karel,

Wij zijn in maart nog geweest en kwamen in Dar es Salaam aan. Je betaalt
$50,- per persoon met gepast geld, in dollars dus. Je hebt geen pasfoto nodig, want er wordt een foto van je gemaakt en tevens worden er vingerafdrukken van je genomen. De wachttijd viel best mee, met een half uurtje waren wij erdoor.

Mary.
tanzaniasafaritour.com

Wachttijd ligt er maar net aan waar je Tanzania binnenkomt en hoeveel mensen er dan toevallig reizen.
Stel dat je met de bus Tanzania binnen komt, dan moet je hoe dan ook wachten, of je nou van tevoren een visum hebt of niet. Want dan wacht de bus op alle mensen die aan de grens hun visum moeten krijgen. In mijn geval was dat met een kwartiertje gebeurd.

Ook op Nairobi vliegveld (ik zag je vraag ook bij Kenia) was ik met 5 minuten klaar met ter plekke een visum kopen. Alle mensen die al een visum hadden, stonden samen in een hele lange rij voor een ander loketje! :smiley:

Hallo,

Ik vond een site http://visumcentrale.be, waarop je een visum voor Tanzania zou kunnen bestellen op voorhand. Heeft iemand hier ervaring mee en/of is de site betrouwbaar?

MVG

Monique

Geen idee. Maar je kunt het dus ook - goedkoper - gewoon aan de grens of op het vliegveld verkrijgen.

Hallo,

Wij gaan de kilimanjaro beklimmen op 24 augustus. Komen wij aan op Kilimanjaro airport. Kunnen wij daar ter plekke een visum aanvragen? Hoeveel kost het? Zijn de rijen lang?

Mvg, Kris

Voor zover ik op internet lees is een visum nog steeds US$50, liefst in ongescheurde en onbeschreven briefje(s) gepast betalen. De meest recente kosten zijn makkelijk op te zoeken op internet.

Of de rijen lang zijn hangt af van wat voor mensen er verder op je vlucht zaten. Als dat er veel zijn die al van tevoren een visum hadden geregeld, dan is DIE rij lang en de andere (voor ter plaatse een visum regelen) niet. Althans op Nairobi airport waren daar twee aparte rijen voor en stond ik in de kortste, van de mensen die het ter plaatse regelden. 5 minuten wachten. Maar je kunt ook wat pech hebben en langer moeten wachten.
Naar Afrika kun je niet reizen zonder geduld… je zult wel vaker (uren) moeten wachten. Heb gewoon een goed boek bij de hand of praat met elkaar of andere mensen om de tijd door te komen. :smiley:

Trouwens zo erg als Heathrow, of soms de ellenlange wachttijden voor de security checks bij Schiphol, zal het ook niet gauw zijn. :S

Op Kilimanjaro airport kun je ter plekke een visum krijgen voor 50 US dollars, geen euro’s want die nemen ze wel aan, maar ze berekenen geen wisselkoers €50,- euro is 50 US dollars. Ook een pasfoto is niet nodig.
De procedure is als volgt: uit het vliegtuig ga je in de rij staan, als je binnenkomt meteen links, je ziet het wel. En dan wachten tot je aan de beurt bent, gepaste dollars en je paspoort bij de hand houden. Het valt wel mee met wachten, tel op een half uur. Als je het visum hebt ga je de koffers halen die zijn inmiddels al van de band gehaald en staan voor je klaar en dan de schuifdeuren door en welkom in Tanzania!

www.monicaenwim.shareyourstory.nl

veel plezier en heel veel succes met de beklimming!!!

Monica

1 like