Visum weer op het vliegveld .......

Vandaag in het nieuws :

Uhuru rescinds online visa order for visitors to Kenya

Kenya has made a U-turn on a requirement that visitors coming into the country apply for online visas days before travel and will now continue to allow foreigners to have their passports stamped on arrival.

President Uhuru Kenyatta, who announced the reversal, said the country has encountered challenges in implementing the new online visa system.
He said the manual system would continue so as not to bar the last-minute visitors.

Online e-visas take at least two days to be processed.

http://www.businessdailyafrica.com/Uhuru-rescinds-online-visa-order-for-visitors-to-Kenya/-/539546/2864418/-/tbjq5e/-/index.html

“We have had a number of challenges on the implementation of the e-visa and I have, therefore, ordered that application of visa on arrival to the country continues as it were,” the President said.

This will come as good news to tourism sector players who had said the new system could see a drop in the number of tourists to Kenya.

The two visa systems will now run concurrently until a time when the online application would be fully functional. Kenya has in the past accepted visitors from many countries to fly in and have their visas stamped at the airport.

Ik was vandaag op de ambassade. Daar wist men niets van het bovenstaande en wat hun betreft geldt alleen het E visum.
Oppassen dus.
Ik ben benieuwd hoe de luchtvaartmaatscappijen zich opstellen als jejje meldt zonder visum

Ik ben net terug uit Kenia. Bij de immigratie navraag gedaan…de e visum geeft de datum aan waarbinnen naar Kenia gereisd kan worden.Je krijgt een stempel bij binnenkomst en vanaf deze datum kun je gewoon 90 dagen in Kenia verblijven.

Het is me weer wat moois daar in kenia,dan maar een ander vliegtuig genomen,volgende week in plaats van Kenia maar eens naar Gambia voor een paar weken.

Nou ja zeg Jaap! Kom je ons niet eens opzoeken! Jammer hoor!
Maar heel veel plezier in Gambia, en volgende keer maar weer naar Kenia! :wink:

Tja, en ambassades… Mijn ervaring met ambassades is dat ze veel nie weten… Maar het zou inderdaad fijn zijn als iemand inderdaad deze week gevlogen heeft/vliegt en even bij Immigration op de airport kan checken of ze er inderdaad ook zonder evisa zouden worden toegelaten. Lijkt me wel als het overal zo in het nieuws is geweest in Kenia…

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Ik zie nu pas dat dit weer een nieuw onderwerp over de e visa is.
Over 2 weken vlieg ik naar Nairobi en kan alsnog vragen of het mogelijk is om een visa bij aankomst te kopen.

Condor liet alleen mensen toe die in bezit waren van een E visum!

Wanneer was dat? Voor of na dit krantenartikel?

6 september met condor gevlogen

Dat wordt/is nu het probleem. Niemand weet waar we aan toe zijn.Ik vlieg pas op 3 november met Condor en heb besloten een jaarvisum te vragen en inmiddels gekregen.Mede omdat ik dit keer wat langer daar blijf.
Ik kreeg wel een mail van Condor dat je alleen mee mag met een E visum.

Even het bericht van de president uitprinten voor de condor checkers

Zijn er mensen op het forum die de laatste weken naar Msa gevlogen zijn en op het vliegveld hun visum kochten?
ik heb nu een jaarvisum en op de ambassade deelde men mij mede dat ik een jaar mag blijven zonder mij te melden bij immigration na 3 maanden. Op het visum staat echter vermeld dat dit wel moet
Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb geen idee, sorry. Wist niet eens dat er een jaarvisum bestond! Of is dat zo’n missionarissen visum? Want dan weet ik misschien wel iemand die het weet.

De formulieren werden als vanouds weer uitgedeeld tijdens de Condor vlucht. We zagen trouwens ook een broot Russisch toestel op Msa airport. Voorbode nu ze niet meer naar Egypte kunnen?

1 like

Ai russen dat gaat goed,laten we hopen dat het doorzet.ik was even in Gambia en schrok van het aantal vluchten van Arke Corondon etc.met al die toeristen nu dat Egypte weg valt. Dat land heeft maar een 1,7 mijoen inwoners (net zo groot als brabant limburg of kleiner)
Laat ook maar weer eens een vlucht naar Mombasa gaan.

Mijn vlucht gaat 29december weer terug naar huis! Ga je mee Jaap? :wink:

taibu safari

marriette

1 like

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2562409/2015/12/20/Vliegtuig-Air-France-maakt-noodlanding-Gevonden-verdacht-pakket-is-een-bom.dhtml?utm_content=nieuws&utm_campaign=socialredactie&utm_medium=hootsuite&utm_source=hln

Is ook niet echt een Jaarvisum, maar een MULTI ENTRY visum , en dat is een jaar geldig :slight_smile: Mag je zo vaak binnen als je wilt.
(had er ook 1 , komt voordeliger uit als je meer dan 2x per jaar een visum nodig hebt)

1 like