Klopt Alleen weten ze op de ambassade in Den Haag niet hoe het werkt. Daar vertellen ze je nl dat je langer mag blijven dan 3 mnd
Dat klopt dus niet. Ik ga het nu maar verlengen in Msa
Ik had een keer volgens mij in een ander topic over het evisum iets gelezen over het betalen van het visum online, maar ik kan dat andere topic niet vinden dus ik vraag het hier nog even.
Ik ga eind april weer naar Kenia. Nu moet ik dus online mn visum aanvragen alleen kan je daar alleen betalen met een creditcard. Ik heb geen creditcard dus dat is wat lastig. Iemand nog tips hoe ik het kan regelen. Ik wil wel van te voren mn visum regelen en niet op het vliegveld. Zou het eventueel via een visumbureau kunnen.
het kan ook via ANWB deze werkt samen met visum centrale
daar zijn wel kosten aan verbonden
je kan het dan afhalen bij je regio kantoor
of hoofdkantoor te Amsterdam of Den Haag
betalen kan met Ideal
het mooiste en eenvoudigst is natuurlijk gewoon bij aankomst n Nairobi of Mombasa
Murugi, begrijp ik nu goed dat je nu daadwerkelijk op het vliegveld van Nairobi en Mombasa weer een visum kunt krijgen?
de berichten daarover zijn niet eenduidig
het was afgelopen jaar afgeschaft en vervangen door het E-visum
maar later weer afgeschaft
toen kon beide
maar hoe het nu is ?
wie verschaft ons duidelijkheid ?
ik bedoelde op het vliegveld bij aankomst een visum kopen ,was toch altijd gemakkelijk
je moest toch wachten bij de douane en op je koffer
pole pole
hakuna matata
Onze vrienden konden half december bij aankomst in Mombasa ter plekke een visum regelen. Vanwege alle onduidelijkheid hadden zij het echte al via de site gedaan.
30 december zelf aangekomen op mombasa. Visaformulieren konden gewoon weer ingevuld worden en geld betaald, zo klaar. Hoe het in mei is durf ik nu nog niet te zeggen
de vliegmaatschappij vraagt/eist dus niet bij vertrek om je visum ?
als dat niet het geval is !, zal je toch altijd wel een visum in Mombasa of Nairobi kunnen kopen
hakuna matata
Er is mij niets gevraagd op Brussel. Ik vloog met Ethiopian Airlines. Ook van anderen gehoord die met ik geloof Emirates vlogen dat ze niets hoefden te laten zien.
Hallo allemaal,
Gelukkig weer in de voorbereiding voor een reis naar Kenia, weet iemand al met zekerheid hoe het met het visum is? Het liefst koop ik het gewoon op het vliegveld maar wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik Kenia niet in mag. wie weet het ? en waar en hoe vraag je een visum in NL aan?
Ik ben onlangs met KLM naar Nairobi gevlogen en er is mij ook niets gezegd/gevraagd of ik wel in het bezit was van een visum! Ala je bv naar Cuba afreist, wordt dat wel gecontroleerd, anders kom je het vliegtuig niet in. In Nairobi was er trouwens wel een apart hokje voor mensen die al een visum in het bezit hadden.
Hoi. Ik ben bezig met de aanvraag voor het evisum. Ik doe dit via een visumbureau omdat ik zelf geen creditcard heb. Nu staat er in de eisen van de visumaanvraag dat mijn vriend (ik verblijf bij hem en niet in een hotel) een uitnodigingsbrief moet geven. Heeft iemand daar ervaring mee. Hebben ze in Kenia standaard formulieren daarvoor net als in Nederland?
als het een probleem geeft,
geef je toch gewoon een naam van een hotel of cottage op
men gaat dat toch niet controleren
hakuna matata
Ja, je gaat je vriend toch niet onnodig op kosten en stress jagen? Ik zou gewoon een backpackershostel adres doorgeven. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen hoor.
Dat was mijn idee ook. Gewoon een naam van een hotel invullen maar ik moet een kopie van de reservering mee sturen. Dus!
Ik heb in januari nog een visum via internet onvangen. Hier word geen bewijs gevraagd.
Nogmaals gekeken…kon dit niet vinden. Ik verblijf ook altijd bij mijn vriend…ik geef altijd aan dat ik als toerist kom, geef zijn naam en adres op waar ik verblijf.
Er wordt alleen naar een copie document gevraagd. …hier doe ik mijn vliegticket…en er word een scan van paspoort en pasfoto gevraagd.
Dus nix ze zien dat er een uitnodigings brief van hem bij moet.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
In februari hebben bekenden van mij ook gewoon een visum op het vliegveld van Mombasa kunnen krijgen voor 40 euro.
Oke dank je ik ga het gewoon proberen. Ik vind het altijd prettig om vooraf mn visum al te hebben en niet pas in Nairobi er een aan te schaffen. Het kan ook zijn dat het visumbureau deze documenten wil. Op het formulier dat ik in moet vullen staat het niet alleen in de eisen dat het bijgevoegd moet worden. Ik ga het gewoon zonder doen en doe een kopie van mijn vliegticket erbij.
Ja, zou ik gewoon doen. En anders gewoon op de airport on arrival. Dat kan nog steeds gewoon.
Nog een vraagje over het visum, er is al heel wat over geschreven.
Wij verblijven vrij onverwachts 16 uur lang op de luchthaven van Nairobi en willen dus wel graag van de airport af. Kunnen we ter plaatse een visum regelen?
Het gaat om volgende week maandag 25 juli
En zo ja, heeft iemand een tip waar we zo lang kunnen verblijven in Nairobi? We zijn een gezin met 4 kinderen. Ikz at zelf te denken aan een hotel en indien mogelijk met zwembad??