Ik weet dat je een visum op het vliegveld van mombasa kunt kopen voor 20 euro maar mijn dochter van bijna 17 komt een dag later aan op het vliegveld dan wij. Hoe simpel is het om een visum te regelen? Ze spreekt goed Engels en is intelligent genoeg maar ik vraag me af of het voor haar handiger is om al vanuit Nederland een visum te regelen of alvast een formulier te downloaden en in te vullen. Wat denken jullie?
dank je wel. Ik zie verschillende prijzen. Van sommige hoorde ik dat een visum 20 euro kost en van anderen 50 euro. Weten jullie hoeveel het momenteel kost? Scheelt nog al als je met zijn vieren gaat.
Ik heb ze pas geleden bij de ambassade gehaald, 20 euro, kinderen hoeven niet te betalen.
Je kan ook bij de ANWB en bij de visumdienst (google) aanvragen, duurt 3 dagen ofzo. Kost een beetje extra.
Ik had geen zin in gedoe op het vliegveld. (kinderen hebben een Keniaanse naam).
Bij de ambassade in den haag? Kun je erop wachten?
Wij wonen er nogal een eindje vandaan, is niet erg maar ik zou het wel vervelend vinden als ik 2 dagen achter elkaar daarheen moet.
We moeten er vrij voor nemen want ze zijn er alleen tijdens kantooruren zag ik.
Bedankt voor de info.
Ja, in Den Haag. Je bent wel een dag kwijt. 's Morgens brengen tussen 9 uur en 10 (of 11, maar neem het zekere voor het onzekere) pasfoto’s meenemen en vragenformulier inleveren met paspoorten en gelijk betalen (geen pin daar). 's Middags na 3 uur kan je de paspoorten met visum weer ophalen.
Maar je kan het dus ook via de ANWB doen, kan je lezen op hun site (van de ANWB)
Het is ook handig om een formulier van te voren in te vullen, en in Mombasa te betalen.
De loketten voor visa zijn 24 uur open.
Of je nou het visum in Nederland bij de Ambasade vooraf besteld, of op de luchthaven, in beide gevallen moet je in de rij blijven wachten.
Er is nog een formulier wat ingevuld dient te worden, die van de Oost Afrikaanse Unie, dus een pen op zak is geen overbodige luxe.
Er is 1 loket aan de rechter kant, waar staat dat het alleen voor Oost Afrikaanse inwoners is.
Hier kun je (om de wachttijd te verkorten) ook rustig aansluiten.
Wij hadden vorig jaar in 10 minuten tijd ons visum in Den Haag!! Wel pasfoto meenemen en gepast geld. (€20 pp) Wij werden trouwens in Nairobi nogmaals op de foto gezet; waarom???
Haha, Marike, dat geluk heb ik nu nooit, ik word altijd helemaal doorgelicht:-) Daarom doe ik ook altijd graag alles maar van te voren, want ik heb nooit het geluk dat ik gewoon door kan lopen of een visum kan kopen op een vliegveld ofzo (zit ik gelijk weer een dag te wachten terwijl iedereen vriendelijk lachend door kan)
Nou misschien heeft Gilling dat geluk dan ook wel…
Ik heb vorige week een visum gehaald in Den haag. Eur 20.
Vorige keer in december had ik ook geluk dat ik binnen 10 minuten het visum had.
Nu moest ik helaas na 1400 uur (ik was er om 1000 uur)terug komen om het op te halen.
Ach winkelen in den haag, is ook best gezellig.
Ik heb ons visum ook geregeld via de Ambassade (in België), ik betaalde hiervoor 20 euro per stuk. Voor onze 2 kinderen, 13 en 16 jaar hoef ik geen visum te regelen.
We vertrekken op 25 juli, komt dus stilletjes aan dichterbij …
Ik heb zelf hele goede ervaringen met de visumdienst van de ANWB. Omdat ik 2 visa nodig had (voor zowel Tanzania als voor Kenia) en de ambassade voor Kenia in Den Haag zit en voor Tanzania in Nieuwerkerk aan de IJssel (niet in 1 dag te regelen dus), heb ik voor de ANWB dienst gekozen, omdat ik dit de meest veilige manier vond. Ik heb op donderdagavond mijn paspoort ingeleverd bij de ANWB en op de zaterdag de week erna had ik mijn paspoort met de 2 visa alweer retou (6 werkdagen voor 2 visa). Je betaalt er inderdaad wel extra voor (25 euro bemiddelingskosten per visum en 10 euro per paspoort), maar ik had het er zeker voor over, want het scheelde veel reistijd, wachttijd en vrije dagen opnemen.
Ik had ook een vraag.
Heb gister een reis naar kenia geboekt waar ik erg veel zn in heb met als vertrekdatum 9 augustus. Ik begrijp van deze site dat ik het visum gewoon op het vliegveld van mobasa kan regelen? Dit zou een enorme opluchting zijn voor mij aangezien ik volgende week gewoon moet werken heb ik het niet aan tijd om naar den haag te gaan om bij de ambasade het visum te regelen. Via het reisbureau lukte het ook niet meer ivm te kort dag. Daar zeiden ze dat je het visum van te voren moet regelen omdat het allen op het vliegveld van nairobi kan.
Alvast bedankt!
g
miissy
gefeliciteerd met je lastminute boeking
hoe lang ga je?
het valt me vaak op dat vele reisbureaus niet weten hoe het gaat
met een visum
naar kenia is het vrij gemakkelijk je vult een paar formulieren in die je
meestal in het vliegtuig krijgt betaal €20 bij de paspoort controle
je krijgt je stempel en bent klaar