Heb voor een reis naar Kenia een visum nodig. Begreep dat je bij aankomst in Kenia ter plekke een visum kan regelen (denk ergens tijdens de immigration procedure) en dat het van te voren kan bij de ambassade in Den Haag.
Het makkelijkst zou ik het vinden om het ter plekke te doen, maar is er dan otch geen kans dat er wat mis gaat? Als je het van te voren doet, heb je 'm maar alvast. Willen jullie je ervaring m.b.t. visum Kenia delen en vertellen of jullie het van te voren hebben geeregeld of bij aankomst?
Het kan prima bij aankomst. Neem gepast 40 euro mee. Er wordt een foto van je gemaakt en al je vingerafdrukken genomen, allemaal geen probleem. Je krijgt een formulier in het vliegtuig, dit schijnt echter niet altijd het juiste formulier te zijn, wij hadden hem van iemand gekregen die regelmatig naar Kenia vliegt, maar je kan hem ook downloaden, als je even zoekt, er staat in een ander onderwerp op dit forum wel een linkje.
wij hebben in Nairobi ons visum ter plekke op de luchthaven gekocht (50 dollar) het papier dat wij op het vliegtuig gekregen hadden (egypt air) was correct. wij hadden zelf een foto bij. (dat was ons aangeraden door iemand die we kennen die jaarlijks verschillende malen reist)
Gewoon lekker ter plekke regelen. In het vliegtuig krijg je een formuliertje dat je even moet invullen. Vanuit het vliegtuig gewoon iedereen volgen. Daarna staat iedereen fijn in de rij om vingerafdrukken en foto’s te laten maken. Ook als je je visum al geregeld had sta je in deze rij, dus ook daarvoor hoef je de moeite om het in Nederland te regelen niet te doen. Foto hoef je dus ook niet mee te nemen, doen ze gewoon met een webcam. Gaat allemaal vanzelf. Ik woon ondertussen in Kenia (zuidkust) en ben daarvoor al meerdere keren naar Kenia gevlogen, zowel op Mombasa als op Nairobi, en heb er nog nooit problemen mee ondervonden. Enige tip die ik kan geven, kom je tussen 18.00 - en 7.00 uur aan, neem een klein flesje muggenspray mee, of bedekkende kleding. Vooral in Mombasa had ik er regelmatig last van direct lekgestoken te worden zodra ik in mijn zomerse kleding het vliegtuig uit kwam stappen.
ik vlieg nu voor het eerst met jetair vanaf Zaventem en ik vraag me af of zij ook de visum formulieren uitdelen. Voorheen vloog ik altijd vanaf Schiphol met Nl maatschappijen. Weet iemand dit? Zal wel hoor maar zekerheid boven alles. Sinds wanneer zijn de fotos bij je visum? De laatste keer dat ik er was werden er geen fotos genomen maar ja dat is ook een paar jaar geleden.
Ik had het afgelopen april voor het eerst die foto‘s.
Ik kan me niet voorstellen dat Jetair ze niet uitdeelt in de vliegtuigen, volgens mij doet elke vliegtuigmaatschappij dat, maar anders liggen de formulieren ook nog op de tafels in de hal waar je in de rij staat. Vul je het daar gewoon in. Na het visum moet je toch weer op je koffers wachten, dus die paar minuten extra maakt ook niet uit. Pole pole hier in Kenia hè?!
Ik reis aanstaande zondag naar Mombasa en was benieuwd of het visum ook met een credit card te betalen is. En als het cash is, is dan 40 euro voldoende om de 50$ te dekken? Alvast bedankt
Had vorige week vrienden die aankwamen op Mombasa. Ze vroegen hen € 48,00 per persoon, wetende dat ze dan niet anders kunnen dan € 50,00 geven. Niets vermoedend, gaven ze effectief € 50 per persoon. Op hun receipt stond € 40 ontvangen. Da’s dus mooi € 20 in die kerel zijn pocket.
Vorig jaar arriveerde familie, koppel met 14-jarige dochter. Tot 16 jaar moet er geen visum betaald worden. Ook hen hebben ze laten betalen voor de dochter, geen receipt. Die kerel heeft dus € 40 in één klap binnen gehaald.
Jammer dat niets vermoedende mensen bedot worden van zodra ze hier voet aan land zetten.
Ik voel me hier heel slecht bij.
Bedankt Trudi!!
Ik ga dit even voor mezelf opschrijven want ik weet nu al dat ik ga vergeten dat kinderen onder de 16 geen visum hoeven en dat ik dus doodleuk wel ga afrekenen als ze erom vragen. Ook zorg ik ervoor dat ik briefjes van €20 bij me heb en verder losse euro`s zodat ik gepast kan betalen voor alles wat ze boven de €40 vragen. Kun je er niets van zeggen als er een ander bedrag op je receipt staat dan je betaalt hebt? Maar ja dan sta je misschien ik weet niet hoe lang daar en gaan ze je je doorgang misschien wel heel moeilijk maken. Kan me namelijk niet meer herinneren hoe het in zijn werk ging bij aankomst.
De kosten zijn 40 euro, als ze meer vragen, niet meer betalen.
Ik denk dat je als je laat blijken dat je weet wat het kost, ze het niet eens proberen. Ik had het geld al in mijn hand, er werd gevraagd hoe ik wilde betalen, maar daarna is er geen bedrag meer genoemd, ik heb gewoon de 40 euro gegeven.
Da’s inderdaad hoe je het moet doen. Ervoor zorgen dat je gepast geld bij hebt en dit al in je paspoort steken voor je het afgeeft, dan vragen ze niks meer, weten ze dat jij het bedrag weet. Zeker niks meer geven!
Ja, je kan inderdaad reageren, Handigje, maar je weet hoe het gaat, veel mensen kijken er niet eens naar. Zeker als het de eerste keer is, zijn allang blij dat ze ‘door geraakt’ zijn…
als je weet hoeveel een visum kost wordt je ook niet bedot
dus als het kan gewoon gepast in euro betalen
de laatste keer vroeg men mij ook hoe ik wilde betalen,
men bedoelde dus in dollar of euro
ik zij 4000 kes; maar dat vond hij niet goed en lachte wat
Op het vliegveld in Mombasa staat bij de Visum “hokjes” aangeplakt wat het kost. Als je dat inderdaad cash in je paspoort stopt en vriendelijk in de camera kijkt ben je zo klaar.
Maar voor de zekerheid zou ik toch een tientje extra meenemen, omdat de prijs die aangeplakt is ineens verhoogd kan zijn ofzo. En als je dan geen cash hebt, zou het nog wel eens wat warmer in de wachtende rij kunnen worden dan het al was. :zon02:
Wij hebben een horloge, maar zij hebben de tijd.
Het visum heeft in zeker meer dan 10 jaar tijd nog nooit meer gekost dan € 40,00. Het is na de vorige verkiezingen voor 2 jaar gezakt naar € 20,00 (om het toerisme weer op gang te brengen), nadien weer naar € 40,00.
ALS de prijs verhoogd wordt, moet dit zeker eerst overal vermeld worden en moet dit ook verschijnen in de kranten. Mocht het ooit zover komen, hou ik jullie zeker op de hoogte.