Visum Kenia

Hey iedereen,

Kheb nog een klein vraagje.
Ik zou mijn visum in de luchthaven kopen de prijs hiervoor zou 50dollar bedragen is dit correct? of kan je het ergens goedkoper krijgen?
Ik vertrek wel al volgende week zondag.

Groetjes,
Tessa

Hoi TEssa,

Je kunt ook met euro betalen. Vanaf 01/01/2011 is 40/50euro geworden. Afgelopen jaar was iets van 20euro. Gewoon op vliegveld je visum halen (on arrival) dus. Fijne vakantie. Gr. Helen

tessa
je kan je vica in kenia betalen
vanaf nu kost het weer €40 of in dollars $50
formulier invullen,betalen en je bent klaar

http://www.kenyanembassy-nl.com/images/stories/files/visa_form.pdf

1 like

Moet je dan een pasfoto bij hebben?

pasfoto heb je dan niet nodig

alleen een beetje geduld
maar dat geldt voor een ieder

Een vriend van me (Belg) die met een Kenyaanse gaat trouwen in July is maandag zijn visum gaan halen op de ambassade in Brussel.

De prijs is daar nog steeds 20 euro, ze hebben nog geen officieel nieuws gehad uit Nairobi dat het verhoogd zou zijn.

Als je 's morgens voor 11:00 gaat, kan je om 14:00 je visum afhalen.

Waarschijnlijk geld dat ook voor Den Haag.

(als je ergens in de buurt woont en tijd hebt is het miss doenbaar)
Op de ambassade hebje overigens wel een pasfoto nodig.

http://www.kenyabrussels.com/index.php?menu=5&leftmenu=94&page=98

dan heeft ie geluk gehad dat de ambtenaar nog niet op de hoogte was

op hun eigen site staat wel degelijk dat het €40 is

http://www.kenyabrussels.com/ckfinder/userfiles/files/services%20for%20non-Kenyans/visitors/visa%20information%202011.pdf

kan hij nu een iets grotere bruidstaart in kenya gaan kopen

of moet ie misschien nog bruidsschat gaan betalen

Wij hadden op aanraden van vrienden op het laatste moment toch nog de Visa in Den Haag gehaald. Het scheelde ons een hele lange rij bij de douane, zeker omdat we ook nog de vlucht door naar Mombasa moesten halen. Maar dat hangt misschien net af van met welke vluchten je aankomt. En natuurlijk of je op een redelijke afstand van Den Haag woont :slight_smile:

Wij zijn net terug uit Kenia (30-01-11) en hebben het visum gekocht op de luchthaven van Mombasa voor $ 25,-- p/st. De mensen die het op de ambassade hebben gekocht hebben wel meer betaald.

Ik heb gisteren een visum aangevraagd op de ambassade in Den Haag en 20euro betaald…

Wanneer je een visum aanvraagt zit er ook verschil in of je een single entry visum aanschaft of een multiple entry visum. Zelf heb ik vanuit Tanzania naar Kenia gereisd en toen 25 dollar betaald.
Je visum op de luchthaven aanschaffen kan prima, wanneer je in het hoogseizoen gaat zal de wachtrij uiteraard langer zijn dan in het laagseizoen en bij een overstap zal het fijn zijn om het visum alvast te hebben. Aan de verschillende prijzen te horen is het even uitzoeken hoe de actuele stand van zaken is.

Hoi allen!

vorig jaar augustus op de luchthaven Mombasa een visum gehaald voor 20 dollar. Er werd met een soort verborgen camera een foto gemaakt maar ondanks dat moest ik wel een pasfoto afgeven.
Eind februari ga ik weer naar Kenya en probeer te weten te komen of ik het visum met euro kan betalen en hoeveel het is!
Nogal onduidelijk allemaal en ik ben er nog niet achter. Ik vind het vreemd dat er verschillende bedragen worden genoemd.

Yvonne69 het lijkt dat jij de laatste bent die die kant is opgeweest! 25 dollar dus…dus toch maar dollars meenemen?!

Overal op internet lees ik dat een visum vanaf dit jaar 40 euro of 50 dollar kost, kan beiden, maar ik hoor van vakantiegangers dat het nog steeds het lagere tarief wordt gerekend.
Neem voor de zekerheid twee briefjes van 20 mee, dan zit je altijd goed.

1 like

Wij (mijn man en ik) vertrekken volgende week voor het eerst naar Kenia.
Via ons reisbureau heeft de touroperator ons het volgende laten weten ivm het visum :

"De Keniaanse autoriteiten hebben beslist het visum van 25 USD te verhogen naar 50 USD en dit vanaf 01/01/2011.
Het visum wordt betaald bij aankomst in de luchthaven van Mombasa.
Wij raden aan om hiervoor dollarbiljetten te voorzien.
Dollarbiljetten die voor 2003 werden uitgegeven worden meestal geweigerd."

Na het lezen van jullie berichten, vraag ik mij af, of het eigenlijk wel nodig is dat wij eerst moeten gaan dollarbiljetten aankopen.
Gewoon in euro betalen is een stuk makkelijker, dan te moeten gaan zoeken naar dollarbiljetten die na een bepaalde datum uitgegeven werden.

Vinden jullie het nodig om dollars bij te hebben ?

nee hoor geen dollars
gewoon met euro betalen
het was €20 en het zal nu €40 zijn

en voor dagelijkse aankopen
kan je schilling gaan pinnen of je wisseld daar gewoon je euro
de koers loopt weer op naar 110

De warmte valt op ons als we uit het vliegtuig stappen (24 januari jl) en om die tijd komen er heel weinig vluchten aan en we hebben 1,2,3 onze visa.

Mijn immigration officer zegt ¨I have news for you¨ en wat blijkt ? De circular is nog niet gekomen dat de visa prijs weer 40 euro wordt ipv 20, dus we hoeven maar 20 te betalen. COOL.

:cheer:

Op 24 januari was het nog steeds 20 euro

EURO

Ik heb nog nooit met dollars een visum betaald. EURO’s zijn PRIMA

Asante sana Mwende, ik weet nu zeker dat ik ga betalen met euro’s en hoop dat het nog steeds 20 is!

Hoi Amavee,

Sinds 2001 betaald mijn man altijd met euros en nooit met de dollars. Maak je geen zorg!! Hakuna matata. Gr. Helen - villakenya.info.nl

1 like

Bedankt voor de antwoorden.
Ik ben gisteren nog bij het reisbureau langs geweest om de reisdocumenten op te halen.
Ik heb hem over de meningen, ivm met dollars en euros, op dit forum gesproken.

Onze contactpersoon houdt bij hoog en bij laag vol dat we voor het betalen van ons visum best dollarbiljetten meenemen om moeilijkheden te vermijden.

Wij landen in Mombasa.
Zou het kunnen dat men daar moeilijker doet dan bijvoorbeeld in Nairobi ?