een multiple entry visum is 1jaar geldig is dus gemakkelijk als je erg vaak naar kenia moet reizen.
vele reisburo zeggen dat je voor een visa voor kenia met dollars moet betalen ,maar je kan ook met je euro betalen!
kenia ,tanzania,oeganda behoren tot de oost-afrikaanse unie
en kan je volstaan met een single-entry visum
die je wel moet laten stempelen als je in en uit reist
maar ik weet niet wat het kost
wie weet het wel?
ik weet wel dat een visa voor alleen tanzania is €50.00
en voor kenia €40.00 en als je nog geluk hebt €20.00
en simpel te verkrijgen als je het land binnenkomt
Laat je niets wijs maken door je reisbureau, dom dat ze dat niet weten, je betaalt in Kenia gewoon met euro’s dwz € 20,00 pp op de luchthaven. Voor de rest zou ik wat handgeld meenemen aan euro’s voor in het begin en verder gewoon pinnen en dan KS nemen dit is altijd de beste koers. Wij, mijn vrouw en ik in sept 22 dgn geweest en hebben alles in KS betaalt. Niet in dollars want meestal moet je die weer omzetten naar KS en dan betaal je dus dubbel euro naar dollar dollar naar KS provisie.
Heel veel plezier in een van de mooiste landen ter wereld.
Er wordt aanbevolen om een “multiple entry” te vragen bij aankomst in Mombasa.
Kan iemand mij zeggen wat dit eigenlijk inhoudt ?
QUOTE]
Het is niet evident een multiple entry te krijgen. Vraag maar na bij de ambassade. Ik dacht dat ook ‘‘even’’ te doen, maar een multiple entry oet goedgekeurd worden door de minister en die moet je 6 weken op voorhand vragen (minimaal)
De sites in Nederland en Belgie , van de Kenyaanse ambassade, geven hoerover uitgebreide info.
Ben net terug uit kenia Mombasa visum kost € 20,-- of $ 25,-- , wij hadden zelf dollars meegenomen maar veel mensen betaalden ook met euro’s, wel vroeg de beambte om kleine coupures (waarom weet ik niet) dus neem wat 20, 10 en 5 eurobiljetten mee. Dollars heb je verder ook niet nodig, wij hadden ook euro’s meegenomen en daar gewisseld. Bij het hotel kregen we een koers van 95 en in het dorp bij een winkeltje 102. Het beste is om geld te pinnen bij een Barclays bank hier kregen we een koers van 110. Wij zijn in sun’n sand geweest Barclays was 11 km. van het hotel daarom waren we blij dat we ook euro’s bij ons hadden.
Wees niet te bang om uit het resort te gaan , of met de beach boys te praten ze zijn soms wel een beetje opdringerig maar hebben geen kwade bedoelingen. Onze ervaring is dat de mensen ondanks de armoede over het algemeen heel vriendelijk zijn.
Heb je nog kleren over of andere dingen over laat die dan achter de mensen zijn er heel blij mee.
Klopt, je kunt ook gewoon met euro’s betalen hoor, € 20,-- p/p zonder pasfoto. Ik had toevallig ook dollars vandaar dat wij het met dollars hebben betaald.
Even op Kenia airport site gekeken:
Passengers can pay in US dollar, British pounds, Euro or Swiss franc
For further information: www.immigration.go.ke
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, het makkelijkste is om in euro te betalen, maar voor de eerste fooitjes lijkt het mij dat bijv. de kofferboy’s liever een briefje van 1 of 2 dollars krijgen dan een munt van 2 euro, of heb ik het mis? Als dit niet uitmaakt ga ik geen dollars meenemen en wissel ik daar gewoon euro naar ks.
Het is inderdaad allemaal verwarrend. Zowat overal vindt men tegenstrijdige informatie.
Daarom dat ik het liever voorlegde op dit forum aan mensen met Kenia-ervaring.
Euro of dollar worden blijkbaar beide zonder problemen geaccepteerd ; dus ook voor het visum bij aankomst op de luchthaven.
De “multiple entry” die aangeraden werd door touroperator en reisbureau, blijkt alleen nodig voor reizigers die een safari maken tussen Kenia en Tanzania, en daardoor mogelijk verschillende keren de landgrens moeten oversteken.
In ons geval : een uitsluitend Kenia-safari, met aansluitend een verblijf op Zanzibar, zou dat niet nodig zijn.
Alleszins bedankt aan allen die op mijn vraag(en) gereageerd hebben.
Ik zal na mijn terugkomst mijn eigen ervaringen hier ook posten.
Klopt, larnaca/paphos Cyprus tussenlanding>>>
Wij gaan naar Bamburi beach, en gaan van daaruit 4 dagen op safari met Steve and Richard, heb zo ontzettend veel zin!
Nee je bent niet in de war we hadden een voorboeking op 7 maart maar door omstandigheden verplaatst naar 24 januari. Ik wens je een hele mooie tijd in kenia (tip de leukste beachboy vraag naar dr. Samson de rastaman) groeten Marcel
ja 3 dgn. tsavo east en west in east veel dieren gezien waaronder leeuwen geweldige ervaring en in west luipaard gezien in east zie je meer omdat er veel minder begroeinng is. Alles was goed geregeld maak je geen zorgen steve is een eerlijke kerel.